| کد مطلب: ۱۱۰۶۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد

حمله بزرگ روسیه به اوکراین

به گفته مقام‌های اوکراینی، روسیه شب گذشته در یک حمله گسترده با موشک و پهپاد به زیرساخت‌های کلیدی اوکراین حمله کرده که در نتیجه آن دو نفر کشته شده‌اند و دسترسی میلیون‌ها نفر نیز به برق قطع شده است.در جریان این حمله همه جانبه، کی‌یف پایتخت اوکراین نیز هدف موشک‌باران روسیه قرار گرفته است.این بزرگ‌ترین حمله روسیه در چند هفته اخیر است و پس از آن رخ می‌دهد که مسکو وعده داد از حملات اخیر اوکراین به مناطق مرزی این کشور، انتقام بگیرد

حمله بزرگ روسیه به اوکراین

به گزارش آرمان ملی به نقل از انتخاب، به گفته مقام‌های اوکراینی، روسیه شب گذشته در یک حمله گسترده با موشک و پهپاد به زیرساخت‌های کلیدی اوکراین حمله کرده که در نتیجه آن دو نفر کشته شده‌اند و دسترسی میلیون‌ها نفر نیز به برق قطع شده است.

در جریان این حمله همه جانبه، کی‌یف پایتخت اوکراین نیز هدف موشک‌باران روسیه قرار گرفته است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد ۳۱ موشک پرتاب شده از جانب روسیه به سوی کی‌یف پایتخت این کشور را رهگیری کرده است.

به گفته مقام‌های اوکراین دست‌کم ۱۷ نفر از جمله یک کودک بر اثر ریزش آوار ناشی از این حملات زخمی شده‌اند و چهار نفر از آنها در بیمارستانند.

بزرگ‌ترین حمله روسیه در چند هفته اخیر است و پس از آن رخ می‌دهد که مسکو وعده داد از حملات اخیر اوکراین به مناطق مرزی این کشور، انتقام بگیرد.

این حمله باعث شد که زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین درخواست کمک نظامی بیشتر از متحدان غربی خود را تکرار کند.

اولین آژیرهای خطر ساعت سه بامداد به وقت محلی با هشدار تهدید حمله موشکی بالستیک به صدا درآمد و اولین انفجارها دو ساعت بعد رخ داد.

سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی شهر در تلگرام گفته است ساختمان‌ها در ناحیه پودیلسکی، شوچنکیفسکی و سویاتوشین فروریخته‌اند و باعث آتش‌سوزی در سقف یک ترانسفورماتور برق، چندین ساختمان مسکونی و خودرو شده است.

آقای پاپکو گفت: «در نتیجه عملیات رزمی موفقیت‌آمیز، همه موشک‌های دشمن بر فراز کیف و در نزدیکی پایتخت ساقط شده‌اند.»

بر اثر حملات در لوکیانیوکا، یکی از مناطق مسکونی کیف، یک گودال بزرگ در خیابان ایجاد شده و انفجار باعث شکسته شدن شیشه‌ها و آسیب به ساختمان‌های اطراف شده است.

یک کیوسک قهوه‌فروشی اوراق شده و کسب و کارهای دیگری مثل یک فروشگاه مواد غذایی و کلینیک‌های پزشکی ویران شده‌اند. کارکنان این مراکز با اندوهی آشکار شیشه‌های شکسته را جارو می‌کردند و ساکنان طبقات بالا تلاش می‌کردند که دارایی‌هایشان را از میان ویرانه‌ها بیرون بکشند.

بسیاری از مردم برای امنیت خود ساعات اولیه روز را در پناهگاه‌های زیرزمینی و ایستگاه‌های مترو سپری کردند.

سوفیا زنی که برای تولد پنجاه سالگی مادرش به کیف سفر کرده است می‌گوید: «می‌خواهند گذشته و آینده ما را نابود کنند.»

او که معتقد است جهان به سوی فراموش کردن اوکراین حرکت می‌کند می‌گوید: «شاید لازم است تعداد بیشتری از ما بمیریم، رنج بکشیم و خون بیشتری از ما ریخته شود.»

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار