| کد مطلب: ۱۱۳۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

خبر مهم همتی درباره یک وام جدید برای جوانان

وزیر اقتصاد با تاکید بر اولویت قرار دادن پرداخت وام ازدواج ، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز شد.

خبر مهم همتی درباره یک وام جدید برای جوانان

به گزارش عبدالناصر همتی در در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در خصوص تسهیلات تکلیفی اظهار کرد: با هماهنگی بانک مرکزی تلاش خواهیم کرد، هر چه سریع‌تر مشکلات موجود در این ارتباط را برطرف کنیم و این اراده به طور جدی در ستاد اقتصادی دولت نیز وجود دارد. 

همتی در ادامه با اشاره به تأکیدی که مجلس برای تسهیل پرداخت وام ازدواج داشته است، به خاطر محدودیت منابع بانک‌ها خواستار ارائه طرحی از سوی معاونت بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک‌ها با هماهنگی با بانک مرکزی در این زمینه شد که در صورت ممکن بخشی از وام ازدواج به صورت غیر نقدی و در قالب خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج‌های جوان به متقاضیان پرداخت شود.

وی در عین حال به مدیران بانکی تاکید کرد که تا نتیجه بخشی چنین طرحی، اولویت را به وام ازدواج دهند چرا که مطالبه بسیاری از مردم است.

یکی دیگر از موضوعات مهم که باید از سوی شبکه بانکی مورد توجه قرار گیرد را پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان کرد و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه از سوی بانک‌ها برای تسریع در پرداخت این تسهیلات شد.

از جمله طرح های حمایتی دولت در قانون بودجه،  تسهیلات تبصره ۱۸ است که با هدف توسعه کسب و کار ها و اشتغال زایی به متقاضیان واجد شرایط ارائه می گردد.

این تسهیلات، توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای ذی صلاح دریافت کننده بودجه از دولت  و در قالب وام طرح های حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان به متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

 

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار