نویسنده «تمساح خونی» مطرح کرد:
اصرار جواد عزتی بر عدم استفاده از شوخیهای رکیک
فیلم سینمایی «تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی است که این روزها در اکران نوروزی سینماهای ایران درخشیده و رکوردهای خوبی را در گیشه به جا گذاشته است.
به گزارش آرمان ملی آنلاین، متن و نویسندگی «تمساح خونی» یکی از نکات مثبت آن است، در همین رابطه پدرام افشار نویسنده این فیلم سینمایی در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در رابطه با ژانر «تمساح خونی» گفت: این فیلم تلفیق دو ژانر اصلی کمدی و اکشن هستش و رگههایی از ژانرهای کمدی بزن بکوب و کمدی رمانتیک را هم در خودش جای داده است و تمام تلاشمان را کردیم که توازن بین کمدی و اکشن را حفظ کنیم و صرفا اینطور نباشد که فقط مدعی کمدی اکشن باشیم.
ریسک کردیم اما نتیجه گرفتیم
وی در رابطه با ریسک پذیری تیم تولید در این فیلم گفت: اینگونه آثار ریسک بیشتری دارند ولی وقتی براساس فرمولها و بر اساس قواعد ژانریک حرکت میکنیم و این نکته را در نظر میگیریم که مخاطب امروز و ذایقه مخاطب حتی در کمدی خوراک سالم و جدید میخواهد؛بهنظر با این نگاه میشود این ریسک را انجام داد و اتفاقا نتیجه هم گرفت.افشار در رابطه با ویژگیهای متن «تمساح خونی» گفت: تمهیداتی که در متن اندیشه شد این بود که مدل شوخیهای فیلم مخاطب پسند باشد؛ از طرفی یکی از مهمترین مولفههای این ژانر ضربآهنگ بالا است و تمام تلاش ما در طول نگارش فیلمنامه حفظ ضربآهنگ بالا بود، در واقع در کنار کمدی بودن کار این حفظ التهاب برای تولید حایز اهمیت بود.
مضمون اخلاقی و اجتماعی فیلم در جریان داستان وجود دارد
نویسنده «تمساح خونی» در رابطه با مضمون این فیلم و اشارهای که به وجه منفی تصور یک شبه پولدار شدن دارد گفت: تم و مضمون فیلم و حرفی که قصد بیان آن را داریم، برای ما حایز اهمیت بود و اگر دقت کرده باشید تم این فیلم اینطور نیست که فقط در پایان کار به نتیجه برسیم ما این مضمون اجتماعی و این مفهوم را تلاش کردیم که از ابتدای قصه تا پایان قصه از طریق حوادث داستان نشان بدهیم که این بحث یک شب همه چیز را خواستن و این سمی که این روزها در فضای مجازی وجود دارد و افرادی با دست گذاشتن روی نقطه ضعف جوانان و ایدههای خیالیای که نشان میدهند و آنها را ترغیب میکنند به اینکه کارهای کاذبی انجام بدهند را نقد میکند، این مفهوم هم در طول جریان قصه وجود دارد و تنها به پایان آن بسنده نکرده است.وی افزود: این فیلم دارای یک تم اصلی و تعدادی تم فرعی است که برای مثال یکی از تمهای فرعی آن نشان دادن آدمهای لایقی است که در جایگاه درست خودشان در جامعه نیستند و یا بالعکس انسانهای نالایقی که در جایگاه اشتباه قرار دارند و خب این هم یکی از تمهای دیگر این کار است که بسیار برای ما مهم بود که کنار روایت قصه این مفاهیم هم در دل داستان وجود داشته باشد.
تمام تلاشمان بر ساخت یک کمدی سالم خانوادگی بود
پدرام افشار در رابطه با برخی انتقادات به «تمساح خونی» که آن را فیلیمی با شوخیهای غیر اخلاقی میدانند گفت: بهنظرم این نظر عجیبی است، تمام تلاش ما این بود که یک کمدی سالم و خانوادگی بسازیم. دو حقیقت وجود دارد که این نظرات را رد میکند، اول اینکه از روز اول نگارش فیلمنامه من متوجه شدم که شوخیهای رکیک خط قرمز آقای عزتی است و اصلا دلش نمیخواست به این سمت حرکت کنیم؛ هرچند میدانستیم که خنداندن خیلی سخت میشود ولی هم نظر و متعهد شدیم که به این سمت کشیده نشویم و چیزی که این نکته را تایید میکند نظرات اکثریت مردم و خیلی دیگر از منتقدین است که فیلم را دیده و تمساح خونی را فیلیم بدون شوخیهای رکیک و یک فیلم خانوادگی میدانند.
وقتی هوش عزتی در کارگردانی موفق میشود
وی در رابطه با دلایل موفقیت «تمساح خونی» در گیشه نوروزی گفت: فکر میکنم که عوامل متفاوت و متعددی بر روی موفقیت یک فیلم مؤثر هستند، از همدلی یک گروه هشتاد تا نود نفر بگیرید تا انگیزههای هر کدام از عوامل برای نشان دادن خودشان در کار؛ به هرحال تمامی عوامل احساس میکردند که این کار یک بوی متفاوتی دارد و جایی برای این وجود دارد که در عین اینکه در خدمت فیلم باشند هنر خودشان را هم نشان بدهند. من فکر میکنم که عوامل متعددی در این موفقیت دست دارند توی که راس آنها لطف خداست و بعد هوش شخص آقای عزتی و شیوه مدیریت آقای حجازی.
انتخاب کار سخت ویژگی خاص «تمساح خونی» بود
افشار در رابطه با تفاوت میان «تمساح خونی» و دیگر آثار کمدی سینمای ایران گفت: من تصور میکنم این مطلبی است که مخاطب باید با نظرات خودش به آن پاسخ بدهد؛ اما نظر شخص من این است که ما تمام تلاشمان بر این بود که تمام مولفههای یک کمدی اکشن را چه در فرم و چه در محتوا به معنای واقعی رعایت کنیم؛ در مسیر تولید فیلم یک کار سخت انجام شده و من تصور میکنم که آقای عزتی برای کار اولشان میتوانستند حتی در همین ژانر کمدی یک کار بسیار کم دردسرتر و آسانتر را انجام بدهند اما برای کار اولشان سنگ بزرگ را برداشتند و واقعا خیلی محکم و مصمم پا در میدان گذاشتند.وی در پایان گفت بعضی از پلانهایی که در کار وجود دارد پلانهای جدیدی در سینمای ایران است و تصور میکنم که این خود انتخاب کار سخت و اجرای کار سخت یک تفاوتی بین این کار و کارهای دیگر ایجاد میکند.
ارسال نظر