| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

آشنایی با شهر ازمیر ترکیه + جاذبه های گردشگری

ازمیر، شهری در ساحل غربی آناتولی، شما را به دنیای باستان، جذابیت‌های دوره عثمانی و مناظر شگفت‌انگیز ساحلی می‌برد. خوشبختانه، گشت‌وگذار در ازمیر نسبت به یک شهر اروپایی، مقرون به‌صرفه‌تر است.

آشنایی با شهر ازمیر ترکیه + جاذبه های گردشگری

 شما می‌توانید با انتخاب هتل بلانکا ازمیر، ضمن اقامتی آسوده و لذت‌بخش به بسیاری از مکان‌های دیدنی شهر نیز دسترسی آسان‌تری داشته باشید. پس از معرفی ازمیر و جاذبه‌های گردشگری آن، راجع‌به هتل blanca اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

درباره ازمیر ترکیه

ازمیر، سومین شهر پرجمعیت ترکیه پس از استانبول و آنکارا، اما از آن‌ها آرام‌تر و ارزان‌تر است. این شهر به‌دلیل قرارگرفتن در حاشیه دریای اژه، آب‌وهوای دل‌انگیزی دارد و زیباترین چشم‌اندازها را در معرض دید قرار می‌دهد. بازارهای سنتی و ویرانه‌هایی از یونان باستان در بالای تپه‌ها، از قدیمی‌بودن شهر خبر می‌دهند. زبان رسمی ازمیر، ترکی استانبولی و ساعت رسمی آن، نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

تاریخچه

ازمیر در هزاره سوم پیش از میلاد و در منطقه‌ای که امروزه به آن بایراکلی می‌گویند، بنا شده است. البته براساس کاوش‌های باستان‌شناسی، سابقه سکونت در این منطقه، به 6500 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این شهر در 1500 سال قبل از میلاد، تحت نفوذ قلمرو هیتی‌ها در آناتولی مرکزی بود و 1000 سال پیش از میلاد، Smyrna نامیده می‌شد.

جالب است بدانید که نام ازمیر تا سال 1930 همان اسمیرنا بود؛ اما دولت ترکیه تلاش‌های زیادی کرد تا تلفظ ترکی نام این شهر، یعنی Izmir را جهانی کند. شهر ازمیر دوره‌های تاریخی بسیاری از باستان تا دوران عثمانی را پشت‌سر گذاشته است و امروز یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته دنیا محسوب می‌شود.

اقلیم آب‌وهوایی ازمیر

ازمیر دارای اقلیم آب‌وهوایی مدیترانه‌ای است؛ برهمین‌اساس، تابستان‌های گرم‌وخشک و طولانی و زمستان‌های معتدل، خنک و بارانی دارد. برای لذت‌بردن از طبیعت ازمیر، بهتر است در بهار و پاییز یعنی بازه‌های 19 مارس تا 10 ژوئن و 17 سپتامبر تا 2 دسامبر به این شهر سفر کنید؛ معادل این تاریخ‌ها به شمسی یعنی بین 28 اسفند تا 20 خرداد و 26 شهریور تا 11 آذر.

ترکیه 2

روش‌های سفر به ازمیر

برای سفر به ازمیر دو روش وجود دارد؛ روش اول این است که ازطریق استانبول، آنکارا یا هر کدام از شهرهای ترکیه و با استفاده از کشتی، قطار، خودروی سواری، اتوبوس یا هواپیما وارد این شهر شوید. روش دوم و آسان‌تر، خرید بلیط هواپیما ازمیر و پرواز مستقیم از ایران به مقصد این شهر است. فاصله زمانی تهران تا ازمیر با هواپیما در حدود 3 ساعت‌ونیم است که البته بسته به شرایط پرواز و وضعیت هوا، ممکن است طولانی‌تر شود.

مکان‌های گردشگری ازمیر

ازمیر شرایط خوبی برای رشد سرمایه دارد؛ ازطرفی، به‌دلیل برخورداری از میراث فرهنگی و باستانی ارزشمند، هوای ساحلی و تفرجگاه‌های پوشیده از نخل در کنار خلیج، یک شهر توریستی همه‌چیزتمام است. بسیاری از بازدیدکنندگان برای ورزش و فعالیت‌های آبی مانند ماهیگیری، غواصی، موج‌سواری و قایق‌رانی در آب‌های دریای اژه، به این شهر سفر می‌کنند. غذاهای دریایی و گیاهی خوشمزه که در بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌های ازمیر سرو می‌شود، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های سفر به این شهر هستند. در ادامه، چند مورد دیگر از جاذبه‌های گردشگری ازمیر را خواهید شناخت.

میدان کوناک ازمیر و جاذبه‌های آن

میدان کوناک، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ازمیر و مرکز اصلی این شهر است. اغلب ازدحام جمعیت در این مکان مشاهده می‌شود. میدان کوناک را گوستاو ایفل طراحی کرده است و اکنون تعداد زیادی ساختمان دولتی، فروشگاه، رستوران و کافه در این مکان تأسیس شده‌اند.

با رفتن به میدان کوناک ایزمیر، می‌توانید از چندین جاذبه دیگر ازجمله بنایی که به برج ساعت شهرت دارد و مسجد یالی دیدن کنید و پرنده‌ها را ببینید و به آن‌ها غذا بدهید. در سمت شرقی این میدان، اسکله کوناک و دریای اژه قرار گرفته‌اند. می‌توانید سوار کشتی شوید و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ساحل را تماشا کنید. بازار قدیمی کمرالتی، یکی دیگر از جاذبه‌های ازمیر نیز در همین میدان واقع شده است. در این بازار، صدها فروشگاه و غرفه وجود دارد که ادویه‌جات، لباس، شیرینی، غذا، کفش، صنایع‌دستی محلی و جواهرات را عرضه می‌کنند.

ترکیه 3

پارک فرهنگ

پارک فرهنگ یا به ترکی Kulturpark، یکی از جاذبه‌های ازمیر در منطقه کوناک است. این پارک با بیش از 200 گونه درخت و گیاه (بومی و خارجی)، منظره سرسبز و دلنوازی دارد. دورتادور پارک دیوار است و بازدیدکنندگان ازطریق 5 دروازه می‌توانند وارد آن شوند. در پارک فرهنگ، موزه تاریخ و هنر، برج پاراشوت و یک پارک سرگرمی نیز وجود دارد.

پارک فرهنگ، محل برگزاری رویدادهای مهمی ازجمله نمایشگاه کتاب و نمایشگاه بین‌المللی است. به‌علاوه، سالن‌های نمایشگاه متعدد اتاق‌های کنفرانس، مرکز هنری عصمت اینونو و مکان تئاتر فضای باز، از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند. پارک فرهنگ با هتل بلانکا ازمیر فقط یک کیلومتر فاصله دارد.

سایر مکان‌های دیدنی ازمیر

علاوه‌بر جاذبه‌های میدان کوناک و پارک فرهنگ ازمیر، چندین مکان دیدنی دیگر در ازمیر وجود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کادیفه قلعه: بازمانده از دوران باستان

  • آسانسور تاریخی

  • موزه آتاتورک

  • مسجد حصار

  • موزه روباز و سایت تاریخی آگورا

هتل بلانکا: بهترین هتل چهارستاره ازمیر

هتل بلانکا ازمیر یکی از بهترین هتل های این شهر است که هم ازلحاظ برخورد پرسنل و هم تمیزی و امکانات، امتیاز خوبی را از جانب مسافران کسب کرده است. این هتل سه نوع اتاق استاندارد، سوئیت و اتاق خانوادگی دارد. در هر کدام از اتاق‌ها، امکانات متفاوتی وجود دارد. برای مثال، سوئیت خانوادگی دارای بالکن، حمام آبگرم و کتری برقی است.

در هتل بلانکا، امکاناتی ازجمله پارکینگ، رستوران، سرویس اتاق، امکانات برای مهمانان توان‌خواه، اینترنت وای‌فای رایگان، رستوران و ... در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. برای رزرو هتل بلانکا می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی استفاده کنید.

ترکیه 4

فلای تودی؛ آسان‌ترین روش رزرو هتل خارجی

رزرو هتل ازمیر به‌عنوان یک هتل خارجی برای بسیاری از افراد کار سختی است؛ اما در فلای تودی نه‌تنها رزرو هتل های خارجی ازجمله هتل بلانکا ازمیر به‌آسانی و در زمان کوتاهی انجام می‌شود، بلکه می‌توانید ویزای ترکیه و بلیط هواپیما ازمیر را نیز ازطریق همین سایت به‌آسانی و در کمترین زمان به‌دست آورید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار