| کد مطلب: ۱۱۲۰۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

بالانشینان و گزینه‌های سقوط سهم دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و نُهم لیگ‌برتر

برترین‌های این هفته در حالی انتخاب شدند که نیمی از تیم‌ها دارای نماینده در این جمع هستند.

 تیم منتخب هفته بیست و نُهم لیگ‌برتر

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، رقابت‌های هفته ماقبل پایانی لیگ برتر در حالی برگزار شد که پرسپولیس موفق به کسب پیروزی ارزشمندی در زمین شمس‌آذر قزوین شد تا صدرنشینی را حفظ کند و با عملکرد موثر دو بازیکن خود در آستانه کسب جام قرار بگیرد و استقلال هم با گلزنی ستاره خط دفاعی خود از سد گل‌گهر سیرجان گذشت تا در کورس قهرمانی و امیدوار به بازی بعد بماند.

سپاهان با درخشش دروازه‌بان خود توانست سه امتیاز مهم مقابل آلومینیوم اراک بگیرد و سومی خود در این فصل را قطعی کند و تراکتور هم با تعویض طلایی حمید مطهری و رونمایی از یک بازیکن جوان موفق شد ملوان انزلی را شکست بدهد و به روند خوب خود در لیگ ادامه بدهد.

در بین پایین جدولی‌ها نیز نساجی در تهران پُر گل‌ترین پیروزی هفته را با نتیجه پنج بر صفر مقابل هوادار به دست آورد که سه مهره این تیم عملکرد شاخصی داشتند و استقلال خوزستان هم با درخشش یک مدافع و یک مهاجم خود برد حیاتی برابر مس رفسنجان کسب کرد تا امیدوار به بقا بماند و در نهایت هم ذوب‌آهن با عملکرد موثر هافبک با تجربه‌اش در خانه از سد صنعت نفت گذشت و سقوط این تیم را قطعی کرد.

در ادامه اسامی 11 بازیکن موثر هفته بیست و نهم لیگ برتر که در تیم منتخب از نگاه "ورزش سه" قرار گرفته‌اند را می‌خوانید:

دروازه‌بان

سید پیام نیازمند (سپاهان)

سپاهان برای قطعی کردن سومی خود در این فصل نیاز به کسب پیروزی مقابل آلومینیوم داشت که علاوه بر گلزنی کاوه رضایی، نقش پیام نیازمند برای رقم خوردن این برد، کلیدی بود. در شبی که اراکی‌ها سعی در تکرار برتری دور رفت یا کسب امتیاز برابر طلایی پوشان بودند، نیازمند با واکنش‌های عالی خود نگذاشت این اتفاق بیفتد و در کنار خروج‌های به موقع، سه فرصت عالی را در این بازی دفع کرد که جدی‌ترین آن را با درآوردن توپ از زیر طاق دروازه داشت تا اجازه ندهد بازی به تساوی کشیده شود و برتری تیمش از بین برود.

مدافعان

روزبه چشمی (استقلال)

کاپیتان دوم استقلال همیشه گل‌های حساسی را در بهترین زمان زده و بازهم این کار را انجام داد و در دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان که توانستند برتری یک بر صفر به دست بیاورند، ارسال صابر حردانی از میانه زمین و کنترل سینه و پاس گوستاوو بلانکو را با شوت پای چپ بغل پا و مطمئن به گوشه دروازه فرستاد تا سه امتیاز را برای ماندن در کورس قهرمانی بگیرند. روزبه چشمی مثل تمام بازی‌ها با رهبری از عقب زمین به بازی تیمش نظم داد و در کنار ایمان سلیمی و رافائل سیلوا نگذاشتند توپ زیادی به سمت دروازه تیم‌شان برود و یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت.

عثمان اندونگ (استقلال خوزستان)

غیبت او در دیدار هفته گذشته مقابل پرسپولیس که برتری سه بر صفر را با دریافت چهار گل از دست دادند، کاملا مشهود بود ولی در بازگشت به ترکیب استقلال خوزستان ثابت کرد مهره کلیدی و تاثیرگذارشان است که علاوه بر بازی تاثیرگذار در عقب زمین، می‌تواند گل سه امتیازی و حساسی را در مسیر بقای تیمش در لیگ برتر بزند. عثمان اندونگ در شبی که سومین گل خود در دور برگشت را به ثمر رساند، بارها از حملات مس رفسنجان جلوگیری کرد و در نبردهای تن به تن برتری داشت و دفع توپ‌های او کاری کرد تا نارنجی پوشان راه به جایی نبرند و برتری آبی‌ها حفظ شود.

سعید آقایی (نساجی)

خیال نساجی پس از برتری یک گله در نیمه اول راحت نبود تا اینکه مدافع چپ تند و تیز این تیم با فرار سریع از گوشه زمین ضدحمله خطرناکی به وجود آورد و پاس در عرض عالی او را محمدرضا آزادی با یک کنترل تبدیل به گل کرد. سعید آقایی در حالی دوباره پاس گل داد که نگذاشت تیم هوادار روی نقطه قوت خود که نفوذ از سمت راست زمین بود، راهی از پیش ببرد و جناح چپ نساجی را بست تا گلی دریافت نکنند. آقایی که پس از انتقال در نیم‌فصل دوباره به اوج برگشته، با یک پاس گل و عملکرد موثر دفاعی نامش را در بین بهترین‌ها قرار داد.

هافبک‌ها

مسعود ریگی (پرسپولیس)

کسی تصورش را نمی‌کرد در شرایطی که کار پرسپولیس گره خورده بود و بازی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، مسعود ریگی در دقیقه 59 از میانه زمین تا محوطه جریمه شمس‌آذر پیش برود و پاس رو به جلوی مهدی ترابی را با یک چرخش دیدنی و شوت پای چپ تماشایی به گوشه دروازه بفرستد و تیمش را در مسیر برتری و حتی کسب جام قرار بدهد. ریگی جدا از یک اشتباه در این دیدار، مثل همیشه با جنگندگی در میانه میدان، بارها توپ‌گیری کرد و نگذاشت موقعیت‌های حریف‌شان شکل بگیرد و با رهبری در میانه میدان، نظم خوبی به شکل بازی تیمش داد و جزو بهترین‌های هفته بود.

محسن آذرباد (ذوب‌آهن)

در دیداری که سقوط تلخ صنعت نفت رقم خورد، هافبک خوش تکنیک و طراح ذوب‌آهن بازی کم‌نقصی در میانه زمین به نمایش گذاشت و در کنار گردش توپ و شکل دادن به کار تیمش، با انتقال به کناره‌ها سعی در راه انداختن بازیکنان سرعتی داشت تا ایجاد موقعیت کنند و بارها با ارسال‌های خود نیز موقعیت‌سازی کرد که یکی از آنها تبدیل به گل شد. محسن آذرباد در شرایطی که بازی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد، به  زیبایی توپ را به محوطه جریمه صنعت نفت فرستاد تا در نهایت ارسال امیرحسین جدی را مجید علیاری تبدیل به گل کند و برتری ذوب در آخرین بازی خانگی قطعی شود.

وینگرها

حسین زامهران (نساجی)

نساجی برای قطعی کردن بقا در لیگ برتر نیاز به کسب پیروزی مقابل هوادار داشت که شروع کننده این برد و گل‌های پرشمارشان در این دیدار روی ارسال حسین زامهران بود و ارسال این بازیکن به مقابل تیرک اول را محمدرضا حسینی و در ادامه آزادی وارد دروازه کرد. شماره 10 نساجی پس از ساخت گل هم با فرارهای سریع و دریبل‌های ریز از سد مدافعان هوادار رد شد و ایجاد موقعیت داشت تا اینکه در نیمه دوم هم توانست یکی از آنها را با حرکت در عرض و شوت زمینی تبدیل به گل سوم کرده و خیال‌شان را بابت این برد راحت کند و بازی خوب او تکمیل شود.

مهدی ترابی (پرسپولیس)

بدون تردید باید او را ستاره این هفته و مهره کلیدی سرخ پوشان برای نزدیک شدن به قهرمانی دانست؛ بازیکنی که مقابل شمس‌آذر هم مثل همیشه بدون نقص و عالی کار کرد و قبل از گل اول پرسپولیس، با توپ‌گیری روی اشتباه مدافع حریف خلق موقعیت داشت، گل دوم را با یک پاس در عمق و رو به جلوی دیدنی به مسعود ریگی طراحی کرد و گل سوم تیمش هم روی ارسال کوتاه او و اشتباه دروازه‌بان حریف ثبت شد تا یک روز خاطره انگیز دیگر برای تیمش داشته باشد و بیش از پیش در دل هواداران پرسپولیس جای بگیرد. ترابی نشان داد بی‌دلیل وظیفه طراحی بیشتر حملات به او سپرده نشده و رد پای او در هر سه گل تیمش مشهود بود.

مهاجمان

جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)

آبی‌های خوزستان در دیدار سرنوشت‌ساز برای بقا در لیگ برتر با گلزنی ستاره خط حمله خود از شوک زودهنگام مقابل مس رفسنجان خارج شدند و در دقیقه 18 روی توپ ارسالی از جناح راست توسط حسین ساکی به گل رسیدند، اما این پایان تلاش آنها برای رسیدن به برد نبود و حدود 9 دقیقه بعد هم دوباره جواد آقایی‌پور خوش درخشید و ارسال محمد آبشک را با یک ضربه سر و روی خروج اشتباه داوود نوشی‌صوفیانی به تور دروازه چسباند تا پیش بیفتند و روحیه بگیرند. این دو گل طلایی و مهم آقایی‌پور نشان داد استقلال خوزستان بهترین تصمیم را در نیم‌فصل برای حفظ او گرفت، چراکه با این درخشش شاید بقای آنها در بازی بعدی قطعی شود.

امیر ابراهیم‌زاده (تراکتور)

سورپرایز حمید مطهری در دیدار مقابل ملوان انزلی رونمایی از یک بازیکن 20 ساله بود که توانست سرنوشت بازی را تغییر بدهد و در شرایطی که تراکتور با یک گل در تبریز عقب افتاده بود، تبدیل به ستاره بازی شود. امیر ابراهیم‌زاده از شروع نیمه دوم به ترکیب تراکتور اضافه شد و فقط سه دقیقه زمان نیاز داشت تا پاسخ اعتماد مطهری را بدهد و با فرصت‌طلبی روی اشتباه سریالی مدافعان ملوان گلزنی کند، اما این پایان درخشش ستاره جوان تی‌تی‌ها نبود و او در دقیقه 72 هم با فرار سریع از سمت چپ زمین خلق موقعیت کرد و ارسال بیرون پای او و اشتباه گلر حریف را امیرحسین حسین‌زاده به تور چسباند تا برتری سرخ پوشان تبریزی قطعی شود.

محمدرضا آزادی (نساجی) 

مهاجم بلند قامت نساجی با حضور دوباره در ترکیب نشان داد که انگیزه زیادی برای گلزنی دارد و مثل دیدار با استقلال خوزستان که دو گل به ثمر رساند و امیدهای تیمش را در این فصل زنده کرد، دیشب هم گل‌های اول و دوم را مقابل هوادار به ثمر رساند تا حکم بقای تیمش را امضاء کند. محمدرضا آزادی یکبار با زدن ضربه سر روی خط دروازه و یکبار هم با شوت پای چپ زمینی روی پاس آقایی توانست دروازه بنفش پوشان را باز کند و نساجی را در مسیر سه امتیاز حساس قرار بدهد؛ بردی که موجب شد جشن بقا را در تهران برپا کنند.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار