| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

این افراد یارانه ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند

وزیر کار گفت: طرح ملی کالابرگ الکترونیکی طراحی، عملیاتی و اجرایی شد. در این طرح، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، در سه ماه متوالی، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا ارائه شد.

این افراد یارانه ۶۰۰ هزار تومانی دریافت می  کنند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سید صولت مرتضوی وزیر کار در جلسه هئیت دولت سیزدهم اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته دولت سیزدهم موفق به ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی شد. همچنین بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مراکز داخلی و خارجی، در طول این دوره کاهش نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد رسید. این رقم یک رکورد تاریخی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود. همچنین، نرخ بیکاری در ۲۶ استان به تک‌رقمی کاهش یافت.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که نرخ بیکاری همچنان دو رقمی است، میزان کاهش نرخ بیکاری به شدت بیشتر از سایر استان‌ها بوده است. این امر به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی و کم‌توجهی‌های گذشته در این استان‌ها بوده است.

وزیر کار گفت: در حوزه تکافل اجتماعی، دولت سیزدهم با محور قرار دادن عدالت اجتماعی، بزرگ‌ترین خدمات را ارائه داده است. طرح ملی کالابرگ الکترونیکی طراحی، عملیاتی و اجرایی شد. در این طرح، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، در سه ماه متوالی، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا ارائه شد. سبد غذایی رایگان به ۱۳۶,۴۸۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه و بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای کودک شیرخوار در سه دهک اول جامعه با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ارائه شد.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید فراهم شد و کلیه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص، شامل بیماران دیالیزی و هموفیلی، در بخش بستری و سرپایی با تعرفه‌های رایگان ارائه شد. همچنین، تولید ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید، از جمله ۴۴ قلم که برای اولین بار در کشور تولید شده است، از دیگر دستاوردهای این دولت است.

مرتضوی اظهار کرد: صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری ۶۳ درصد افزایش یافت. همچنین، مستمری جویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و سازمان بهزیستی افزایش ۱۸۳ درصدی داشته است.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار