| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

سه بانک دیگر منحل شد

​معاون اقتصادی بانک مرکزی: در سال گذشته سه موسسه اعتباری که در زمره موسسات اعتباری ناسالم و غیر قابل احیا بود، شناسایی و منحل شد.

سه بانک دیگر منحل شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، بانک‌ها در سه دسته سالم، ناسالم غیرقابل احیا و ناسالم قابل احیا قرار می‌گیرند، بخش عمده‌ای از نظام بانکی ما اگر هم از شرایط سلامتی مناسبی برخوردار نیستند در زمره قابل احیا هستند.

برای احیای بانک‌ها، در قالب افزایش سرمایه، وصول مطالبات، کاهش نسبت مطالبات غیر جاری و فروش دارایی‌های غیر جاری برنامه مستمر و دقیقی برنامه ریزی شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت : سال ۱۴۰۳ سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه است و با توجه به ظرفیت‌های قانونی خوبی که در برنامه هفتم و قانون جدید بانک مرکزی پیش بینی شده است، برنامه‌های جدی‌ای برای اصلاح شبکه بانکی داریم و بر تأمین مالی تولید توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

شیریجیان بیان کرد: در حوزه تأمین مالی باید اولویت‌های اقتصادی کشور را مشخص کنیم و تأمین مالی ریالی و ارزی ما بر اساس همان اولویت‌های اقتصادی باشد تا بتواند حداکثر ارزش افزوده اقتصادی را خلق کند.

شیریجیان افزود: هر چه قدر این حجم نقدینگی که رشد پیدا می‌کند و افزایش سرعت گردش پول که دلالت بر چرخش نقدینگی دارد به سمت بخش‌های مولد اقتصادی برود، می‌تواند اثرات سازنده‌ای بر رشد اقتصادی داشته باشد و این موضوع با استفاده از همین روش‌های تأمین مالی از صفر تا صد یعنی از مرحله تجهیز منابع تا تخصیص منابع برای یک پروژه مشخص انجام می‌شود و در این مسیر از ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای و گواهی سپرده خاص استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی بانک مرکزی این است که منابع نقدینگی و اعتباری شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ به صورت حداکثری اصابت بر بخش‌های مولد اقتصادی داشته باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار