| کد مطلب: ۳۷۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش اعلام كرد:

تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا صفر شد/ در طرح تبدیل، متقاضیان ۱۷۰۰ درصد سود می‌كنند/ راه‌اندازی تکنوسنتر سایپا/ جایگزین ولوو؛ دانگ فنگ شد

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: تحریم چالش‌های متعددی را برای صنعت خودرو ایجاد كرد كه یكی از آنها خروج یكباره شركای خارجی و عدم پایبندی آنها به تعهداتشان در قبال پیش فروش محصولات رنو و برلیانس بود، لذا با توجه به عدم بازگشت شركا، از مردم عزیز می خواهیم كسانی كه در اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ در طرح پیش فروش رنو شركت كردند، نسبت به طرح تبدیل كه سود ۱۷۰۰ درصدی برای آنها دارد، مشاركت كنند.

تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا صفر شد/ در طرح تبدیل، متقاضیان ۱۷۰۰ درصد سود می‌كنند/ راه‌اندازی تکنوسنتر سایپا/ جایگزین ولوو؛ دانگ فنگ شد

آرمان ملی آنلاین -مجید باقری در جمع خبرنگاران درباره چالش و مشكلاتی كه گروه خودروسازی سایپا طی سال های اخیر با آن دست و پنجه نرم كرده است و اكنون توانسته این مجموعه را به ثبات خوبی برساند، تصریح كرد: وقتی كه رنو برخلاف تمام تعهداتی كه امضا كرده بود، ایران را ترك كرد، مجموعه سایپا چاره ای جز تعیین تكلیف و جایگزینی خودروهای ساخت داخل نداشت، از همین رو طرح تبدیل با ویژگی های متعدد تعریف شد تا افرادی كه از بدعهدی شركای خارجی متضرر شدند، رضایت پیدا كنند.

وی ادامه داد: در طرح تبدیل ۱۷۰۰ درصد سود به افرادی می رسد كه اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ خودروهای رنو را ثبت نام كردند و یا به عبارتی پول این افراد (در زمان ثبت نام) ۱۸ برابر می شود.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینكه به رغم طرح های جذاب تعدادی از مشتریان هستند كه نمی‌خواهند وارد طرح تبدیل شوند و تصور می كنند كه خودرو بالاخره تولید و یا وارد می شود، گفت: حدود ۲۶ هزار نفر در طرح تبدیل مشاركت كردند و مابقی هنوز اعلام آمادگی نكردند لذا ضمن خواهش از اینكه مردم نسبت به تعیین تكلیف خودروهای خود اقدام كنند، باید تاكید كرد كه آن خودروها دیگر شماره گذاری نخواهند شد چرا كه استانداردهای ۸۵ گانه كشور ارتقاء یافته و دیگر آن خودروها نمی توانند مجوز تولید و یا حتی واردات بگیرند.

وی با تاكید بر اینكه تعریف طرح های تبدیل جذاب با این هدف است كه شرمنده مشتریان نشویم، افزود: در سایپا دیزل نیز ۱۲۰۰ دستگاه خودروی معوق داریم كه به دلیل عدم همكاری شركت ولوو ایجاد شده، به همین بناست محصولات جدید دانگ فنگ در سایپا دیزل(دانگ فنگ با سرمایه گذاری سایپا در سایپا دیزل تولید خواهد شد) تولید شده تا به متقاضیان تحویل داده شود.

باقری با بیان اینكه گروه خودروسازی سایپا ۵۲۰ هزار تعهد داشت كه ۳۰۰ هزار تعهد آن سررسید(معوق) شده بود، گفت: با برنامه ریزی های دقیق، منسجم و همكاری تیم مهندسی و كارگران در حال حاضر ۱۷۰ هزار تعهد داریم كه هیچكدام معوق نیست؛ از سوی در سال جاری توانستیم ركورد فاكتور كردن خودرو را ثبت كنیم، به گونه ای كه از ابتدای سال جاری تاكنون ۲۰۵ هزار خودرو فاكتور شده كه این عدد ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است كه در نوع خود ركورد محسوب می شود.

وی با اشاره به اینكه معوقات سایپا به صفر رسیده و این اتفاق مهمی است، خاطرنشان كرد: مشكل تحویل خودروهای كوییك آر و شاهین حل شده است و ثبت نام كنندگان در موعد مقرر خودروهای خود را می‌توانند تحویل بگیرند.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: تحریم، چالش‌های بی شماری را برای صنعت خودرو ایجاد كرد، در این میان مجموعه سایپا تلاش كرد كه از تحریم به عنوان یك فرصت استفاده كند و طرح های جدید و توسعه ای خود را پیاده سازی كند.

وی افزود: در شركت های خودروسازی دماسنجی تحت عنوان شاخص تعهدات و شاخص میزان معوقات در تعهدات وجود دارد كه در زمان تحریم معادل ۱۵ ماه تولید آینده، تعهد در قالب های مختلف از جمله طرح اتوخدمت تعریف شده بود.

باقری گفت: در طرح اتوخدمت قرار بود كه ثبت نام كنندگان تنها سود مشاركت بگیرند اما به محض شكل گیری تفاوت قیمت بازار و كارخانه، متقاضیان زیادی خواستار خودروهای طرح اتو خدمت شدند و این تعهدات سنگینی را برای مجموعه سایپا رقم زد؛ با وجود تمام مشكلات و فشارهای تحریم توانستیم به تمام تعهدات این بخش كه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو بود، پاسخ دهیم.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش چالش دیگر در سایپا را فروش سبدهای سرمایه گذاری به نمایندگان و مشتری‌ها اعلام و تاكید كرد: با هماهنگی صورت گرفته این مشكل حل شده است.

وی با اشاره به واكسیناسیون کارکنان سایپا و اقداماتی كه در این بخش صورت گرفته است، تصریح كرد: از ماه گذشته واكسیناسیون پرسنل گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش شاخص سلامت و كاهش دغدغه فعالان این حوزه و افزایش تولید خودرو شروع شد و از هفته جاری دوز دوم تزریق واكسن به کارگران و سایر کارکنان آغاز شده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به راه‌اندازی تکنوسنتر سایپا گفت: در سال جاری شاهین اتوماتیك تولید و پس از آن خودروهای جدید آریا و اطلس وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مصوبه اخیر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت، طی مصوبه ای ابلاغ کرده که پیش فروش خودرو صورت نگیرد(البته رایزنی ها برای حل این مشكل در حال انجام است) با توجه به چنین مصوبه ای و تا تعیین تکلیف آن، سایپا در سال 1400 هیچ خودرویی را پیش فروش نخواهد كرد؛ از اینرو در سال جاری تنها فروش فوق العاده خواهیم داشت و دیگر پیش فروش خودرو نداریم.

باقری با تاكید بر اینكه مجموعه سایپا همراهی و همكاری مناسب با سیاست های وزیر صمت دولت سیزدهم خواهد داشت، تصریح كرد: تمام تلاش سایپا این است كه ضمن تامین نیاز بازار داخلی و تنوع بخشی به محصولات نسبت به صادرات خودرو به خصوص به كشورهای همسایه اقدام كند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار