| کد مطلب: ۱۱۱۸۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

معرفی محله‌های مرفه ‌نشین مشهد

شهر مشهد علاوه بر جذب گردشگران و زائران به منظور وجود حرم مقدس امام رضا و سایر جاذبه‌ها، از افراد زیادی برای سکونت میزبانی می‌کند. مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور، به محله‌های مختلفی تقسیم شده که بومیان این شهر و مهاجران در آن‌ها زندگی می‌کنند. برخی از محله‌های مشهد به عنوان محله‌های مرفه ‌نشین شناخته شده که در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی محله‌های مرفه ‌نشین مشهد

محله احمدآباد

محله احمدآباد مشهد در منطقه یک شهرداری این شهر واقع شده است. این محله که به عنوان یکی از محله‌های لوکس مشهد شناخته می‌شود خیابان‌های پاستور، بابک، عدالت، ملاصدرا و قائم را در برمی‌گیرد. این محله از طرفی به قطب تجاری مشهد نیز شناخته می‌شود. شرکت‌های مختلف، مراکز خرید متنوع و خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس در این محله وجود دارند. همچنین مراکز درمان معروفی در محله احمدآباد واقع شده‌ که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها بیمارستان قائم است.

اکثر خانه‌های مسکونی این محله را خانه‌های ویلایی تشکیل داده‌اند، ‌بااین‌حال آپارتمان‌سازی در محله احمدآباد روبه‌افزایش است. متراژ آپارتمان‌هایی که در این محله احداث می‌‌شوند، مانند خانه‌های ویلایی بسیار بالا است. اگر قصد دارید سفر کوتاهی به شهر مشهد داشته باشید، ‌ می‌توانید با بلیط قطار سفرمارکت به مشهد رفته و در هتل ۵ ستاره هما ۱ مشهد که در محله لوکس احمدآباد قرار دارد، اقامت گزینید.

محله هاشمیه

این محله به عنوان یکی از گران‌ترین و بهترین محلات شهر شناخته می‌شود. محله هاشمیه در منطقه ۹ شهرداری شهر مشهد قرار گرفته و محله‌ای بسیار آرام است. این محله را در گذشته اغلب باغات و زمین‌های کشاورزی تشکیل داده بود که تا زمانی این شکل روستایی دیرین توسط شهرداری و سازندگان، همان‌طور باقی مانده بود. با احداث دانشگاه فردوسی و عبور بزرگراه وکیل‌آباد از این محله، تغییر کاربری‌ها آغاز شد. می‌توان گفت اولین کسانی که در این محله ساکن شدند، دانشجویان، ‌اساتید و اعضای دانشگاه بودند. پس از ساکن شدن کارمندان شرکت نفت، ‌بلوار صارمی احداث شد و محله توسعه بیشتری پیدا کرد.

محله هاشمیه با وجود دانشگاه و ساکنین فرهنگی، فضایی فرهنگی پیدا کرده است و در میان سایر محلات شهر مشهد، جایگاه اجتماعی بالاتری دارد. محله هاشمیه علاوه بر دانشگاه و فضای فرهنگی خود، ‌ مراکز خرید متنوعی دارد. همچنین بسیاری از شرکت‌های برندهای شناخته‌شده در این محله فعالیت می‌کنند. با توجه به وجود این موارد، ‌ بدیهی است که جمعیت شناور روزانه در محله هاشمیه زیاد باشد. در این محله اماکن گردشگری متنوعی مانند مجموعه تفریحی‌ورزشی کوهسر و پارک خورشید نیز قرار دارند که به محبوبیت این محله افزوده‌اند. همچنین از مراکز درمانی موجود در این محله، می‌توان به بیمارستان قلب جوادالائمه اشاره کرد.

بلوار سجاد

بلوار سجاد یکی از محله‌های قدیمی و خوش آب‌وهوای مشهد است. قدمت این بلوار به زمان پهلوی برمی‌گردد ‌که در آن زمان باغ‌های فردی با نام حسین ملک در اطراف آن قرار داشته است. امروزه برج‌های مختلفی در این محله سر به فلک کشیده که از برج‌های لوکس مشهد به شمار می‌آیند. از باغ‌هایی که در گذشته موجود بود، فقط تکه‌های کمی مانده که بااین‌حال همین تکه‌ها بر آب‌وهوا و فضای آرام و دلنشین این محله تأثیرگذار است.

آپارتمان‌ها و واحدهای مسکونی که در برج‌های محله بلوار سجاد وجود دارند، متراژ بالایی داشته و با طرح‌های مدرن احداث شده‌اند. در این محله اثر تاریخی باغ ملک مشهد قرار دارد که یکی از اماکن محبوب در این محله است. اگر دوست دارید از محله بلوار سجاد و اثر تاریخی باغ ملک بازدید کنید، می‌توانید در وب‌سایت‌های مختلف قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا را جستجو کرده و با یکی از بهترین قطارهای این مسیر سفر کنید.

2

بلوار خیام

بلوار خیام به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است. خیام جنوبی در منطقه یک و خیام شمالی در منطقه دو شهرداری شهر مشهد واقع شده است. محله‌هایی که هر دو بخش این خیابان را در برمی‌گیرند، از محله‌های خوب مشهد هستند. محله خیام جنوبی شامل آپارتمان‌های لوکس با متراژهای بالا می‌شود که به عنوان بخش مرفه ‌نشین خیام شناخته می‌شود. در خیام جنوبی اداراتی مانند اداره ثبت‌احوال شهر قرار گرفته است.

در طول بلوار خیام، مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری لوکس و متنوعی احداث شده که جاذبه این خیابان را افزایش می‌دهد. همچنین بسیاری از رستوران‌ها و غذاخوری‌های معروف مشهد در این بلوار قرار دارد. همچنین کسانی که قصد دارند سفر کوتاهی به مشهد داشته باشند، می‌توانند دوره اقامت خود در مشهد را در هتل‌های لوکس و ۵ ستاره این بلوار بگذرانند.

محله وکیل‌آباد

این محله که در شمال شرقی شهر واقع شده است، ‌یکی از محله‌های مرفه‌ نشین مشهد است. از نظر جغرافیایی، محله وکیل آباد جزو محله‌های بالاشهر مشهد بوده و از جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار است. بدیهی است قیمت مسکن در این محله نسبت به سایر محلات شهر مشهد بیشتر باشد. محله وکیل‌آباد دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر محلات متمایز می‌کند. اولین ویژگی امنیت بالای موجود در این محله است که برای اکثر خانواده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ویژگی بعدی این محله را زیرساخت‌های دسترسی مناسب مانند دسترسی به بزرگراه وکیل‌آباد و جاده‌های مهم شهر تعیین می‌کنند.

خوب است بدانید محله وکیل‌آباد از مناظر و فضای سبز خوبی برخوردار است. در این محله بوستان‌های متعددی وجود دارند که بر آب‌وهوای محله تأثیر گذاشته و فضای مناسبی را برای بازی کودکان فراهم می‌کند. این محله از نظر دسترسی به مراکز خرید نیز از موقعیت مناسبی برخوردار است. چراکه تعدادی از مجتمع‌های تجاری بزرگ مشهد مانند پارس‌مال و گلدیس در محله وکیل‌آباد واقع شده‌ است. همچنین در این محله امکانات فرهنگی مانند مدارس، کتابخانه‌ها و سایر اماکن فرهنگی نیز وجود دارد.

محله بلوار جانباز

محله بلوار جانباز در شمال شهر مشهد قرار دارد و یکی از محلات لوکس شهر مشهد است. این محله از موقعیت مکانی و اجتماعی خاصی برخوردار بوده و محبوبیت زیادی در بین ساکنین مشهد دارد. این بلوار به مراکز خرید متنوع از سوپرمارکت‌های کوچک محلی گرفته تا مجتمع‌های بزرگ تجاری مانند پارس‌مال دسترسی دارد. ساکنین این محله به راحتی می‌توانند مایحتاج روزانه خود و حتی بیشتر از آن را در فاصله چند دقیقه‌ای از محل سکونت خود تأمین کنند.

محله کوهسنگی

محله کوهسنگی از دیرباز به عنوان یکی از محلات مرفه‌نشین شهر مشهد به حساب می‌آمد. دومین پارک بزرگ مشهد با نام کوهسنگی در این محله قرار دارد به همین سبب آب‌وهوای مناطق هم‌جوار این پارک بهتر از مناطق دیگر شهر است. محله کوهسنگی که نزدیک‌ترین محله به این پارک است،‌ از موقعیت‌های مناسبی برای زندگی کردن برخوردار است. این محله رستوران‌های معروفی دارد که غذاهایی با کیفیت را سرو می‌کنند. همچنین برخی از مراکز تجاری معتبر مانند مرکز خرید زیست خاور در این محله قرار دارد.

محله‌ باهنر، محله دانشجو و محله هفت‌تیر

این سه محله از محله‌های معروف و شناخته‌شده شهر مشهد هستند که ساختمان‌های آن اغلب با طراحی‌های مدرن ساخته شده است. همچنین برج‌های لوکسی مانند برج‌های باران و آرمیتاژ در محله گلشن هفت‌تیر قرار دارند. محله دانشجو همان‌طور که از نامش پیداست، محل پر رفت‌وآمدی است که اکثر عابران را دانشجویان تشکیل می‌دهند. محله باهنر نسبت به دو محله دیگر، ‌از آرامش بیشتری برخوردار است. در هر سه محله، امکانات درمانی، ‌تجاری، فرهنگی و مذهبی متعددی وجود دارد.

چگونه برای بازدید و سکونت در محلات مرفه‌نشین مشهد اقدام کنیم؟

اولین گام برای بازدید و سکونت در محلات معرفی‌شده، انتخاب شیوه سفر از شهر مبدأ به مشهد است. از آنجایی که قطار یکی از ایمن‌ترین روش‌های سفر بوده، بهتر است به بررسی قطارهای موجود در مسیر مورد نظر بپردازید. یکی از انتخاب‌هایی که سفر شما را به سفری لوکس تبدیل می‌کند،‌ قطارهای فدک به مقصد مشهد است. قیمت‌ قیمت بلیط قطار فدک 5ستاره نسبت به سایر قطارها ممکن است کمی بیشتر باشد، ولی می‌توانید مطمئن باشید کیفیت سفر شما به اندازه امتیاز قطار افزایش می‌یابد.

در گام دوم پس از رسیدن به مقصد، با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی یا حمل‌ونقل عمومی به محله مورد نظر رفته و به آژانس‌های املاکی محله رجوع کنید. با انجام این کار اطلاعات کافی در ارتباط با نرخ روز مسکن محله را پیدا کرده و بهتر می‌توانید تصمیمی بگیرید.

کلام پایانی

شهر مشهد یکی از شهرهای پر جمعیت ایران شناخته می‌شود. مانند هر شهر دیگری، ‌این شهر نیز از محلات و مناطق مرفه‌نشین، متوسط و پایین تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. در این مقاله محلات مرفه‌نشین مشهد را معرفی کرده و به بررسی ویژگی‌های هر یک از آن‌ها پرداختیم. لازم به ذکر است با توجه به متراژ واحدهای مسکونی و طراحی‌های مدرن صورت‌گرفته در این محلات، بدیهی است که قیمت آن‌ها نسبت به سایر محلات بیشتر باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار