| کد مطلب: ۱۱۲۲۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

آزادی ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

در آستانه ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن (۹ تیر) برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس سالانه روزنامه (جروزالم پست) در نیویورک از مذاکرات هسته‌ای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ایران به ویژه از منظر اقتصادی دفاع کرد و جزئیات انتظارات از یک توافق نهایی را ارائه کرد.

آزادی ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

۱۹ خرداد ۱۳۵۴؛ ایران: افزایش قیمت نفت اجتناب ناپذیر است

ایران دیروز اخطار کرد که افزایش قیمت نفت برای خنثی کردن زیانی که در نتیجه تورم در کشورهای باختری متوجه قدرت خرید کشورهای صادرکننده نفت می‌گردد، اجتناب‌ناپذیر است.

دکتر محمد یگانه، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران به خبرنگاران گفت: تا قبل از اول اکتبر افزایشی در قیمت نفت حاصل نخواهد شد.

اول اکتبر سال جاری پایان مدت ۹ ماهه‌ای است که کشورهای عضو اوپک وعده داده‌اند که در طول آن قیمت نفت خام را تثبیت شده باقی خواهند گذاشت.

۱۹ خرداد ۱۳۸۴؛ فعالیت شرکت‌های مشابه «گلدکوئست» در ایران غیرقانونی است

معاون وزیر بازرگانی معتقد است، به علت تفاوت شیوه کار شرکت‌هایی نظیر «گلدکوئیست» با شرکت‌های ثبیت‌شده تجاری در داخل، وزارت بازرگانی هیچ مجوزی برای فعالیت آنها در ایران صادر نمی‌کند.

حسن یونس سینکی گفت: گلدکوئیست جز شرکت‌هایی است که با قماربازی تجاری فعالیت می‌کنند و هیچ اثری از تجارت در عملکرد آنها به چشم نمی‌خورد.

شبکه اینترنتی گلدکوئیست که پرونده آن هم‌اکنون به‌عنوان مهم‌ترین شبکه کلاهبرداری در کشور مطرح است، سال گذشته توانست با جذب مبالغی از مردم فعالیت خود را در ایران گسترش دهد.

جزئیات قرارداد دولت با شرکت نفت درباره حسابداری درآمدهای نفتی

مصوبه هیات‌وزیران درباره نحوه اعمال حق مالکیت دولت بر منابع نفت و گاز منتشر شد.

بر پایه این مصوبه، دولت به وزارت نفت اجازه داد که به نمایندگی از سوی دولت با شرکت ملی نفت ایران قرارداد منعقد کند. براساس مصوبه هیات وزیران، ارزش نفت خام تولیدی عبارت است از مجموع ارزش نفت خام تولیدی عبارت است از مجموع ارزش نفت خام تحویلی برای صادرات و نیز ارزش نفت خام تحویلی به پالایشگاه‌های داخل از محل نفت خام تولیدی در سال ۱۳۸۴.

براساس یکی از موارد این مصوبه شرکت نفت ایران مکلف است معادل ۷۸.۸ درصد ارزش نفت خام تولیدی را به حساب بستانکار قطعی خزانه منظور و از محل ۲۱.۲ درصد باقیمانده به ترتیب معادل ۵، ۴.۵، ۲.۸ و ۷.۶ درصد را به‌عنوان مالیات قطعی عملکرد در سال ۱۳۸۴ علی‌الحساب سود سهم دولت بابت عملکرد سال یادشده شرکت، علی‌الحساب وجوه جزء ۲ بند «د» و پرداخت تکلیفی موضوع بند «ب» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۸۴ جمعا معادل ۹۲.۷ درصد ارزش نفت خام تولیدی را به حساب بستانکار «دولت» (خزانه) منظور کند.

در این مصوبه درباره یارانه بنزین وارداتی در سال ۱۳۸۴ در قانون بودجه سال ۱۳۸۴ قابل تامین و پرداخت است و شرکت موظف است حساب‌های مربوط به واردات بنزین را به طور مستقل در دفاتر قانونی خود نگهداری کند. به نحوی که به صورت مستقل قابل رسیدگی توسط حسابرسان سازمان حسابرسی باشد.

دولت ۱۱۲ هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی بدهکار است

بانک مرکزی اعلام کرد، بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در پایان سال ۱۳۸۳ با ۴.۱ درصد کاهش به ۱۱۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال رسید.

در حالی بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در پایان سال ۱۳۸۳ به ۱۱۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال رسیده که این رقم در پایان سال ۱۳۸۲ حدود ۱۱۷ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال بوده است.

راه‌های ورود سمند به ترکیه

مجلس از تجار سرشناس خودرو ترکیه با هدف بررسی واردات سمند به بازار کشورشان از بخش‌های مختلف گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کردند.

این گروه از بازرگانان ترک در خلال دیدار از ایران خودرو، از بخش‌های رباتیک و خطوط مدرن این شرکت بازدید کرده و هدف از این بازدید را فراهم کردن زمینه های همکاری با ایران‌خودرو در بازار ترکیه اعلام کردند.

کریم چینچی، یکی از اعضای هیات ترک گفت: بازار خودرو ترکیه محل مناسبی برای عرضه سمند است و براساس تمهیدات انجام‌شده، مقرر گردید در وهله اول دو هزار دستگاه خودروی سمند به بازار ترکیه عرضه کنیم.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴؛ پس‌لرزه شکست اردوغان

حاکمیت مطلق اردوغان و حزب عدالت و توسعه پایان یافت. ناظران سیاسی این را پیروزی دموکراسی در ترکیه می‌خوانند؛ اما شاید چشم‌انداز نه چندان روشن حکومت ائتلافی کام مردم ترکیه را در حوزه اقتصادی تلخ کند. نشانه‌های ناامیدکننده از همین فردای اعلام نتایج انتخابات بازارهای مالی و پولی را تحت‌تاثیر قرار داده است.

نه تنها پول ملی پس از معلوم شدن لزوم تشکیل دولت ائتلافی با افت تاریخی مواجه شد، بلکه بازارهای سهام این کشور نیز نظاره‌گر سقوط شاخص‌ها شدند. لیر ترکیه روز دوشنبه به کمترین ارزش تاریخی خود مقابل دلار رسید. واحد پولی ملی ترکیه روز گذشته تا نرخ برابری ۲.۲۵ پایین آمد.

آزادی ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

در آستانه ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن (۹ تیر) برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس سالانه روزنامه (جروزالم پست) در نیویورک از مذاکرات هسته‌ای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ایران به ویژه از منظر اقتصادی دفاع کرد و جزئیات انتظارات از یک توافق نهایی را ارائه کرد.

جک لو با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اعلام کرد: این تصور که اقتصاد ایران بلافاصله پس از توافق احیا می‌شود، افسانه‌ای بیش نیست چون این کار نیاز به زمان دارد. با این حال انتظار می رود ایران با برداشتن گام‌های اولیه پس از توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش پس از کاهش تحریم‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار (از دارایی‌های بلوکه‌شده‌اش) را دریافت کند.

منبع : اقتصادنیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار