| کد مطلب: ۱۱۱۵۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

بازداشت بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی

شبکه خبری بی‌ام‌اف تی‌وی روز دوشنبه خبر داد که ژرار دپاردیو، هنرپیشه مشهور فرانسوی، به دلیل اتهاماتی جدید مبنی بر آزار و اذیت جنسی دو تن از همکاران سابق خود، در پاریس بازداشت شده است.

بازداشت بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی

به گزارش آرمان ملی به نقل از فارس، بر اساس این گزارش، این بازیگر ٧٥ ساله که تاکنون از سوی گروهی از زنان به آزار و اذیت جنسی متهم شده، روز دوشنبه برای بازجویی به یکی از ایستگاه‌های پلیس پاریس فراخوانده شد و سپس بازداشت شد.علاوه بر شکایات قبلی، این بازیگر در دو مورد دیگر با اتهامات تجاوز جنسی روبرو شده است: یکی در سال ۲۰١٤ و دیگری در سال ٢٠٢١.نخستین شاکی یک دکوراتور صحنه ٥٣ ساله است که مدعی است دپاردیو او را سر صحنه فیلم «کرکره‌های سبز» ژان بکر به شکلی نامناسب لمس کرده است. پس از اینکه او شکایت دپاردیو را به همکارانش کرده، این بازیگر در چند نوبت به او توهین نموده است.دومین شاکی که در فیلم «جادوگر و سیامی» به کارگردانی ژان پیر موکی دستیار بوده و در زمان آزار و اذیت جنسی ٢٤ سال سن داشته، مدعی است که دپاردیو بارها و بارها به او نزدیک شده و درخواست‌های صریح جنسی داشته و او را لمس کرده است.

این شمایل سینمای فرانسه با حدود ۲٠٠ نقش‌آفرینی، طی سالها اخیر بارها از سوی همکاران خود به تعرض جنسی متهم شده است.شارلوت آرنولد نخستین زنی بود که در سال ۲۰١٨ دپاردیو را به «تجاوز» متهم کرده بود.پس از آرنولد، هلن داراس به دومین زنی بدل شد که دپاردیو را علنا به تعرض جنسی متهم کرد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در سن ۲۶ سالگی در حالی‌که مشغول ایفای نقش در فیلم «دیسکو» به کارگردانی فاببین اونتنینته بوده توسط توسط دپاردیو که نقشی مکمل را بر عهده داشته مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.همچنین امانوئل دبور بازیگر فیلم «دانتون» به کارگردانی آندری وایدا که با دپاردیو در این فیلم همبازی بود، وی را به تعرض علیه خود متهم کرد.

دپاردیو با اتهامات جنسی متعددی روبروست که برخی از آنها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. ابتدای سال گذشته، ۱۳ زن، این بازیگر را به «رفتار‌ها یا اظهارات جنسی نامناسب» در صحنه تصویربرداری ۱۱ فیلم یا سریال در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۲ یا در مکان‌های دیگر متهم کردند.جنجال در مورد دپاردیو حتی به کاخ الیزه نیز کشیده شده است. اواخر سال گذشته، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون پس از اعلام حمایت از او با واکنش‌های منفی فراوانی مواجه شد.پس از اینکه وزیر فرهنگ فرانسه ،ریما عبدالمالک، رفتار دپاردیو را باعث شرمساری این کشور اروپایی خواند و اعلام کرد که ممکن است جایزه لژیون دونور، بالاترین جایزه دولتی فرانسه، که در سال ١٩٩٦ به این بازیگر اهدا شد، از وی پس گرفته شود، مکرون با تحسین این بازیگر، آتشی از خشم را در فرانسه به راه انداخت.

مکرون که خود را از طرفداران دپاردیو معرفی می‌کند، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا او باعث شرمساری فرانسه شده است یا خیر، گفت: «او باعث افتخار فرانسه است.» او همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ٥، در پاسخ به این سوال که آیا این نشان باید از دپاردیو پس گرفته شود یا خیر، گفت: «من در شکار یک انسان شرکت نمی‌کنم؛ این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و نمی‌توان بر اساس یک گزارش آن را از شخصی پس گرفت.»این سخنان باعث شد شماری از سیاستمداران فرانسوی، از جمله فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت مکرون بگیرند و او را «مروج فرهنگ تجاوز جنسی» بخوانند و اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه را دارای تاثیر منفی بسیار و خطری جدی در روند صحبت کردن زنان علیه مردان برشمردند.در پی این اتهامات، مقامات موزه گروین در پاریس اعلام کردند تندیسی از دپاردیو که از سال ١٩٨١ در معرض دید عموم قرار داشت، جمع آوری شده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار