| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

وعده‌ های پوچ وزیر اقتصاد به سهام عدالتی ها

درحالی که شرکت سپرده‌گذاری دلیل تعویق در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت را خلف وعده‌ ۸شرکت برای واریز به حساب سازمان بورس اعلام کرد، اما رئیس سازمان بورس با حمایت از شرکت‌ها گفت: در سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده برای شرکت‌ها امکان واریز سود وجود نداشت و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت‌ها به تعهدات‌شان عمل کنند.

وعده‌ های پوچ وزیر اقتصاد به سهام عدالتی ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در حالی که دولت سیزدهم وعده داده بود که پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به سرعت انجام خواهد شد، اما طی سه سال نه تنها وضعیت جاماندگان تعیین تکلیف نشد؛ بلکه واریز سود سهام عدالت هم با تاخیر بسیار و به صورت سه مرحله‌ای انجام شد.

یکی از نکات قابل تامل در این میان وعده‌ های بی‌ عمل وزارت اقتصاد بود. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ابتدای سال با اولتیماتوم به شرکت‌هایی که سود را به حساب بورس واریز نکرده‌اند، گفت: در صورت تخلف شرکت‌ها و تعلل در واریز سود به حساب سمات با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

درحالی که شرکت سپرده‌گذاری دلیل تعویق در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت را خلف وعده‌ ۸ شرکت برای واریز به حساب سازمان بورس اعلام کرد، اما رئیس سازمان بورس با حمایت از شرکت‌ها گفت: در سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده برای شرکت‌ها امکان واریز سود وجود نداشت و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت‌ها به تعهدات‌شان عمل کنند.

در کش و قوس‌های به وجود آمده، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در روز یک خرداد با اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت در رسانه ملی اعلام کرد که مرحله سوم سود سهام عدالت نهایتا تا پایان خرداد به حساب سهامداران واریز خواهد شد و پرونده این موضوع در دولت سیزدهم بسته خواهد شد.

با وجود اینکه تکلیف دولت چهاردهم روز ۱۵تیر مشخص شد و با پایان خرداد ماه اول تابستان هم از نیمه گذشت خبری از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت نیست.

دریافت وام از طریق سهام عدالت

عسکری توکلی اعلام کرد که شرکت سهام عدالت قصد دارد تسهیلات با سود کم به مبلغ ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به سهامداران خود ارائه دهد.

وی با اشاره به توزیع سود سهام عدالت در سال جاری در دو مرحله گفت: این دو مرحله مانند سنوات گذشته در پایان آذر و پایان اسفند سال جاری انجام می‌شود.

توکلی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور، ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیرماه انجام شود.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار