| کد مطلب: ۱۱۳۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

تعطیلی رسمی ۴ روزه در شهریور ۱۴۰۳

جزییات تعطیلی رسمی ۴ روزه در شهریور ۱۴۰۳ را در این گزارش بخوانید.

 تعطیلی رسمی ۴ روزه در شهریور ۱۴۰۳

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امروز ۱۲ شهریورماه (به مناسبت ۲۸ صفر) در تقویم کشور تعطیل رسمی اعلام شده است. همچنین چهارشنبه یعنی ۱۴ شهریور نیز یکی از تعطیلات شهریورماه (به مناسبت ۳۰صفر) است. طبق گفته وزیر کشور احتمال تعطیلی سه‌شنبه نیز وجود دارد با توجه به تعطیلی پنجشنبه شاهد  ۴ روز  تعطیلی رسمی  در شهریور ۱۴۰۳ خواهیم بود. اما آیا سه شنبه تعطیل شد؟

فردا سه شنبه ۱۳ شهریور مشهد تعطیل شد؟

روابط عمومی استانداری خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردا سه شنبه ۱۳ شنبه شهریور مشهد تعطیل نیست.

در این اطلاعیه آمده است: همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ادارات و بانک‌های مشهد به منظور خدمت رسانی شایسته به شهروندان و زائران ارجمند فردا سه شنبه دایر است و طبق روال به انجام وظایف خود خواهند پرداخت.

استاندار خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی روز سه شنبه در مشهد و این استان براساس ضروت خواهد بود و تاکنون موضوعی در این خصوص اعلام نشده است.

سه شنبه ۱۳ شهریور تعطیل شد؟

اسکندر مومنی، وزیر کشور هشتم شهریور ماه در قرارگاه خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر در مشهد اعلام کرد: احتمال تعطیلی روز سه شنبه فقط مربوط به مشهد است و مصوبه تعطیلی منوط به تصمیم گیری در تهران خواهد بود.

 بنابر جدول تعطیلی سالیانه موزه‌ها و کاخ‌ها و بناهای دارای ورودیه وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، ‌تمام این اماکن در سراسر کشور، دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۳ همزمان رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر تعطیل بود. برنامه کاری موزه‌ها در ادامه هفته طبق روال بوده و برای بازدید علاقه‌مندان باز است. اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای چهاردهم شهریورماه برابر با شهادت امام رضا (ع) تعطیلی اعلام نکرده است.

سینماهای کشور از روز ۱۱ شهریور ساعت ۱۸ تعطیل هستند و این تعطیلی امروز هم ادامه داشت. سینماها مجدد در روز ۱۳ شهریور بازگشایی می‌شوند و ساعت ۱۸ همان روز به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تعطیل می‌شوند. ۱۴ شهریور هم به صورت کامل تعطیل خواهند بود. سینماها از ۱۵ شهریور به روال عادی اکران خود باز می‌گردند.

چرا ۲۸ صفر میان مسلمان تعطیل است؟

حجت الاسلام و المسملین ظهیری یادآور شد: رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز ۲۸ ماه صفر واقع شده و به همین دلیل اعمال متبرکه خاص خود را نیز می طلبد. اعمالی نظیر انجام غسل و خواندن دو رکعت نماز دارد که مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان جزئیات آن را بیان کرده است.

این نویسنده کتاب های مذهبی همچنین گفت: رحلت خاتم پیامبران (ص) بزرگترین مصیبت در جهان اسلام محسوب می شود و به همین دلیل در این روز تمامی مغازه ها، بازار و هر فعالیتی در میان مسلمین تعطیل می شود.

وی افزود: همچنین روزه گرفتن در روزهای ابتدایی، میانی و پایانی هر ماه تأکید بسیاری شده که بر همین اساس، روزه در ۲۸ ماه صفر نیز که از روزهای پایانی این ماه قلمداد می شود، دارای ارزش بسیاری است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: براساس آنچه در روایت ها آمده، زمانی که امام حسن مجتبی (ع) به شهادت رسیدند، مدینه به مدت ۷ روز تعطیل شد و مردم مراسم سوگواری برای این امام بزرگوار را برپا کردند و با حضور نزد امام حسین (ع) به ایشان تسلیت می گفتند.

وی اظهار کرد: شهادت امام حسن مجتبی (ع) یکی از بزرگترین دسیسه های دژخیمان زمان ایشان محسوب می شود. امام حسن مجتبی (ع) در میان امامان معصوم، بسیار مظلوم بوده و در خانه خودشان نیز غریب بودند و توسط همسرشان که از سوی دشمنان تحریک شده بود، به مقام والای شهادت دست پیدا کردند.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار