| کد مطلب: ۱۱۱۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

اگر هر روز نوشابه بخورید چه بلایی سر بدن‌تان می‌آید؟

یک کارشناس تغذیه به تشریح آسیب‌ها و مضرات مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار پرداخت.

اگر هر روز نوشابه بخورید چه بلایی سر بدن‌تان می‌آید؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین ؛ فرشاد رشیدی با اشاره به مضرات بسیار نوشابه، گفت: نوشابه طیف وسیعی از مایعات را در برمی‌گیرد، اما آنچه در این بحث مقصود ما بوده و قرار است در خصوص مضرات آن صحبت کنیم نوشابه‌های گازدار شناخته شده در جامعه است.

وی افزود: طبق تحقیقات متعدد، مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار با مضرات و آسیب‌های بسیاری برای بدن همراه است و در همین راستا توصیه می‌شود مصرف این نوشیدنی از برنامه غذایی افراد کنار گذاشته شود.

رشیدی در تشریح مضرات نوشابه، مهمترین آن را وجود مقادیر زیاد قند در نوشابه‌های گازدار عنوان و تصریح کرد: نوشابه‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند، اما به دلیل وجود گاز درون آنها، افراد کمتر طعم شیرینی آن را احساس می‌کنند و همین قند به راحتی بدن را دچار آسیب می کند.

وی افزود: قند زیاد موجود در نوشابه خطر ابتلا به چاقی و متعاقب آن ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را به همراه دارد، همچنین این قند موجب افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

این کارشناس تغذیه گفت: همچنین قند موجود در نوشابه به تدریج ذائقه افراد را به سمت استفاده از خوراکی‌های شیرین سوق می‌دهد که باز هم زمینه ساز ابتلای افراد به چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود. علاوه بر اینها قند موجود در نوشابه موجب ایجاد نفخ در سیستم گوارشی می‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار