| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

وام اربعین افزایش یافت/ میزان وام و مراحل دریافت

تمام سرپرستان خانواری که در مراسم اربعین حسینی ع شرکت کنند وام اربعین دریافت خواهند کرد.

وام اربعین افزایش یافت/ میزان وام و مراحل دریافت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، وام اربعین کمک هزینه ای است که به زائران برای تسهیل در تامین هزینه های سفر اربعین پرداخت می شود و شرط اصلی آن ثبت نام در سامانه سماح است.

افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و یارانه دریافت می کنند می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

براساس اعلام وزیر اقتصاد: وام اربعین در صورت حضور سرپرست خانوار در مراسم به حساب وی واریز خواهد شد؛ از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی از اجرای این طرح کمک به تأمین مخارج خانواده‌ها در این ایام است؛ البته ناگفته نماند اگر سرپرست خانوار در مراسم شرکت نکند، در صورتی که رضایت داشته باشد، سایر اعضا هم می‌توانند از این وام استفاده کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام اربعین

مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه.

مدارک ثبت‌نام در سمانه سماح: با ثبت نام در این سامانه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید به بانک ارائه شود.

مدارک شغلی و درآمدی: فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار.

مدارک بانکی: شماره حساب (که بایستی مبلغ ودیعه دریافت وام اربعین در آن موجود باشد).

سایر مدارک: پر کردن فرم‌های درخواست وام و عقد قرارداد بانکی دریافت این تسهیلات.

مبلغ اعلام شده برای وام اربعین ۱۴۰۳ ده میلیون تومان می باشد البته ممکن است مبلغ این وام مانند سال گذشته بسته به نوع سفر متفاوت باشد. سال گذشته برای زائران زمینی مبلغ ۵ میلیون تومان و برای زائرانی که مسیر هوایی را برای این سفر انتخاب کرده بودند ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده بود.

برای دریافت این تسهیلات با در دست داشتن مدارک اعلامی باید  به شعب بانک های ملی مراجعه کرد،البته برخی بانک‌ها تسهیلاتی فراهم آورده اند تا به استفاده از ابزر‌های بانکداری الکترونیک نیز بتوان متقاضی دریافت این وام شد و بدون مراجعه به شعب، کلیه فرایند‌های تقاضا و دریافت وام اربعین را طی کرد.

براساس مقررات اعلام شده برای دریافت این تسهیلات نیازی به وثیغه و ضمانت نیست البته متقاضیان باید مبلغ ۲.۵ میلیون تومان را به منظور تودیع وثیغه در حساب داعلامی داشته باشند این مبلغ همزمان با واریز وام آزاد می شود.

 بازپرداخت این وام مانند سال های گذشته با ۶ ماه تنفس است و پس از این زمان بازپرداخت آن آغاز می شود.

این وام همزمان با خروج زائر از مزر ایران و ورود به خاک عراق  به حساب متقاضی واریز می شود. البته زمان واریز وام اربعین تابع یک برنامه کلی‌تر است که بر اساس آن، موعد واریز وام اربعین از روز ابتدایی تا پنجم شهریور ماه (۱ تا ۵ شهریور ۱۴۰۳) تعیین شده است.

همچنین ارز ویژه اربعین نیز برای هر زائر به میزان ۲۰۰  هزار دینار عراق اعلام شده است که زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح می توانند با مراجعه به بانک ها از این ارز مسافرتی ویژه اربعین نیز استفاده کنند.

تا کنون ۷ بانک برای پرداخت ارز اربعین اعلام آمادگی کرده اند، بانک های سپه ، ملی، ملت ، تجارت، صادرات، پست بانک و پارسیان اعلام آمادگی کرده اند.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار