| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به چه کسانی وام سهام عدالت 1403 تعلق می‌گیرد؟

پیش‌تر در مطلب دیگری از وب‌سایت «نظارت» به شرایط دریافت وام سهام عدالت 1403 پرداختیم و در اینجا قرار به سوال اینکه این وام برای چه کسانی در نظر گرفته شده است، پاسخ دهیم.

به چه کسانی وام سهام عدالت 1403 تعلق می‌گیرد؟

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که در سال 1386 ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت صورت گرفت و تعدادی زیادی از افراد از دریافت این سهام جا ماندند. متولدین بعد از این سال هم از داشتن این سهام محروم مانده‌اند و تاکنون هیچ برای واگذاری این سهام به آن‌ها گرفته نشده است. به همین دلیل اولین شرط دریافت این وام، داشتن سهام عدالت است. 

چه کسانی می‌توانند وام سهام عدالت بگیرند؟

آیا همه کسانی که برگه سهام 500 هزار تومانی یا یک میلیون تومانی سهام عدالت را دریافت کرده‌اند، می‌توانند این وام را دریافت کنند؟ اگرچه شرط اول و اصلی دریافت این وام داشتن سهام عدالت است، اما این همه شرایط نیست و باید به موارد دیگری هم اشاره کنیم.

برای اطلاع از شرایط دریافت وام سهام عدالت و آموزش آن از سایت نظارت دات کام دیدن کنید. 

ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت

افرادی که می‌خواهد سهام عدالت سال 1403 را دریافت کنند، باید در سامانه سهام عدالت (https://pl.sahamedalat.ir) ثبت نام خود را انجام دهند. در غیر این صورت نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

عدم فروش حتی یک سهم از کل سهام

یکی دیگر از شرایطی که برای دریافت این وام ضرورت دارد، داشتن کل سهام است. تعدادی از سهامداران در چند سال اخیر اقدام به فروش مقداری سهم از سبد سهام عدالت خود کرده‌اند که با این شرایط قادر به دریافت وام نخواهند بود. این وام تنها برای کسانی در نظر گرفته شده است که حتی یک سهم از سبد خود را نفروخته و کل آن را در اختیار داشته باشند.

برای دریافت وام سهام عدالت داشتن کارت ملی هوشمند الزامیست؟

طبق خبرهای واصله، متقاضیان برای دریافت وام سهام عدالت باید حتما کارت ملی هوشمند داشته باشند. افرادی که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت کارت ملی نشده و یا آن را گم کرده‌اند، قادر به دریافت این وام نخواهند بود. 

ثبت‌نام در سامانه Sajam

یکی دیگر از شرایط دریافت این وام ثبت‌نام در سامانه سجام است. 

شرایط سنی دریافت وام سهام عدالت

با توجه به اینکه ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت در سال 1386 صورت گرفت و حتی کم سن و سال‌ترین افرادی که موفق به دریافت این سهام شدند، در حال حاضر حداقل 18 سال سن دارند، از نظر قانونی قادر به دریافت این وام خواهند بود.

عدم توقف حکم سهام عدالت

اگر به هر دلیلی مراجع قضایی برای سهام عدالت متقاضی، حکم توقف صادر کرده باشند، امتیاز دریافت وام سهام از صاحب آن سلب می‌شود.

 داشتن حساب در بانک‌های عامل

در حال حاضر پنج بانک (بانک‌های ملی، تجارت، ملت، صادرات و رفاه کارگران) وام سهام عدالت را پرداخت می‌کنند. توجه داشته باشید متقاضیان دریافت وام سهام عدالت باید در یکی از این بانک‌ها حساب داشته باشند. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار