| کد مطلب: ۱۱۰۸۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

مصاحبه تند مدافع شاکی تیم ملی

باز هم دود از گوش‌های شجاع بیرون زد!

شجاع خلیل‌زاده در اولین گفت‌وگو بعد از اردوی تیم ملی به انتقادات نسبت به تیم ایران و امیر قلعه‌نویی پاسخ داده است.

باز هم دود از گوش‌های شجاع بیرون زد!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، اردوی تیم ملی در حالی به پایان رسید که تیم ملی در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان به پیروزی رسید اما با این حال نمایش ایران در استادیوم عشق‌آباد، مورد انتقاد گروهی از هواداران فوتبال در ایران قرار گرفت. در همین خصوص با شجاع خلیل‌زاده، کاپیتان تیم تراکتور که با نمایش خوب خود در فصل جاری، قلعه‌نویی را مجاب به دعوت کرده، گفت‌و‌گویی را انجام دادیم.

شجاع که پیش از این هم از امیر قلعه‌نویی حمایت کرده بود، در این گفت‌وگو به منتقدان تیم ملی پاسخ داده و در عین حال چشم‌انداز تیم ایران را با هدایت قلعه‌نویی مثبت ارزیابی کرده است. او همچنین در مورد بازی حساس تراکتور مقابل سپاهان نیز صحبت‌های جالبی را به زبان آورده است.

این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

از اردوی تیم ملی و حضور بازیکنان جوان‌تر شروع کنیم.

خیلی خوشحالم که در این اردو بازیکنان جوان حضور داشتند. آینده برای آنهاست و مطمئن باشید از بازیکنان جدید تیم ملی بیشتر خواهید شنید. آنها در این اردو هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و ما هم خوشحال شدیم که آنها را دیدیم.

باوجود دو پیروزی، نمایش تیم ملی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

مشکل بزرگ ترکمستان زمین چمنش بود که شبیه آسفالت بود! خیلی از مردم نمی‌دانند زمین چمن با آسفالت و موکت خیلی فرق دارد اما واقعا این موضوع ما را آزار داد. البته فکر می‌کنم در تهران تیم ملی عملکرد خیلی خوبی داشت اما آنجا شرایط زمین همه‌چیز را تحت‌تاثیر قرار داد و ریسک مصدومیت هم خیلی بالا بود و به همین دلیل نمایش همیشگی را از بازیکنان ندیدیم. با این حال خوشحالم که توانستیم بازی را ببریم و این سه امتیاز و قطعی‌شدن صعود خیلی مهم بود.

اما به هر حال از تیم ملی انتظار بیشتری می‌رفت چون ترکمنستان تیم درجه سه و چهار آسیاست.

ما برای اولین بار بود که ترکمستان را آنجا بردیم، درست است؟

بله.

کسانی که در این زمین بازی کردند می‌دانند که گلزنی و دفاع از گل چه‌قدر سخت است، بنابراین این برد بدون توجه به اسم و قدرت حریف کاملا مهم است.

یعنی می‎گویی علت نمایش ضعیف تیم ملی فقط کیفیت زمین بود؟ به هر حال تیم ملی هم ضعف دارد.

ببینید بدبختی ما این است که وقتی سرمربی ایرانی می‌گذاریم، هرکسی به خودش اجازه می‌دهد انتقاد کند. البته من به همه منتقدان احترام می‌گذارم و حتی خوشحال می‌شوم انتقادات همه در مورد خودم را بخوانم اما مسئله این است که چرا وقتی دیگران بودند، انتقاد نمی‌کردید؟ طبیعتا هر تیمی ممکن است ضعف و کاستی داشته باشد اما چرا در گذشته این ضعف‌ها دیده نمی‌شد؟

به هر حال منتقدان انتظار داشتند تیم ملی نمایش بهتری داشته باشد.

حالا الان تیم برده است، می‌گویید حریف ضعیف است و داغون است و... . چرا قبلا تیم‌ها نتوانستند ترکمنستان را در زمینش ببرند؟ آن موقع انتقادی بود؟ یا همه می‌گفتند زمین بد بوده و ایرادی ندارد و از این جور حرف‌ها.

به هر حال الان هم اگر تیم ملی نمایش خوبی داشته باشد، تعریف می‌کنیم.

من یک‌بار ندیدم در این مدت از تیم ملی تمجید شود، ما ژاپن و همه تیم‌ها را بردیم، هیچ حرفی نبود. حتی یک عده گفتند ژاپن ضعیف شده است! تیمی که آلمان و ترکیه و... را چهارتا چهارتا برد، گفتند ضعیف است! مگر می‌شود؟ در بازی با قطر اگر توپ آخر وارد دروازه می‌شد آن موقع می‌خواستند چه بگویند؟

یعنی فکر می‌کنی تیم امیر قلعه‌نویی کارش را خوب انجام داده.

من بحثم آقای قلعه‌نویی یا هر سرمربی محترم دیگری نیست. در تیم ملی هم چه من باشم و نباشم، حمایت خواهم کرد چون می‌بینم که این تیم مظلوم واقع شده است. الان ما صدرنشین هستیم و در جام ملت‌ها هم تا نیمه نهایی رفتیم و بدشانسی آوردیم و در تمام این بازی‌ها هم نسبت به شرایط نمایش خوبی داشتیم اما متاسفم که غیرمنصفانه برخورد می‌شود.

شجاع چرا هیچ کدام از انتقادات را قبول نداری؟

من کِی گفتم قبول ندارم؟ بحثم این است که منصفانه برخورد شود. امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین سرمربی ایرانی است، از او پرافتخارتر که نداریم؟

در عرصه باشگاهی خیر.

پس لااقل کمی از او حمایت کنید، بعد اگر نتیجه نگرفت یا مشکلی بود، بیایید بگویید. بحثم این است که نباید پیش‌داوری کنیم و اجازه بدهیم تیم ملی کارش را انجام بدهد. یکی از مشکلات فوتبال ایران است که ما اجازه نمی‌دهیم طرف کار کند. دوست دارم یک چیزی هم بگویم، باور کنید در این تیم ملی بیشترین همدلی و انسجام در تیم ملی وجود دارد و ما باید قدر این موضوع را بدانیم چون در یک تیم فوتبال و به‌خصوص تیم ملی، این موضوع خیلی مهم است.

 یکی از انتقادات این است که جوانگرایی وجود ندارد، این فیفادی هم چند نفر دعوت شدند اما به نظر کمی مصنوعی بود.

خوب شد این را گفتید؛ بحث در مورد سن می‌شود، اگر چند سال برگردیم عقب‌تر که متوسط سنی تیم ملی بیشتر می‌شود. چرا آن موقع چیزی نمی‌گفتند؟ آن موقع یک عده می‌گفتند خیلی هم خوب است که تجربه تیم بالا رفته است! اما حالا همان‌ها می‌گویند باید بازیکن 17 ساله در تیم ملی بازی کند. این تناقض نیست؟ من به همه احترام می‌گذارم و خدایی نکرده به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم اما چرا حرف‌ها در طول زمان انقدر تغییر می‌کند؟

خودت هم باوجود کنار رفتن چند بازیکن دعوت شدی و بازی هم کردی. به نظر نمایش خوبت در لیگ برتر تاثیر خودش را گذاشته است.

من خیلی خوشحالم دعوت می‌شوم تیم ملی، تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. نظر سرمربی تیم ملی مهم است و هرچه ایشان بگویند ارجح است. شما لطف دارید و خوشحالم که این فصل در تراکتور عملکرد خوبی داشتم، جا دارد همینجا از تک تک اعضای کادرفنی و بازیکنان و البته هواداران که در این فرم من تاثیر داشتند، تشکر کنم.

بازی با سپاهان را هم دارید که اهمیت زیادی برایتان دارد.

یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل و شاید چند سال اخیر باشد. خیلی بازی حساسی است و اگر بتوانیم سپاهان را ببریم، صد درصد امید برای قهرمانی داریم. از هوادارانمان خواهش دارم که در استادیوم فقط تیممان را تشویق کنند تا بازیکنان انرژی بگیرند و بتوانیم برنده بازی شویم.

سپاهان هم بهترین خط حمله لیگ برتر است. این تقابل را با مهاجمان آنها چطور می‌بینی؟

این بازی اصلا یک بازی خاص است و ربطی به خط حمله و دفاع ندارد. همیشه بازی‌های سپاهان و تراکتور حساس بوده، این بازی هم حساس‌تر از گذشته است. امیدوارم با حمایت هواداران به نتیجه موردنظرمان برسیم.

در بازی رفت هم خیلی به تو فحاشی شد، این انگیزه خاصی به تو نمی‌دهد؟

ببینید من اصلا دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. برای مردم اصفهان هم احترام خاصی قائلم چون هموطن ما هستند و انسان‌های محترمی هستند و در عرصه ملی هم خیلی از ما حمایت کردند. اصلا حساب مردم اصفهان از این یک عده خاص که همیشه فحاشی می‌کنند جداست.

نه منظورم این بود که خودت انگیزه خاصی نمی‌گیری؟

من انگیزه خاصم را از هواداران تراکتور می‌گیرم. شما وقتی کاپیتان تیم بزرگی مثل تراکتور هستی دیگر بقیه چیزها برایت مهم نیست، همین بازوبند و همین عشق و علاقه هواداران بیشترین انگیزه را به تو می‌دهد و دیگر نیاز نیست از چیزهای دیگر انگیزه بگیری. هواداران تراکتور واقعا عشق هستند و در این مدت که آنها را در ورزشگاه ندیدم خیلی دلتنگشان هستم و باور کنید من و همه بازیکنان لحظه‌شماری می‌کنیم که در این بازی از آنها حمایت کنیم.

بعضی از هواداران هم می‌گفتند این بازی شعارهای هواداران سپاهان علیه شجاع را نسبت به بازیکنان سپاهان تلافی می‌کنیم.

به نظرم هواداران تراکتور باشخصیت‌تر از این هستند که چنین کاری کنند. در بازی رفت به من فحاشی شدیدی شد اما هواداران تراکتور این فرهنگ را ندارند که به کسی فحاشی کنند. من تا حالا در تبریز فحاشی ندیدم و نشنیدم و همیشه فقط تیم را تشویق کردند و مطمئنم این‌بار هم این کار را خواهند کرد. چون ما نیاز داریم تا پایان فصل هواداران اجازه حضور در ورزشگاه را داشته باشند و با حمایت آنها حریفان را ببریم. بنابراین مطمئن هستم که هواداران ما بهانه الکی به کسی نخواهند داد.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار