| کد مطلب: ۱۱۲۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

هزینه ارتودنسی در سال 1403

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که روی تنظیم بایت و صاف‌کردن دندان‌ها تمرکز دارد. اگر در جویدن، صحبت‌کردن یا تمیزکردن دندان‌هایتان به دلیل نامرتبی آن‌ها مشکل دارید، ممکن است به ارتودنسی نیاز داشته باشید.

هزینه ارتودنسی در سال 1403
 روش‌های درمانی رایج ارتودنسی شامل بریس‌های سنتی، الاینرهای شفاف و ریتینرهای متحرک است. برای دریافت برآورد دقیق از هزینه ارتودنسی، حتما با یک ارتودنتیست مشورت کنید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی تنظیم بایت و صاف‌کردن دندان‌ها تمرکز دارد. نحوه قرارگیری دندان‌های شما تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت دهان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان‌های فک بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان از جمله پوسیدگی، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

نمونه‌هایی از درمان‌های ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی از روش‌های مختلفی برای درمان بیماران استفاده می‌کنند:

  • بریس: بریس‌ها با استفاده از ترکیبی از براکت‌ها، حلقه‌ها و سیم‌ها، به‌تدریج دندان‌ها را در طول زمان به موقعیت مطلوبشان جابه‌جا می‌کنند. انواع مختلفی از بریس وجود دارد که بسته به نیاز شما، می‌توان از بریس‌های فلزی سنتی یا بریس‌های سرامیکی شفاف استفاده کرد. اگر احساس کردید بریس‌ها به بافت دهان شما آسیب می‌زنند می‌توانید از موم ارتودنسی بهره گیرید.
  • الاینرهای شفاف: الاینرهای شفاف ارتودنسی، جایگزین محبوبی برای بریس‌های سنتی هستند. این سیستم‌ها به‌جای استفاده از براکت و سیم برای صاف‌کردن دندان‌ها، از مجموعه‌ای از قالب‌های شفاف استفاده می‌کنند. شما هر مجموعه را به مدت یک تا دو هفته استفاده و سپس آن‌ها را با مجموعه بعدی در سری جایگزین می‌کنید.
  • ریتینر ارتودنسی: اگر از بریس یا الاینرهای شفاف استفاده می‌کنید، پس از پایان درمان ارتودنسی به ریتینر نیاز خواهید داشت. ریتینر یک وسیله دهانی سفارشی است که از جابه‌جایی دندان‌ها از موقعیت صحیحشان جلوگیری می‌کند.
  • پهن کننده کام: برخی از درمان‌های ارتودنسی در دوران کودکی توصیه می‌شوند. دلیل این امر آن است که استخوان‌های صورت کودک همچنان در حال‌ رشد هستند و شکل‌دهی آن‌ها بسیار آسان‌تر است. پهن کننده کام (کام بالا) به افزایش عرض فک بالایی کودک کمک می‌کند.

7 عاملی که می تواند بر هزینه ارتودنسی تاثیر بگذارد

درست است که می‌خواهید بدانید بریس یا سایر روش‌های درمان ارتودنسی در منطقه شما چقدر هزینه دارد، اما سوال مهم‌تر این است که چه مقدار باید برای آن‌ها هزینه کنید. هیچ‌کس دوست ندارد این روزها برای چیزی بیش از حد نیازش پول خرج کند. ما همگی با بودجه محدودی کار می‌کنیم، مگر نه؟ و هزینه بریس یا اینویزیلاین نیز تفاوتی ندارد.

عوامل متعددی می‌توانند بر هزینه ارتودنسی شما تاثیر بگذارند، بنابراین دانستن این موارد قبل از تصمیم‌گیری در مورد میزان پولی که می‌خواهید یا می‌توانید هزینه کنید، بسیار مهم است:

هزینه مشاوره اولیه

برای این‌‌که بفهمید هزینه کل بریس چقدر می‌شود، اولین قدم مشاوره اولیه با متخصص ارتودنسی منتخب شماست. این جلسه اول باید همیشه رایگان باشد و شامل موارد زیر است:

  • بررسی دقیق دندان‌های شما یا فرزندتان
  • ارائه کلیه مراحل توصیه شده برای اصلاح دندان‌ها
  • موارد ضروری درمان برای لبخند شما
  • برآورد تقریبی از مدت‌زمان درمان برای اصلاح مشکلات
  • بهترین دوره درمان برای نیازهای شما یا فرزندتان

در این جلسه، شما می‌توانید سوالات زیادی بپرسید و متخصص ارتودنسی باید با حوصله به همه آن‌ها پاسخ دهد.

2

نوع بریسی که انتخاب می‌کنید

برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد درمان ارتودنسی، شناخت تاثیر هر نوع بریس بر هزینه‌ها ضروری است. دو نوع اصلی بریس، بریس‌های فلزی سنتی و الاینرهای اینویزیلاین هستند. البته، اینکه چقدر خوب دستورالعمل‌های متخصص ارتودنسی را رعایت کنید، می‌تواند بر مدت‌زمان درمان و هزینه ارتودنسی نهایی آن تاثیر بگذارد.

چه کسی درمان را انجام می‌دهد

هزینه ارتودنسی اغلب تحت تاثیر فردی که درمان را انجام می‌دهد قرار می‌گیرد، زیرا هزینه‌های متخصصان ارتودنسی مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این هزینه‌ها بر اساس سطح تجربه و شهرت متخصص ارتودنسی در جامعه متغیر است. به‌عبارت ‌دیگر، معمولا کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید با هزینه‌ای که می‌پردازید، مطابقت دارد.

موقعیت جغرافیایی و دسترسی به تخفیف‌ها

این درست است که هزینه یک عمل خاص اغلب می‌تواند با محل زندگی شما مرتبط باشد. موقعیت جغرافیایی یکی از عواملی است که می‌تواند بر هزینه ارتودنسی تاثیر بگذارد (زندگی در کلان‌شهرها گران است!). همچنین، برخی از مطب‌های ارتودنسی برای اعضای یک خانواده تخفیف ارائه می‌دهند و اغلب در طول ماه، پیشنهادات ویژه‌ای دارند. اگر به دنبال درمان ارتودنسی برای خود یا فرزندانتان هستید، حتما در مورد هرگونه پیشنهاد ویژه‌ای که مطب در آن زمان ارائه می‌دهد، سوال کنید.

پیچیدگی درمان

اگر به بریس یا اینویزیلاین نیاز دارید، باید با متخصص ارتودنسی خود در مورد هزینه ارتودنسی خاصی که نیاز دارید صحبت کنید. برای مثال، بین نواقص جزئی لبخند که فقط شش ماه طول می‌کشد تا برطرف شوند و مشکلات پیچیده‌تر ارتودنسی که نیاز به یک سال درمان یا بیشتر دارند، تفاوت زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال، قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو بسته به پیچیدگی مشکل می‌تواند بین 10 تا 50 میلیون تومان باشد.

با این‌حال، لازم به ذکر است که اجازه ندهید مدت‌زمان تخمینی درمان برای نیازهای خاص ارتودنسی‌تان شما را از رسیدگی به آن منصرف کند. معمولا هرچه مشکلات ارتودنسی شما در حال حاضر پیچیده‌تر باشند، در صورت عدم درمان، می‌توانند مشکلات جدی‌تری را برایتان در آینده ایجاد کنند.

3

امکان تامین مالی با بهره صفر درصد

در برخی موارد، هزینه ارتودنسی تحت تاثیر نحوه پرداخت آن قرار می‌گیرد. اگر متخصص ارتودنسی شما با پیش‌پرداخت مشخصی، تامین مالی بدون بهره ارائه دهد، احتمالا کل هزینه بریس کاهش می‌یابد. به همین ترتیب، اگر هنگام پرداخت هزینه در زمان درمان، تخفیفی برای پرداخت نقدی ارائه دهند، احتمالا نسبت به پرداخت یکجا در ابتدای کار، ارزان‌تر خواهد بود.

پوشش بیمه‌ای و طرح ارتودنسی شما

در نهایت، هزینه ارتودنسی می‌تواند به پوشش بیمه‌ای شما بستگی داشته باشد. برخی از بیمه‌های دندانپزشکی بخش عمده‌ای یا حتی کل هزینه را پوشش می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است شامل درمان ارتودنسی یا انواع خاصی از آن نشوند.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد زمانی که به دنبال بهبود ظاهر لبخند خود هستند، به ارتودنسی فکر می‌کنند. درمان ارتودنسی می‌تواند سلامت و عملکرد دهان را نیز بهبود بخشد. متخصصان ارتودنسی باتوجه‌به نیازهای شما، طیف وسیعی از درمان‌ها را ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه ارتودنسی، با دندانپزشک خود صحبت کنید یا برای ملاقات با متخصص ارتودنسی وقت بگیرید.

منابع

  1. https://doctoreto.com/offer
  2. https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/24285-orthodontics
  3. https://linebergerorthodontics.com/7-factors-that-can-affect-the-cost-of-orthodontic-treatment/

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار