| کد مطلب: ۱۱۰۱۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی افقه در گفت وگو با«آرمان ملی»:

فقط بودجه به تورم گره نخورد نه سفره مردم

آیا سال آینده از نظر اقتصادی برای مردم ایران سال سختی خواهد بود؟ این مهم ترین سوالی است که این روزها ذهن مردم ایران را درگیر کرده است.

 فقط بودجه به تورم گره نخورد نه سفره مردم

«آرمان ملی» برای پاسخ به این سوال به دکتر مرتضی افقه اقتصاددان گفت وگو کرده است. افقه معتقد است:« باید نشانه هایی مبنی بر تغییر و تحول در تصمیم گیری های اقتصادی مشاهده شود که من این نشانه ها را نمی بینم.این احتمال وجود دارد که برخی مدیران با ساختارهای اداری و اجرایی آشنایی ندارند و به همین دلیل عنوان می کنند در شرایط تحریم نیز می توان وضعیت اقتصادی مردم و به خصوص اقشار کم درآمد را تغییر داد. اگر مسئولان در میان مدت و بلند مدت برخی اصلاحات ساختاری و مدیریتی را بپذیرند این احتمال وجود دارد که شرایط اقتصادی کشور تغییر کند.»

وی  می افزاید:«واقعیت این است که اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه در سال های اخیر از برخی بی تدبیری ها و بی کفایتی های اقتصادی آسیب جدی دیده بودند و زندگی آنها تحت تأثیر تصمیمات اشتباه مسئولان قرار گرفته بود.این در حالی است که تورم افسارگسیخته مواد غذایی و همچنین پیامدهای اقتصادی سفره مردم را تنگ تر از گذشته کرده است.

آقای رئیسی  گفته بود که سفره مردم را به تحریم ها  وصل نمی کند. این در حالی است که در عمل بودجه دولت  از تحریم ها جدا شده است.این اتفاق نیز با فشار وارد کردن به سفره مردم رخ  داده است.دولت به جای اینکه مشکل تورم را حل کند  به دنبال جبران کسری بودجه  است و تحریم ها را با شدت بیشتری به سفره مردم وصل  شده است.هدف اصلی  دولت در این زمینه نیز این است که بودجه خود را از کسری نجات بدهد. این مهم ترین هدف دولت از زمان روی کار آمدن تاکنون بوده است.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار