| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

زندگی در کدام شهرهای جهان نیاز به اضافه‌کاری ندارد؟

برای داشتن زندگی سالم وجود تعادل بین روزهای کار و روزهای استراحت یا مرخصی افراد اهمیت زیادی دارد. فاکتورهایی مانند تعداد روز مرخصی و بهره‌مندی از آب و هوای سالم و مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند تجربه زندگی سالم و شاد را برای شهروندان رقم بزند. اما کدام شهرها در جهان این ویژگی‌ها را توامان دارند و شهروندان آن بی‌نیاز از اضافه‌کاری می‌توانند زندگی راحت و با آسایشی را تجربه کنند؟

زندگی در کدام شهرهای جهان نیاز به اضافه‌کاری ندارد؟

 

به گزارش آرمان ملی آنلاین‌، عواملی چون تعداد روزهای مرخصی، مراقبت‌های بهداشتی، آب‌وهوا و غیره بر ایجاد تعادل میان کار و زندگی سالم نیروی کار یه شهر اثرگذار است. کوپنهاگ دانمارک بیشترین امتیاز را از نظر تعادل میان کار و زندگی افراد دارد.

اقتصاد بیدار

 مشاغل مختلف ممکن است که سطوح استرس متفاوتی داشته باشند. برخی مشاغل پراسترس و برخی دیگر می‌توانند نسبتا بدون استرس باشند. انسان‌ها برای حفظ سلامتی جسم و روان خود باید میان کار و سایر بخش‌های زندگی خود تعادل ایجاد کنند اما حفظ تعادل کار و زندگی سالم برای بسیاری غیرممکن به نظر می‌رسد.

دسترسی آسان به تکنولوژی، مرزهای نامشخص زمان کاری و زمان شخصی و ترس از دست دادن شغل، بسیاری را به سمت اضافه کاری سوق می‌دهد و باعث می‌شود که آنها از زمان تعطیلات یا مرخصی استعلاجی خود استفاده نکنند.

با این حال، در برخی از شهرهای جهان، وضعیت بسیار متفاوت است. در مناطقی از جهان با رتبه برتر در تعادل میان کار و زندگی، شرکت‌ها به متخصصان شاغل از طریق مراقبت‌های بهداشتی خوب، زمان تعطیلات زیاد و غیره فرصتی برای حفظ تعادل بین کار و زندگی ارائه می‌دهند.

تجارت نیوز، در این جدول که بر اساس رتبه‌بندی Forbes Advisor 2023 برای برجسته کردن شهرهای برتر جهان از نظر تعادل بین کار و زندگی، استفاده شده است، 10 شهر برتر جهان که شرایط مناسبی برای شاغلان برای متعادل شدن کار و زندگی شخصی افراد فراهم می‌کنند نمایش داده شده است. رتبه‌بندی فوربس داده‌های ۱۲۸ شهر را با هم مقایسه می‌کند تا امتیاز تعادل کار و زندگی را در مقیاس ۱۰۰ مشخص کند.

20 شهر از 25 شهر با بهترین تعادل بین کار و زندگی، شهرهای اروپایی هستند. طیف متنوعی از فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی در این شهرها به ساکنان امکان ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی را فراهم می‌کند.

شهر برتر این لیست با امتیاز تعادل بین کار و زندگی 70.5 از 100، کوپنهاگ دانمارک است. استاندارد بالای زندگی در این شهر، نرخ پایین بیکاری، مرخصی 52 هفته‌ای والدین، و تمرکز بر پایداری و فضاهای سبز، همگی در بالا رفتن امتیاز آن کمک می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که این مساله کمک می‌کند تا سبک زندگی دانمارکی، روی وقت گذاشتن برای مراقبت از خود و آرامش تمرکز کند.

سبک زندگی سالم همراه با سیاست‌های مرخصی سخاوتمندانه و مرخصی والدین، شهرهای اروپایی هلسینکی، استکهلم و اسلو را نیز در پنج رتبه اول این فهرست قرار داده است. در واقع میانگین ساعت کار هفتگی کارکنان در این شهرها به زیر 30 ساعت می‌رسد. نسبت مشاغل دورکاری در هلسینکی فنلاند به بیش از 50 درصد می‌رسد.

بسیاری از شرکت‌ها در اروپا رفاه کارکنان را در اولویت قرار می‌دهند که منجر به ظهور فرهنگ سلامتی شده است. این فرهنگ شامل اقداماتی مانند کار از منزل و حمایت از سلامت روان است.

اگرچه شهرهای اروپا در فهرست 25 شهر برتر سهم بسیار بیشتری دارند، اما برخی از شهرهای اقیانوسیه نیز امتیاز تعادل کار و زندگی سالم خوبی دارند. نیروی کار در شهر اوکلند نیوزلند که در رتبه پنجم لیست شهرهایی با بهترین تعادل بین کار و زندگی قرار دارد، به طور متوسط ​​26.3 ساعت در هفته کار می‌کنند و یک سال مرخصی والدین دارند.

در همین حال، شهرهای بریزبن (53.3)، ملبورن (53.1) و سیدنی (51.4) در استرالیا میانگین کار در هفته از 32.4 ساعت تا 38 ساعت را دنبال می‌کنند. البته هوای آفتابی در این شهرها نیز بر امتیاز آنها تأثیر مثبت دارد.

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی با امتیاز 50.4 تنها شهر آسیایی است که در لیست 25 شهر برتر قرار گرفته است. البته در ابوظبی قیمت ملک بالاست و روزهای تعطیل نیروی کار به نسبت کم است اما امنیت شهر، هوای آفتابی است و کیفیت زندگی بالا باعث می‌شود شهر مناسبی برای تعادل میان کار و زندگی محسوب شود. هیچ کشوری در قاره آمریکا امتیاز تعادل بین کار و زندگی بالاتر از 50 ندارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار