| کد مطلب: ۱۱۲۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

تحریم اسرائیل در اروپا؟

تارنمای پولیتیکو به‌نقل از وزیر خارجه ایرلند نوشت: وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار درباره تحریم رژیم اسرائیل در صورت تخطی آن از حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره توقف فوری عملیات نظامی در رفح، مذاکرات «مهمی» انجام دادند.

تحریم اسرائیل در اروپا؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این تارنمای آمریکایی افزود: مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند بعد از نشست شورای امور خارجه این اتحادیه گفت: در این مذاکرات توافق بسیار روشنی درباره ضرورت حمایت از نهادهای حقوقی بشردوستانه بین المللی وجود داشت.

وی گفت: در یک نشست اتحادیه اروپا خودم برای اولین بار به شکل واقعی شاهد انجام بحث های قابل توجهی در مورد تحریم ها و «چه می شود اگر...» بودم.

مارتین به وجود برخی اختلافات در این زمینه نیز اشاره کرد، اما گفت که نگرانی های زیادی هم در بین کشورهای عضو اتحادیه درباره وضعیت روشنی وجود دارد که دیوان بین المللی درباره آن حکم داده است.

این مقام ایرلندی افزود: اتحادیه اروپا همواره استقلال این دیوان را به رسمیت شناخته و بر ضرورت پیروی از دستورات آن تاکید دارد.

مارتین گفت: بحث های قوی درباره دستورات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری وجود داشت. همچنین دیدگاه های بسیار روشنی وجود داشت مبنی بر اینکه (رژیم) اسرائیل باید به دستورات موقت برای باز کردن گذرگاه مرزی منتهی به رفح و توقف عملیات نظامی خود در رفح پایبند باشد.

وی افزود: نتیجه یکی از این بحث ها، تشکیل جلسه شورای اتحادیه اروپا و (رژیم) اسرائیل برای مطرح کردن نگرانی‌های شدید ما و ... درخواست پاسخ از این رژیم در زمینه اجرای دستورات دادگاه بود

این مقام ایرلندی افزود: دلیل وجودی اتحادیه اروپا قوانین بین المللی بشردوستانه و احترام به حقوق بشر است و اکنون اتفاقات جاری این موضوع را به ویژه با توجه به شهادت بسیاری از افراد بی گناه در شب گذشته بشدت مورد توجه قرار داده است.

وزیر خارجه ایرلند بر ضرورت مسئولیت پذیری تاکید کرد.

پولیتیکو نوشت: رژیم اسرائیل اعلام کرده که نمی تواند درباره اظهارات مارتین اظهارنظر کند و ادعا کرد که قبل از حمله اخیر چنین ارزیابی شده بود که آسیب غیرمنتظره ای به غیرنظامیان وارد نمی شود.

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار