| کد مطلب: ۱۱۲۱۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

تجربه سفر خانوادگی با قطار: از مشهد تا رشت

شهر زیبای رشت واقع در استان گیلان، گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به خود جذب می‌کند. مشهد نیز جزو شهرهایی است که مسافران بسیاری به این شهر سرسبز شمالی سفر می‌کنند.

تجربه سفر خانوادگی با قطار: از مشهد تا رشت
می‌توان با خرید بلیط قطار مشهد رشت سفر را متفاوت‌تر آغاز کرد. تجربه سفر خانوادگی با قطار به‌خاطر ایمنی و آسودگی بیشتر، مسیر نسبتا طولانی این دو شهر را مفرح و هیجان‌انگیز می‌کند.

مزایای قطار برای سفر خانوادگی از مشهد به رشت

قطار، وسیله نقلیه‌ای امن، ارزان و راحت برای سفرهای فردی و خانوادگی است. امکانات و خدمات موجود در قطارها در سفرهای خانوادگی به‌ویژه همراه با بچه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به‌طورکلی، سفر خانوادگی با رزرو بلیط قطار به‌دلایلی که در ادامه بیان می‌کنیم، تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر را رقم می‌زند.

امکانات متنوع در حد هتل

سفر خانوادگی همراه با بچه‌ها و به‌خصوص در مسیرهای طولانی مانند مسیر 16ساعته مشهد تا رشت، چالش‌های خاص خود را دارد. جای مناسب برای استراحت یا عوض‌کردن پوشک بچه‌های کوچک، مسئله دستشویی رفتن‌های تک‌به‌تک اعضای خانواده و صرف وعده‌های غذایی در مسیر، از مهم‌ترین چالش‌های سفر خانوادگی هستند. هیچ وسیله نقلیه دیگری مثل قطار نمی‌تواند تمام این مسائل را رفع کند.

در قطارها، کوپه‌های اختصاصی با تخت و صندلی‌های استاندارد، سرویس خواب تمیز و مجهز، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران و بوفه، وجود دارد؛ بدین‌ترتیب، شما و خانواده‌تان حتی اگر یک روز کامل هم در مسیر باشید، کلافه و خسته نمی‌شوید؛ چراکه امکاناتی در سطح هتل پیش‌روی‌تان است.

سرگرمی در قطار

سفر با قطار به‌خودی‌خود سرگرم‌کننده و مهیج است. مسافران در تمام مسیر می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. برای مثال، در کوپه‌های خود استراحت کنند، با اعضای خانواده گپ بزنند، موزیک گوش کنند، فیلم ببینند یا برای قدم‌زدن در سالن‌های قطار از کوپه‌ها خارج شوند. گاهی‌اوقات هم نشستن کنار پنجره و تماشای طبیعت دست‌نخورده مسیرهای ریلی به‌خصوص مسیر رؤیایی و سرسبز مشهد تا رشت از هر سرگرمی دیگری جذاب‌تر است.

لذت‌بردن تمام خانواده از مسیر رؤیایی مشهد به رشت

در سفرهای خانوادگی با وسیله نقلیه شخصی، افرادی که مسئول رانندگی هستند نمی‌توانند از مسیر لذت ببرند. مسیر قطار شمال یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشورمان است. این مسیر جاذبه‌های طبیعی بکر زیادی دارد و در سفر خانوادگی با قطار تمام اعضای خانواده فرصت دیدن و لذت‌بردن از آن‌ها را دارند. قطارهای مسیر مشهد تا شهر زیبای باران در ایستگاه‌های شاهرود، تهران، کرج و قزوین توقف دارد و در مسیر ریلی شمال از مناطق سرسبز و دل‌انگیزی عبور می‌کنند.

سفر با قطار

حریم خصوصی با رزرو قطار کوپه دربست مشهد-رشت

در سفر خانوادگی با قطار، برای داشتن حریم خصوصی حتما با یکی از قطارهای کوپه‌ای سفر کنید. قطارهای کوپه‌ای در مقابل قطارهای سالنی قرار می‌گیرند. واگن‌های سالنی مانند اتوبوس هستند و حریم خصوصی چندانی ندارند؛ اما واگن‌های کوپه‌ای 4 یا 6نفره، فضای مجزا برای مسافران هر کوپه دارند. اگر تعداد اعضای خانواده کمتر از این ظرفیت‌ها است، کوپه را به‌صورت دربست رزرو کنید تا مسافر غریبه‌ای با شما هم‌سفر نشود.

صرف غذا در قطار

سفر خانوادگی با قطار تجربه‌ای هیجان‌انگیز است و به‌خصوص در مسیرهای طولانی مانند مسیر قطار مشهد تا رشت دیگر نیازی به توقف و پیاده‌شدن برای صرف غذا نخواهد بود. در بسیاری از قطارهای موجود در مسیر مشهد-رشت، وعده‌های غذایی سرو می‌شود. در اکثر قطارهای موجود در ایران، وعده صبحانه به‌صورت رایگان ارائه می‌شود؛ اما برای صرف ناهار یا شام باید هزینه‌ای جدا از قیمت بلیط پرداخت کنید.

اگر به صرف غذا در مسیر مایل هستید، باید هنگام خرید بلیط قطار مشهد رشت هزینه غذا را هم بپردازید. درمجموع، برای برنامه‌ریزی بهتر و کسب تجربه خوشایند از سفر خانوادگی با قطار، بهتر است با قطارهای موجود در مسیر مشهد و رشت آشنا باشید. مزایای سفر با قطار به‌خصوص در مسیرهای طولانی مثل مسیر قطار مشهد تا رشت بسیار مهم هستند؛ چراکه مسافران را بدون خستگی راه و در آرامش و ایمنی کامل به مقصد می‌رسانند.

قطارهای مسیر مشهد رشت

قطارهای موجود در ایران از نوع کوپه‌ای، سالنی و سریع‌السیر هستند. البته قطارهای سریع‌السیر در کشور ما مفهوم اندک متفاوتی دارند و درواقع به همان قطارهای سالنی که با برنامه سریع و بدون توقف حرکت می‌کنند اشاره دارد. قطارها همچنین ازلحاظ کیفیت امکانات به دو، سه، چهار و پنج‌ستاره دسته‌بندی می‌شوند.

در مسیر مشهد رشت و بالعکس، امکان خرید بلیط قطارهای فدک و زندگی فراهم است. این دو قطار کوپه‌ای، 4نفره هستند. بلیط قطار فدک مشهد رشت در کلاس‌های عصرانه، اکونومی، بیزنس و ویژه، ارائه می‌شود.

سفر

خرید بلیط قطار از فلای تودی، برای یک سفر خانوادگی خاطره‌انگیز

سفر خانوادگی از مشهد به رشت با قطارهای باکیفیت این مسیر، تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی خواهد بود. به‌طورکلی، قطارها امکانات متنوع، ایمنی و آسودگی بیشتری را در سفر فراهم می‌کنند. در این مسیر، قطارهای باکیفیت فدک و زندگی فعالیت دارند. سایت گردشگری فلای تودی، دسترسی به شرکت راه‌آهن و امکان خرید بلیط تمامی قطارهای موجود در کشور ازجمله بلیط قطار مشهد رشت و بلیط قطار رشت را به‌صورت اینترنتی فراهم کرده است تا بدون اتلاف وقت و در هر زمان که بخواهید به‌آسانی بلیط تهیه کنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار