| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

این محصول پرطرفدار به ۲۳ کشور جهان صادر می‌شود

رئیس سازمان چای، از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک و صادرات به ۲۳ کشور دنیا خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران مشغول خرید چین سوم هستند.

این محصول پرطرفدار به ۲۳ کشور جهان صادر می‌شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حبیب جهانساز در گفت وگویی، از آغاز صادرات چای ایرانی از کارخانجات چایسازی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی را صادر می‌کنیم.

وی ۲۳ کشور دنیا از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی را بازار چای ایرانی دانست و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار تن چای ایرانی را صادر کردیم.

رئیس سازمان چای کشور از ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری صنعت چای در سال خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران آماده صادرات چای خشک ایرانی هستند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

جهانساز از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۴۳۲ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۱۵۷۴ میلیارد تومان دانست و متذکر شد: حدود ۵۰ درصد از مطالبات چایکاران معادل ۷۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای همچنین از آغاز چین سوم برگ سبز خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۰ کارخانه چایسازی در این مرحله آماده خرید برگ سبز هستند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار