| کد مطلب: ۱۱۰۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

با رعایت این نکات، ۶ سال دیرتر پیر شوید

بر اساس آخرین مطالعات، به‌کارگیری عادات سالم می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تضمین کند و در پی آن، پیری بیولوژیکی را تا شش سال به تعویق بیندازد.

با رعایت این نکات، ۶ سال دیرتر پیر شوید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سلامت کاملِ قلب و عروق، در اغلب موارد منجر به کند شدن روند پیری بیولوژیکی (تا شش سال) می‌شود. خبرآنلاین نوشت: بهتر است از سنین جوانی، این عادات سالم را به‌منظور حفظ سلامت قلب اتخاذ کنید تا از اثرات منفی نشانگرهای زیستی که بر سن بیولوژیکی و کیفیت زندگی تأثیرگذارند، دور بمانید:

۱) رژیم غذایی سالم: داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و گوشت‌های بدون چربی و پرهیز از مصرف قند، چربی‌های ترانس و غذاهای سرخ‌شده می‌تواند به کاهش وزن، کاهش کلسترول و پیشگیری از دیابت کمک کرده و از پیری بیولوژیکی زودهنگام جلوگیری کند.

۲) فعالیت فیزیکی: متخصصان برای ارتقای سلامت قلب، ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری در هفته را توصیه می‌کنند.

۳) ترک سیگار: تداوم در استعمال سیگار منجر به افزایش سن بیولوژیکی می‌شود. با ترک سیگار، افراد می‌توانند روند پیری بیولوژیکی را کاهش دهند.

۴) خواب سالم: با داشتن حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب باکیفیت، سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشید و روند پیری بیولوژیکی خود را به تعویق بیندازید.

۵) مدیریت وزن: حجم وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید، مواد غذایی سالم را انتخاب کنید و از نظر جسمی فعال باشید. حفظ وزن در محدوده سالم و نرمال، سن بیولوژیکی را کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار