| کد مطلب: ۱۱۲۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

شوک انتخاب پزشکیان به بازار خودرو/ قیمت 207 ریخت

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، روند نزولی قیمت خودرو در بازار شروع شده است، خواستار آزادسازی واقعی واردات خودرو به کشور توسط دولت چهاردهم شد.

شوک انتخاب پزشکیان به بازار خودرو/ قیمت 207 ریخت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درخصوص واکنش بازار خودرو به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به دنبال انتخاب ایشان بازار دچار شوک شده، امروز ریزش قیمت خودرو شروع شده و روند کاهشی است؛ به نحوی که قیمت‌ها ۲ تا ۳ درصد افت داشته، هر چند امکان دارد که در چند روز آینده این روند ادامه داشته باشد و شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو باشیم؛ کاهش قیمت‌ها بیش از ۱۰ درصد بعید است.

وی افزود: به‌نظرم صحبت‌های رییس جمهور منتخب در دوره کاندیداتوری مبنی بر این که واردات خودرو را آزاد می‌کند، همچنان بر بازار تاثیر بگذارد؛ به نحوی که با عملی شدن وعده‌های رئیس‌جمهور شاهد تاثیر مواضع او بر بازار خودرو خواهیم بود.

نادری ادامه داد: واردات آزادانه خودرو توسط مردم، وضعیت بازار خودرو را سامان می‌بخشد و خودروسازان داخلی به همان روند ۸ سال قبل خودشان بازمی‌گردند که خودرو را قسطی می‌فروختند و همچنین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و کیفیت را هم افزایش می‌دهند.

این کارشناس بازار خودرو توضیح داد: واردات خودرو باید کاملا آزاد شود و هبچ محدودیتی در کار نباشد. واردات آزاد و واقعی خودرو به این معنا است که هر شخص عادی بتواند برای خودش خودرو وارد کنند.

به گفته نادری، واردات خودرویی که تا به حال انجام شده توسط دولت بوده و دولت یک‌سری خودرو را انحصارا وارد و در سامانه پیش‌فروش کرده است و نمی‌توان به آن آزادسازی واردات خودرو گفت.

از نظر او، شرکت‌های واردکننده خودرو در اصل برای دولت یک واسطه بوده‌اند تا خودرو تهیه و وارد کشور کنند تا دولت به فروش برساند.

وی در مورد قیمت فعلی خودرو در بازار نیز گفت: پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای که تا دیروز ۸۱۵ تا ۸۲۰ میلیون تومان قیمت داشته، امروز به ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است و ۲۰۷ دنده پانوراما ارتقا یافته ۸۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: دنا توربو ۹۱۰ میلیون تومان، سایناs سفید ۴۳۷ میلیون تومان، کوییک gxr سفید ۴۳۴ میلیون تومان و شاهین اتومات سفید نیز ۸۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار