| کد مطلب: ۱۶۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

خرید ۱۵ هزار کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران

بانک مهر ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به مقابله با کووید۱۹، حدود ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشكی خریداری كرد و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گذاشت.

خرید ۱۵ هزار کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران آئین رونمایی از مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری كرونا با حضور دكتر مرتضی اكبری مدیرعامل بانك مهر ایران، حسن تلیكانی عضو هیأت مدیره این بانك، دكتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت و دكتر سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد.
دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در این مراسم اظهار کرد: با رویكردی كه هیأت مدیره بانك مهر ایران داشته‌اند، این بانك از چهار سال گذشته تا كنون كارهای قابل توجهی در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. ساخت خانه بهداشت، ساخت مدرسه، پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و خرید وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم برخی از این اقدامات بوده‌اند. مهم‌ترین اقدام بانك در این حوزه سال گذشته انجام شد كه بیمه كردن ۵۰۰هزار خانه روستایی بود.
وی این‌طور ادامه داد: سال گذشته مصوبه مجمع عمومی بانک برای تخصیص منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد در حوزه مسئولیت اجتماعی را داشتیم که همکاری با وزارت بهداشت نیز از محل منابع حاصل از جریمه دیركرد بوده است. تصمیم گرفتیم در حد مقدورات خود در حوزه كرونا كاری انجام دهیم. بر همین اساس ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشكی خریداری و در ۳۱ استان كشور توزیع شده است. ما اقدامات خود را تا جایی كه همه‌گیری بیماری كووید۱۹ تمام شود، ادامه خواهیم داد.
پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان
اکبری همچنین اظهار کرد: بسیاری از کادر بهداشت و درمان کشور درگیر این بیماری شده‌اند و ممكن است مشكلات مختلفی پیدا كرده باشند. ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به كادر بهداشت و درمان پرداخت می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کادر درمان پیک چهارم همه‌گیری کووید۱۹ را پشت سر بگذاریم و گفت: تعداد زیادی از كاركنان شبكه بانكی نیز درگیر این بیماری شده و بعضاً شهید شده‌اند. امیدواریم اقدام بانك مهر ایران كمكی به كادر درمان باشد.
اهمیت پیشگیری نسبت به درمان
رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: رویکردی که بانک مهر ایران دارد، بسیار قابل ستایش است. اگر از من بپرسید بهترین راه حل مبارزه با كووید۱۹ چیست، می‌گویم داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است. مسئولیت فردی این است كه افراد مبتلا در خانه بنشینند. مسئولیت‌های اجتماعی نیز اهمیت خود را دارد و باید در كنار این موضوع در نظر گرفته شود.
وی این‌طور ادامه داد: باید از بانک مهر ایران تشکر کرد که در سالروز ولادت كریم اهل بیت این كار كریمانه را انجام داده است. نیت بانك مهر ایران خیر است و امضای این تفاهم‌نامه بسیار ارزشمند است و از دكتر اكبری و همكارانشان تشكر می‌كنم.
رئیسی اظهار کرد: اکسیژن مهم‌ترین درمان برای بیمارهای کرونایی است و هنگامی که كسری اكسیژن داشته باشیم، به مشكل می‌خوریم. از این رو اینكه بانك مهر ایران كپسول‌های اكسیژن را نیز در این طرح تهیه كرده، كار ارزشمندی است. پرداخت تسهیلات از سوی این بانك به كادر بهداشت و درمان نیز انگیزه مضاعفی برای آن‌ها ایجاد می‌كند.
وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری کرونا نسبت به درمان آن گفت: طرح شهید سلیمانی کار اصلی ما در حوزه پیشگیری و درمان سرپایی است. این تجهیزات یکی از موارد اصلی است كه در این طرح به كمك ما می‌آید. برای نمونه دستگاه‌های كپسول اكسیژن، پالس اكسی‌متر و ضدعفونی‌كننده‌های محیط كه خریداری شده بسیار ارزشمند است.
وی درباره دیگر اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: اینکه تعدادی از خانه‌های روستایی از سوی این بانک بیمه شده نیز کار ارزشمندی است.
تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال منابع از سوی بانک مهر ایران
دکتر سیما لاری، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت دیگر سخنران این مراسم بود. لاری گفت: بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی خود نسبت به خرید تجهیزات پزشکی اقدام کرده است. این بانك فكر خردمندانه داشته كه منابع جمع شده از محل جریمه دیركر اقساط را به حوزه سلامت تخصیص داده است.
لاری اظهار کرد: بر همین اساس بانک مهر ایران ۱۳۰ میلیارد ریال برای این موضوع تخصیص داده و تجهیزات پزشکی خریداری شده را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده است. دستگاه كپسول اكسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌كننده UV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اكسی‌متر اقلامی بوده‌اند كه از سوی این بانك خریداری شده‌اند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارکنان حوزه بهداشت و درمان گفت: ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مهر ایران به کادر بهداشت و درمان پرداخت می‌شود. از بانك مهر ایران تشكر می‌كنم و امیدوارم الگویی برای سایر بانك‌ها باشد تا به حوزه سلامت اهمیت دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار