| کد مطلب: ۱۰۶۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

تلاش‌ها برای برکناری رئیس پارلمان بخش خصوصی از فشار تا شایعه افکنی

سرانجام ریاست سلاح‌ورزی چه خواهد شد؟ | رئیس اتاق کوتاه نمی‌آید

ماجرای رئیس اتاق بازرگانی هم ظاهرا پایانی ندارد و برخی تمایلی به پایان آن ندارند. از زمانی‌که زمزمه‌های کاندیداتوری حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد، فشارهای سیاسی مبنی بر حذف او آغاز و به مرور تشدید شد. برخی رسانه‌های به بهانه بررسی تخلفات مالی و مدیریتی در اتاق، نام او را برای اولین‌بار در لیست افرادی که از نگاه آنها متخلف بودند، قرار دادند؛ اتهاماتی که نهادهای نظارتی آنها را تأیید نکردند.

سرانجام ریاست سلاح‌ورزی چه خواهد شد؟ | رئیس اتاق  کوتاه نمی‌آید

به گزارش آرمان ملی آنلاین «ایسنا» 5 تیر نوشته بود: «در حالی‌که ۲۸ خردادماه با رای نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس جدید این اتاق برگزیده شد، پس از آن اسنادی از سوی سایت‌های مختلف منتشر شد که نشان می‌داد مراجع امنیتی صلاحیت وی را تایید نکرده بودند که در نهایت اعلام شد که سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفته است.» پس از آن سلاح‌ورزی به اکو ایران اعلام کرد که «کنار نرفته است» که این ادعا تکذیب شد. بعد از انتشار خبر استعفای او و تکذیب آن از سوی خود سلاح‌ورزی، اتاق ایران خبری منتشر و تاکید کرد که «حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران به‌همراه شش عضو دیگر هیأت رئیسه با پشتوانه رای قاطع نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به‌رغم برخی خبرسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، رئیس اتاق ایران مشغول انجام مأموریت‌ها و وظایف معمول ریاست پارلمان بخش خصوصی است.» سلاح‌ورزی هم گفته بود که در ماجراهای حواشی اخیر، یک جریان خاص پشت ماجراست.

باز هم ادعای استعفا

اما ایسنا مسیر خود را طی کرد و مدعی استعفای سلاح‌ورزی شد. دیروز این خبرگزاری مدعی دستیابی به متن استعفای سلاح‌ورزی شد و نوشت: در متن استعفای سلاح‌ورزی آمده است: «اعضای محترم و معزز هیات نمایندگان، با سلام و احترام به منظور فراهم کردن شرایط بهتر جهت فعالیت‌ها و ماموریت‌های اتاق بازرگانی، به عنوان خانه بخش خصوصی ایران، ترجیح اینجانب به این است که کناره‌گیری نمایم. لذا بدینوسیله مراتب استعفای خود را از ریاست اتاق بازرگانی ایران به محضر شما بزرگواران اعلام و تقدیم می‌دارم. با تجدید احترام.» حوالی ساعت 10 صبح دیروز سلاح‌ورزی در توئیتی جدید نوشت: «اینجانب حسین سلاح‌ورزی از ریاست ‎#اتاق_بازرگانی ایران کناره‌گیری نکرده و در مسئولیت محول شده از سوی هیات نمایندگان مشغول به خدمت هستم. برگ منتشر شده را فاقد اعتبار و آثار حقوقی می‌دانم و به فضل خداوند متعال روز یکشنبه حقایق پیرامون موضوع را خواهم گفت.» این متن هم تایید نشد و در راستای تلاش یک جریان برای تغییر رئیس اتاق بازرگانی ارزیابی شد.

تسنیم هم به میدان آمد

دیروز تسنیم هم به کمک ایسنا آمد و نوشت: «در حالی‌که ورود رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران به شوراهای‌عالی حاکمیتی و همایش‌های رسمی که از سوی قوای سه‌گانه برگزار می‌شود ممنوع شده است، برخی ذی‌نفعان در قامت پدرخوانده‌های اتاق بازرگانی تلاش می‌کنند یک چالش پرهزینه‌ به بخش خصوصی ایران تحمیل کنند. در تازه‌ترین اقدام رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی با رد دوباره استعفای خود مدعی شده است در جلسه روز یک‌شنبه حقایق را پیرامون موضوعات اخیر مطرح خواهد کرد. رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران در حالی در سایه بی‌عملی شورای‌عالی نظارت در برابر تخلفات عدیده در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی و تعلل در اعلام ابطال انتخابات، تهدید به بیان حقایق پشت‌پرده در روز یکشنبه آینده (همزمان با برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی) کرده است که ابتدا باید نسبت به شبهات تخلفات اقتصادی سنوات اخیر که در رسانه‌ها منتشر شده است، پاسخگو باشد.

در حالی‌که ماه‌ها قبل حواشی و ابهاماتی در رابطه با حسین سلاح‌ورزی و کارخانه چرم و پوست لرستان، کارخانه نساجی و ریسندگی پارسیلون، حمام تاریخی لرستان و کارخانه آجر ماسه آهکی پلدختر لرستان مطرح شده است که هنوز در این موارد موضعی از سوی رئیس غیرقانونی اتاق ایران اتخاذ نشده است و باید در جلسه‌ای که وعده آن داده شده است در گام اول در خصوص این موارد افشاگری شود.»

مجلس دو  گروه  شد 

70 نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خطاب به عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از او خواستند تا با حمایت از بخش خصوصی در آغاز دوره جدید هیات رئیسه اتاق ایران، از هر گونه حاشیه‌سازی و مداخله غیرقانونی که نتیجه‌ای جز ضربه به تولید و اشتغال نخواهد داشت جلوگیری کند. از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس نیز گفت: موضوع انتخابات اخیر اتاق بازرگانی در شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی است و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها جهت ابطال انتخابات و یا برگزاری مجدد انتخاب رئیس اتاق صادر خواهد شد.

علی خضریان تصریح کرد: با وجود تذکر علنی نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت و نیز تأکید مجدد نمایندگان وزارت اطلاعات، آقای سلاح ورزی با استناد به تفسیر بخش حقوقی اتاق بازرگانی در نهایت در انتخابات شرکت می‌کند. بنا بر کلیه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچگونه تأکیدی از هیچیک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح‌ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بوده لذا گمانه‌زنی‌های فضای مجازی در این راستا کاملا مردود است و به نظر می‌رسد به منظور تسویه حساب‌های سیاسی و یا به منظور فضاسازی جهت ابقای غیر قانونی ایشان بر این مسند به‌واسطه نسبت دادن دروغ ایشان به مقامات ارشد دولت است؛ کمیسیون اصل نود به دقت روند بررسی به این تخلف صورت گرفته در اتاق بازرگانی را تا حصول نتیجه پیگیری و گزارشات لازم را به مردم ارائه خواهد کرد.

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار