| کد مطلب: ۱۰۹۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

بهمن آرمان در گفت وگو با «آرمان ملی»:

دولت وارد گفت وگویی بشود که زمینه ساز رفع تحریم ها شود

در حالی که آمریکا به گروه های مقاومت حمله کرده است قیمت دلار در کشور دچار بی ثباتی شده و افزایش پیدا کرده است اما دراین چندروزه باز به روند کاهشی متمایل شده است.

دولت وارد گفت وگویی بشود که زمینه ساز رفع تحریم ها شود

به همین دلیل در شرایط کنونی وضعیت بازار ارز و اقتصاد کشور با چشم انداز روشنی مواجه نیست. به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی این موضوع«آرمان ملی» با دکتر بهمن آرمان اقتصاددان گفت وگو کرده است.

دکتر آرمان معتقد است:« برخی در داخل کشور به دنبال این هستند که در کشور توسعه اقتصادی صورت نگیرد.این عده با آگاهی یا بدون آگاهی با کشورهای خارجی که موافق قدرتمند شدن ایران نیستند همراه و همگام هستند.به همین دلیل نیز ایران را در دهه های گذشته در وضعیت تنش دائمی قرار داده اند.واقعیت این است که یک کشور قادر نیست برای مدت طولانی فشارهایی را تحمل کند که در شرایط عادی کمتر کشوری می تواند آنها را تحمل کند.بالا رفتن نرخ بیکاری،کوچک تر شدن سفره مردم،افزایش سن ازدواج،افزایش طلاق و اعتیاد از جمله مسائلی هستند که حدی قابل تحمل هستند. ». 

وی در ادامه می‌گوید:دولت ایران باید این واقعیت های درونی را درک کند.درک کردن این واقعیت نیز بدون شعار دادن و بلکه براساس منافع ملی خواهد بود.به همین دلیل مردم ایران تمایل دارند دولت وارد گفت وگویی بشود که زمینه ساز رفع تحریم ها شود.در شرایط کنونی بسیاری از پروژه ها به دلیل تحریم های بین المللی قابلیت اجرایی پیدا نمی کنند.عدم اجرای این پروژه ها نیز منجر به یک نارضایتی عمومی،بیکاری شده است.این مسائل نشان می دهد توانایی مردم در تحمل سختی های بیشتر محدود است. این در حالی است که برخی عنوان می کنند پذیرش اف ای تی اف برای کشور ضروری نیست و تحریم ها نتوانسته اند اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار بدهند.

واقعیت این است که تحریم ها برای هر تراکنش مالی 35 درصد هزینه اضافی به کشور تحمیل کرده است.در چنین شرایطی اگر یک کالا وارد ایران شود که قیمت آن یک یورو باشد ما مجبور هستیم یک یورو و سی و پنج سنت پرداخت کنیم. واقعیت این است که قدرت هایی مانند چین و روسیه که در بازار ایران دارای حضور زیادی دارند و جریان های فاسد مالی که از تحریم ها منتفع می شوند به صورت طبیعی تمایلی به برداشته شدن تحریم ها و بهبود شرایط اقتصادی ایران ندارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار