| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

اشتغال اتباع در این استان مرزی ممنوع اعلام شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نسبت به بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف در سطح استان هشدار داد.

اشتغال اتباع در این استان مرزی ممنوع اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، بهروز جمشیدمفید در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان کرمانشاه، گفت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آن چه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، متخلف هستند و با آنها برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به استان کرمانشاه، گفت: با توجه به شرایط بیکاری که در استان داریم، تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان از جوانان بیکار استان باید در اولویت باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز، در خصوص استفاده از اتباع غیرمجاز برای برداشت این محصولات هشدار داد.

جمشیدمفید خاطرنشان کرد: در بخش‌های مرکزی کرمانشاه، سراب نیلوفر،کوزران، ماهیدشت، سرفیروز آباد و ... احتمال بکارگیری نیروی کارگر اتباع غیرمجاز وجود دارد و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اتخاذ گردد.

وی به کارفرمایان و خصوصا کشاورزان غیربومی استان هشدار داد که استفاده از اتباع غیرمجاز تخلف است و تاکید کرد: برای کارفرمایان متخلف حسب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار در صورت بکارگیری اتباع بدون پروانه کار، مجازات قضایی لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، جمشید مفید از کارفرمایان خواست نیروی کار مورد نیاز خود را از جوانان بومی تامین کنند و یادآور شد: مراکز کاریابی ظرفیت بسیار خوبی را برای یافتن نیروی کار در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار