| کد مطلب: ۱۰۶۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد

نکات مهمی که باید درباره رفع خرابی و تعمیر آسانسور بدانید!

نکات مهمی که باید درباره رفع خرابی و تعمیر آسانسور بدانید!

آسانسورها را می توان شریان های حیاتی ساختمان ها دانست. با وجود این دستگاه ها، رفت و آمد افراد در ساختمان های بلند و چند طبقه بسیار آسان می شود. اما نبود آن ها در ساختمان های بلند امروزی، غیر قابل تصور است. این سیستم ها با وجود آسان کردن تردد کاربران در ساختمان ها، ممکن است به علل مختلفی، دچار خرابی شده و از کار بیفتند. در این شرایط شنیدن خرابی آسانسور و دیدن این نوشته که «آسانسور از سرویس خارج است» برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود. بنابراین باید به سرویس و نگهداری آسانسور و نیز تعمیر و نگهداری سریع آن به طور جدی توجه کرد. در این مطلب به بررسی نکات مهمی پرداخته ایم که باید در رفع خرابی و تعمیر آسانسور مورد توجه قرار گیرند.

نکات مهم در رفع خرابی و تعمیر آسانسور

در ادامه نکات مهمی را مورد بررسی قرار داده ایم که باید مدیران و مالکان ساختمان ها در رفع خرابی و تعمیر آسانسورها مورد توجه قرار دهند. با رعایت این نکات، خرابی آسانسورها به سرعت رفع می شود و آسیب به دیگر قسمت های آسانسور وارد نمی شود. همچنین کارایی مطلوب آسانسورها نیز حفظ می شود.

  • در هنگام خرابی آسانسور، ابتدا به فکر خارج کردن افراد از کابین باشید.

این نکته اهمیت زیادی دارد که وقتی آسانسور به طور ناگهانی خراب می شود، در ابتدای کار باید افراد گرفتار را از کابین خارج کنید. زیرا خرابی آسانسور به هر علتی رخ می دهد. از این رو ممکن است این خرابی ها ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باشند و در حین استفاده کاربران از آسانسور رخ دهند. در این شرایط افراد محبوس در کابین دچار ترس و اضطراب زیادی می شوند که ممکن است باعث صدمات روانی و جسمانی به آن ها شود. بنابراین باید این آمادگی وجود داشته باشد که بلافاصله پس از خرابی آسانسور، اقدامات فوری برای نجات کاربران از داخل کابین انجام شود.

  • کار تعمیرات آسانسور را تنها به تعمیرکاران مجاز بسپارید

یک نکته بسیار مهم در رفع خرابی و تعمیر آسانسور، سپردن کار تعمیرات به افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز است. در این خصوص نباید افراد عادی و غیر ماهر به کار تعمیرات آسانسور وارد شوند. این گونه افراد آشنایی و تخصص کافی در این زمینه ندارند. در این صورت با اقدامات خود، نه تنها مشکل را برطرف نمی کنند، بلکه باعث ایجاد خرابی در قسمت های دیگر نیز می شوند. همچنین افراد غیر متخصص و متفرقه به جای تشخیص علت خرابی و تعمیر قطعه معیوب، به اشتباه اقدام به تعویض قطعات دیگر می کنند. در این شرایط خسارات زیادی نیز بر مالک یا مدیر ساختمان تحمیل می شود.

  • هر چند روز یک بار کارکرد آسانسور را چک کنید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدیران ساختمان ها در خصوص تعمیر آسانسورها مد نظر قرار دهند، بازدیدهای منظم از آسانسور به منظور کنترل کارکرد آن است. در این خصوص خود مدیر ساختمان یا یک فرد از طرف او می تواند آسانسور را هر چند روز یک بار به دقت بازدید کرده و کارکرد آسانسور را کنترل کند. وقتی این گونه بازرسی های ساده از آسانسور به عمل آید، خرابی های احتمالی نیز مشخص می شوند. برای مثال شنیدن صداهای غیر عادی در حین حرکت کابین، می تواند نشان دهنده وجود خرابی در سیستم باشد. در این رابطه توصیه می شود در یک دفترچه گزارشی از بازدیدهای معمول از آسانسور را بنویسید. سپس وقتی سرویسکار یا تعمیرکار برای انجام سرویس یا تعمیر مراجعه می کند، گزارش نوشته شده را به وی ارائه دهید. با این کار سرویسکار سریع تر می تواند خرابی احتمالی را تشخیص داده و اقدامات مورد نیاز را برای تعمیر آن انجام دهد.

  • سرویس و نگهداری آسانسور را جدی بگیرید

آسانسورها دستگاه های پرکاربردی هستند و دائما کار می کنند. پس نیاز مبرم به سرویس و نگهداری دوره ای دارند. با انجام سرویس و نگهداری آسانسور، آن هم در فواصل زمانی ماهانه، قطعات و تجهیزات آسانسور به دقت مورد بازدید و کنترل قرار می گیرند. در این صورت علاوه بر روغن کاری و گریس کاری قطعات متحرک، خرابی های احتمالی نیز زودتر تشخیص داده می شوند. بنابراین اقدامات سریع تری برای رفع خرابی آسانسور انجام می شود و از ایجاد خرابی در سایر قطعات و به بار آمدن خسارت هنگفت جلوگیری به عمل می آید.

نکات مهم در رفع خرابی و تعمیر آسانسور

  • سوابق تعمیرات آسانسور را نزد خود نگهداری کنید

یکی از کارهایی که می توان برای رفع بهتر خرابی ها و ایرادات آسانسور انجام داد، نگهداری سوابق تعمیرات و ارائه آن به تعمیرکار است. در این رابطه با هر بار مراجعه تعمیرکار یا تکنسین به محل، پس از انجام تعمیرات آسانسور، از وی بخواهید تا شرح قطعات بازدید و تعمیر شده را به صورت مکتوب به شما ارائه دهد. سپس در مراجعه بعدی تعمیرکار، این سوابق را به وی ارائه دهید. در این حالت تعمیرکار با در نظر گرفتن اقدامات قبلی، می تواند کار عیب یابی و رفع خرابی ها را بهتر و سریع تر انجام دهد.

  • در موقع خرابی آسانسور تنها با شرکت سرویس دهنده تماس بگیرید

این نکته مهمی است که وقتی آسانسور شما خراب شده و از کار می افتد، بهتر است با شرکت سرویس دهنده به منظور رفع خرابی و تعمیر سیستم تماس بگیرید. زیرا تکنسین های این شرکت به دلیل سرویس های ماهانه، با جزئیات آسانسور و نحوه تعمیر قطعات آن بیشتر آشنا هستند. در این صورت بهتر می توانند از عهده تشخیص خرابی ها و تعمیرات آن ها بربیایند. اما اگر کار تعمیر سیستم را به تکنسین های متفرقه از دیگر شرکت ها بسپارید، نمی توان نتیجه مطلوبی از کار آن ها انتظار داشت. حتی احتمال ایجاد خرابی های دیگر نیز در آسانسور به دلیل عدم آشنایی کامل آن ها با جزئیات آسانسور وجود دارد.

  • از قطعات استاندارد و باکیفیت استفاده کنید.

در حین تعمیر آسانسور، ممکن است برخی قطعات نیاز به تعویض داشته باشند. در این هنگام از تکنسین بخواهید تا قطعات کاملا استاندارد و باکیفیت را جایگزین قطعات معیوب کند. البته برخی از مواقع شاید لازم باشد تا شما برخی از قطعات را تهیه کنید. در این صورت بهتر است قطعاتی را تهیه کنید که اصل و استاندارد باشند. زیرا استفاده از این گونه قطعات هر چند قیمت بالاتری دارند، اما می توانند تا مدت زمان طولانی بدون مشکل خاصی کار کنند. اما قطعات ارزان تر به دلیل کیفیت پایین، زودتر خراب و فرسوده می شوند. در این صورت آسانسور دچار ایراد شده و باید مجددا بابت تعمیر آن هزینه های زیادی بپردازید. بنابراین در حالت کلی، استفاده از قطعات اصل و باکیفیت با وجود قیمت بالاتر، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شرکت هیرو آسانسور و تعمیر و رفع خرابی انواع آسانسورها

شرکت هیرو آسانسور و تعمیر انواع آسانسورها

در میان انواع شرکت های آسانسوری که خدمات تعمیر آسانسورها را ارائه می دهند، شرکت هیرو آسانسور جایگاه خاصی دارد. این شرکت، تلاش زیادی می کند تا خرابی آسانسورها به نحو بسیار باکیفیتی مورد تعمیر قرار گیرند. به نحوی که همانند سابق کارایی داشته باشند. تکنسین های شرکت هیرو، انواع آموزش های تخصصی را گذرانده و با انجام تعمیرات بسیار، تجربیات زیادی را کسب کرده اند. به طوری که به هنگام مراجعه به محل برای انجام تعمیرات آسانسور، با دقت و تخصص بالایی قطعات را مورد بازدید قرار داده و در کوتاه ترین زمان علت خرابی ایجاد شده را تشخیص می دهند. لازم به ذکر است شرکت هیرو آسانسور خدمات رفع خرابی و تعمیر آسانسورها را در طول ایام هفته برای مشتریان ارائه می دهد. با توجه به این موضوع، چنانچه در هر زمان، نیاز به تعمیرات آسانسور داشتید، انتخاب شرکت هیرو آسانسور برای دریافت این خدمات، اقدام معقولانه ای خواهد بود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار