| کد مطلب: ۱۱۲۰۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

DNA قهرمانی سرخ‌ها جام را از آزادی خارج نمی‌کند

5 دلیل مهم وجود دارد که می‌گوید سرخپوشان فاتح لیگ بیست و سوم خواهند بود.

 DNA قهرمانی سرخ‌ها جام را از آزادی خارج نمی‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، یک قدم دیگر تا قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم باقی‌مانده است و سرخپوشان پایتخت با پیروزی مقابل مس‌رفسنجان برای دومین فصل متوالی در هفته‌های پایانی با پیشی‌ گرفتن از رقیب سنتی‌ به عنوان قهرمانی خواهند رسید.

تک مسابقه فینال‌گونه لیگ برتر در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس‌ها مقابل هوادارانشان و در حضور بازیکنانی به میدان خواهند رفت که قهرمان شدن را بلد هستند و در سال‌های اخیر بارها این مسئله را ثابت کرده‌اند، در ادامه به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که می‌گوید پرسپولیس قهرمان لیگ خواهد شد!

1. حضور هواداران و جو وحشتناک ورزشگاه آزادی

هفته‌ پایانی لیگ پرسپولیس در حضور هوادارانش برای کسب قهرمانی تلاش می‌کند و آنها بعد از گذراندن یک فصل طولانی با تمام قوا و به امید برگزاری جشن قهرمانی راهی ورزشگاه خواهند شد و شرایط جوی وحشتناکی را برای بازیکنان مس رفسنجان رقم خواهند زد.

 هواداران پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان در 20 دقیقه پایانی جوی ایجاد کردند که پرسپولیس در آن جو خاص توانست 4 گل به ثمر برساند و کامبک رؤیایی مقابل استقلال خوزستان داشته باشد و آخرین بازی خانگی آنها یک الگو کامل بود که چه کارهایی از دست سکونشینان برمی‌آید!

2. خط حمله قدرتمند و تغییر روند مسابقه!

مهاجمان پرسپولیس در بازی‌های اخیر ثابت کردند که قدرت خلق موقعیت‌های پرشمار روی دروازه رقبا را دارند و هر زمان که بازی گره بخورد با خلاقیت بالا و سطح فنی بالایی که دارند می‌توانند گره بازی را باز کنند، آنها از کوچکترین فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را خواهند برد و این نکته‌ای امیدوارکننده برای سرخپوشان خواهد بود که حداقل یک گل را می‌توانند به ثمر برسانند و شرایط قهرمانی را فراهم کنند.

 حتی اگر پرسپولیس در این دیدار از حریف خود عقب هم باشد، باز هم هیچ چیز برای آنها تمام نخواهد شد و مهاجمان پرسپولیس آمادگی گلزنی و فراهم کردن شرایط کامبک را خواهند داشت!

3. ذات قهرمان و روحیه برنده بودن!

باشگاه پرسپولیس با قهرمانی‌های پرتعدادی که در سال‌های اخیر کسب کرده است به این خودباوری رسیده که قهرمان شدن در DNA باشگاه آنهاست و ناخودآگاه آنها برای کسب جام تلاش می‌کند و هیچگاه ناامید نمی‌شوند، آنها حتی در شرایطی که در رتبه‌ای غیر از صدر جدول هستند همچنان امیدوار به قهرمانی خواهند بود و این مسئله تاثیری است که قهرمانی‌های پرشمار روی بازیکنان این تیم گذاشته است و آنها را آماده فتح جام کرده است.

 4. بازیکنانی که مسیر قهرمانی را بلد هستند!

تقریبا 2/3 بازیکنان پرسپولیس همراه با این تیم قهرمان لیگ شده‌اند و در شرایط مشابه قرار داشته‌اند، آنها می‌دانند که برای قهرمان شدن چه اتفاقاتی باید رقم بخورد، چه نکاتی نیاز است رعایت شود و استرس‌های مشابه را تجربه کرده‌اند و با کوله‌باری از تجربه به میدان خواهند رفت.

 این مسئله مهمی است که بازیکنان در آخرین گام برای قهرمانی استرس‌ از دست دادن جام را نداشته باشند و حضور در شرایط مشابه در سال‌های گذشته اتفاقی است که در این مسابقه به بازیکنان پرسپولیس کمک می‌کند با ذهنیت برنده وارد میدان شوند، به عنوان مثال مهدی ترابی فصل گذشته با درخشش در هفته‌های پایانی پرسپولیس را در مسیر قهرمانی قرار داد، او در بازی با شمس‌ آذر هم برای پرسپولیس گلزنی کرد و با کوهی از انگیزه در مقابل مس‌رفسنجان حضور پیدا خواهد کرد، چه اتفاقی می‌تواند مهدی ترابی را کنترل کند!

5. وضعیت عجیب خط دفاعی مس در آخرین مسابقه

خط دفاعی مس رفسنجان در بازی با استقلال خوزستان عملکرد ضعیفی داشت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه این تیم ایجاد شد، 3 گل دریافت کردند و اشتباهات فردی زیادی در قلب خط دفاعی این تیم رقم خورد.

 با توجه به اینکه پرسپولیس خط حمله قدرتمندی دارد، اگر عملکرد دفاعی مس رفسنجان مشابه بازی با استقلال خوزستان باشد به شدت تنبیه خواهند شد و مهاجمان پرسپولیس بازیکنانی نیستند که از اشتباهات فردی بازیکنان مس استفاده نکنند، با توجه به قدرت هجومی پرسپولیس احتمال شکننده بودن خط دفاعی مس رفسنجان وجود دارد و این نکته‌ای مهم در دیدار روز شنبه خواهد بود.

پرسپولیسی‌ها بدون توجه به نتیجه بازی استقلال و پیکان، سرنوشت قهرمانی در دستان خودشان است و با ارائه یک بازی هجومی و پیروزی در این مسابقه می‌توانند قهرمانی را قطعی کنند و جشن بزرگی را به همراه هوادارانشان در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار