| کد مطلب: ۱۱۱۹۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

این شرایط را دارید از سربازی بدون شرط سنی معاف هستید

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا با تشریح جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند، گفت: معافیت مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر، از تاریخ اول خرداد 1402 اجرایی شده است.

این شرایط را دارید از سربازی بدون شرط سنی معاف هستید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی افزود: برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و … سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال ملاک عمل خواهد بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در رابطه با روند انجام کارهای معافیت گفت: یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) معرفی می‌کنند. سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر کرده و در صورت عدم احراز شرایط، برای ادامه خدمت، فرد را به یگان معرفی می‌کنند.

وی در مورد معافیت کارکنان وظیفه فراری نیز، خاطرنشان کرد: کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک، از یگان ترخیص و می‌توانند برای معافیت مذکور اقدام نمایند.

راز آسمان پایتخت

سردار مهری افزود: همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند، می‌توانند علاوه بر ۲ ماه کسر خدمت تاهل، برای فرزند اول ۳ ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت بگیرند.

به نقل از اقتصاد آنلاین سردار مهری یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های ثبت شده، رسیدگی و صدور کارت شده‌اند. سایر پرونده‌های در دست اقدام نیز پس از رفع نقص مدارک توسط مشمولان و انجام استعلامات لازم به سرعت صدور کارت خواهند شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار