| کد مطلب: ۱۵۹۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

سید علی مرتضوی پیشکسوت فرش دستباف ایران در دیدار با رئیس مرکز ملی فرش ایران؛

فرش ایرانی سفیر فرهنگی و اقتصادی ایران و در تمام دنیا ریشه دوانیده است

فرح ناز رافع “رییس مرکز ملی فرش ایران”صبح امروز با سید علی مرتضوی یکی از “پیشکسوتان هنر - صنعت فرش دستباف” در محل مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

فرش ایرانی سفیر فرهنگی و اقتصادی ایران و در تمام دنیا ریشه دوانیده است

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، سید علی مرتضوی تولیدکننده فرش های نفیس در دیدار با فرح ناز رافع گفت: فرش دستباف ایران با پیشینه‌ی فاخر و بسیار عمیق، یکی از پایه‌گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی در میان تمام کشورهای دنیا محسوب می‌شود. این جلوه از تمدن ایران را می‌توان در موزه ها، کاخ ها و مناسبات سیاسی کشورها دید، فرش ایران در تمام دنیا ریشه دوانده است.

وی افزود: در سطح بین‌المللی، فرش ایرانی به عنوان زیباترین و بالاترین کیفیت، مورد پذیرش قرار گرفته است و بی شک مشاهیر و اساتید این حوزه، سرمایه های ما در این مسیر هستند و آن را در زمره ی محبوب‌ترین گنجینه های جهان قرار داده اند.
وی گفت: نقش فرش دستباف با توجه به توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، رشد اقتصادی و دستیابی به هدف‌های مختلف امروزه سرلوحه‌ برنامه‌ و فعالیت‌های بسیاری از دولت‌ها به‌ویژه کشورهای در حال توسعه است و در این خصوص، توسعه آموزش های مهارتی در رونق تولید نقش مهمی ایفاء می کند.
در این جلسه رافع، خواستار تشكیل اتاق فكر برای فرش دستباف شد و گفت: تشکیل اتاق فکر، گام مهم در تبیین اولویت‌های پژوهشی تجارت خارجی ست و آن را محفلی به منظور تفکر، تقویت همکاری و مشارکت، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، ایجاد تقاضا و خلق ارزش برای فرش دستباف و مدیریت دانش فنی با هدف تدوین تجربیات نخبگان فرش برشمرد.
گفتنی ست: ثبت برند، همکاری با NGO ها، توانمندسازی قالی بافان و شناسنامه دار کردن فرش و از دیگر مواردی بود که در این جلسه محور تامل قرار گرفت.
در پایان جلسه، پیشکسوت فرش از پیشنهادات رییس مرکز ملی فرش ایران استقبال و آمادگی خود را جهت همکاری، بهبود و پیشرفت این هنر - صنعت کهن و ارزشمند اعلام کرد و گفت: حضور میدانی، تلاش برای رفع موانع قانونی و پیگیری برنامه های مطرح از سوی شما قابل تقدیر می باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار