| کد مطلب: ۱۱۴۱۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

واریز ۳ میلیون تومان برای بازنشستگان/ تاریخ مشخص شد

یدالله فرجی، فعال صنفی گفت: حالا که سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی منصوب شده، انتظار داریم هرچه سریع‌تر معوقات بازنشستگان کارگری پرداخت شود. کارگران بازنشسته تنها سه میلیون تومان برای سه ماه اول سال دریافت کرده‌اند و از تیرماه به بعد، هیچ مبلغی بابت متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت نشده است.

واریز ۳ میلیون تومان برای بازنشستگان/ تاریخ مشخص شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با اشاره به اینکه مستمری‌ بگیران سازمان تامین اجتماعی برای سه ماه علی‌الحساب متناسب‌سازی از صندوق طلبکارند، گفت: بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری برای سه ماه تیر، مرداد و شهریور سه میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کرده‌اند. ما انتظار داریم این مبلغ به زودی برای بازنشستگان کارگری نیز واریز شود.

او افزود: حالا که سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شده، توقع داریم هرچه زودتر معوقات بازنشستگان کارگری پرداخت شود؛ کارگران بازنشسته فقط سه میلیون تومان برای سه ماه اول سال گرفته‌اند و بعد از تیرماه، ریالی بابت متناسب‌سازی برایشان پرداخت نشده است.

به گفته این فعال صنفی، بازنشستگان کارگری با حقوق‌ های بسیار ناچیز و سه برابر زیر خط فقر زندگی می‌کنند آنهم در شرایطی که هر روز اقلام معمولی زندگی همپای قیمت دلار گران می‌شود؛ در این شرایط ترمیم دستمزد یک ضرورت اساسی‌ست.

فرجی اضافه کرد: مستمری سال جاری بدون توجه به نرخ تورم و سبد معیشت تعیین شد؛ امیدواریم این رویه تغییر کند و دریافتی بازنشستگان به هر صورتی که ممکن است اصلاح شود.

مصطفی سالاری اخیراً با تصویب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و حکم احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم، به عنوان سرپرست مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شد.

مصطفی سالاری متولد ۱۳۵۵، دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر فعالیت مدیریتی در سازمان‌های اقتصادی و بنگاه‌داری مرتبط با جوامع کارگری، سابقه استانداری بوشهر و گیلان را در کارنامه دارد و یک بار از تیرماه ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عهده‌دار این سمت بود. 

سالاری از میان بیش از بیست مدیرعامل و رییس سازمان تامین اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، اولین مدیری است که در دو مقطع و توسط دولت‌های متفاوت به این سمت برگزیده می‌شود. 

در بررسی کارنامه عملکردی مصطفی سالاری، برخی موارد زیر قابل توجه است. از جمله: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از وقفه ۱۵ساله که منجر به افزایش حدود دو و نیم برابری حقوق بازنشستگان طی ۱۳ ماه (در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۸) شد. 

اجرای طرح تحول دیجیتال که غیرحضوری کردن بیش از ۳۰ خدمت مهم سازمان برای موجب کاهش هفتاد درصدی مراجعات حضوری بود، توسعه و ارتقای مرکز ارتباط مردمی ۲۴ساعته سازمان (سامانه ۱۴۲۰) که آثار این اقدامات برای ذی‌نفعان و مراجعین سازمان کاملا محسوس بوده و منجر به چابک‌سازی ارائه خدمات شده است. 

یکی از مهم‌ترین اقدامات وی، عملیاتی کردن پروژه نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی برای اولین بار در کشور بود. 

طرح مقررات‌زدایی و تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های سازمان که عبارت بود از تجمیع بیش از ۲ هزار بخشنامه سازمان در ۱۷ بخشنامه جامع موضوعی با مشارکت کامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های کارفرمایی به منظور شفاف‌سازی و بهبود فضای کسب‌وکارها و حمایت از تولید و فعالین اقتصادی نیز از جمله اقدامات وی بود. 

اجرای طرح سطح‌بندی مراکز و خدمات درمانی به منظور رفع تبعیض بین مناطق و استان‌های سراسر کشور با هدف توسعه عدالت درمانی در سطح کشور نیز در کنار وصول ۱۲۳ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات سازمان از دولت طی ۲ سال، از جمله نقاط کارنامه سالاری است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار