| کد مطلب: ۱۱۰۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرهای خوب آخر سالی

خواندن خبرهای خوب در واپسین روزهای سال می‌تواند انرژی‌تان را دوچندان کند، پس با ما همراه باشید و بشنوید از مژده رئیس پلیس فراجا، خیرخواهی جوان بافقی، رکوردشکنی مدرسه‌سازی و البته بانوی خبرساز این روزها که یک مادر تمام عیار است.

خبرهای خوب آخر سالی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲؛ بله فقط ۳ روز تا پایان سال مانده و وقت آن است تا شمارش معکوس را شروع کنیم برای آغاز بهاری دیگر و یا مقلب القلوبی که امسال با زبان روزه و ساعتی پس از لحظات ملکوتی سحر بر لب‌هایمان جاری خواهد شد. فارس نوشت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و از خداوند می‌خواهیم به برکت ماه مبارک رمضان، حال و فالمان را نیکوتر از نیکو بنویسد.

 

نگران توقیف خودروهایتان نباشید!

قاعدتا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، یک الزام فردی و اجتماعی است و پرداخت به موقع جرایم نیز ضروری اما با این حال پلیس راهور فراجا تمهیداتی اندیشیده تا کام مردم در نوروز تلخ نشود. 

بنا بر اعلام آقای رئیس پلیس، در تعطیلات نوروز هیچ خودرویی به خاطر جرائم رانندگی توقیف نمی‌شود و مردم حتی با داشتن جرایم میلیونی می‌توانند با خیال راحت به سفرهای نوروزی بروند. البته حواستان باشد که این چشم پوشی از جرایم فقط تا ۱۴ فروردین لحاظ می‌شود و بعد از آن، همه چیز به شرایط عادی برمی گردد، یعنی خودروهایی با بیش از یک میلیون تومان خلافی، توقیف خواهند شد. 

گرچه قرار نیست خودروهایی با خلافی بالا در نوروز توقیف شوند اما جا دارد با احترام به این تصمیم ارزشمند، همه مردم خصوصا آن‌هایی که رانندگی پرریسکی دارند، محتاط‌تر از همیشه برانند تا در وهله اول حافظ جان خود و خانواده و در وهله بعد مالشان باشند.

 

خدمات خیرانه آرایشگر بافقی

تا به امروز بارها و بارها از کاسبان بامرامی برایتان گفته‌ایم که از هرآنچه در توان داشته‌اند مایه گذاشته‌اند تا با دستگیری از نیازمندان، قدمی در راه خدا بردارند. امروز هم برایتان خبری از همین جنس داریم اما با کمی تفاوت؛ خبری از یک جوان آرایشگر بافقی که علاوه بر ارائه خدمات رایگان به کودکان نیازمند، دست به کارهای بزرگتری زده تا مردم خیر شهرش را هم پای کار آورده و بتواند نیازهای مهمتری از کودکان نیازمند و خانواده‌هایشان برطرف کند. تهیه خوراک و پوشاک و البته لوازم خانه، بخشی از خدمات این جوان بافقی است. ایجاد فرصت تفریح و نشاط و حتی شرایط کار و مهارت آموزی برای این کودکان در آرایشگاه کوچکش نیز از دیگر خدمات مجتبی قاسمیان به شمار می‌رود. 

او که این روزها حال دلش حسابی خوب است، در این باره می‌گوید: «این دلخوشی‌ها را با دنیا عوض نمی‌کنم. وقتی لبخندی بر روی لبان این بچه‌ها می‌نشیند، آن لحظه از بهترین لحظه‌های زندگیم است. از روزی که این کارها را شروع کرده ام، خداوند به کار و زندگیم برکت داده و این را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.»

 

مادرانه‌های کارشناس خبرساز اورژانس

چند روزی است اقدام ارزشمند معصومه مهرآور کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل حسابی خبرساز شده؛ همان بانویی که چنان متعهدانه و عاشقانه ناجی جان مادر و نوزاد ساکن روستای جاجن شد که همه را متحیر کرد و احساسات مردم را برانگیخت و حتی رهبر انقلاب هم از او قدردانی کردند. 

تا اینجای خبر تکراری بود اما می‌خواهیم از شبی برایتان بگوییم که خانم مهرآور به برنامه نوروزی شبکه ۳ سیما دعوت شد و یکبار دیگر در برابر دیدگان میلیون‌ها ببینده نشان داد که عشق برایش حرف اول را می‌زند. او اینبار نه در جایگاه کارشناس اورژانس بلکه در نقش یک مادر، جملات تکان دهنده‌ای را در قاب تلویزیون عنوان کرد که شاید کمتر موردتوجه قرار گرفته باشد. او در پایان صحبت‌هایش در این برنامه با ابراز عشق به دخترش، تمام دعاهایی که در این مدت بدرقه راهش شده را تمام و کمال به دخترش هدیه کرد. به قول مجری برنامه، به افتخار این مادر دلسوز فداکار دغدغه مندی زحمتکش…

 

رکورد مدرسه‌سازی شکسته شد

اگر بخواهیم از بزرگترین سرمایه‌های کشورمان حرف بزنیم، طبیعتا دانش آموزان به عنوان آینده ساز این مرز و بوم در اولویت قرار دارند و هر چقدر برای آن‌ها هزینه کنیم شاهد خروجی چند برابری آن و پیشرفت روزافزون کشورمان خواهیم بود. در این راستا یکی از ابتدایی‌ترین نیازهایی که باید به آن توجه شود، تامین فضای آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان است تا دیگر هیچ والدینی در هیچ کجای این سرزمین دغدغه فضای آموزشی فرزندش را نداشته باشد و بالاجبار متوسل به مدارس غیر دولتی و هزینه‌های هنگفت آن نشود. 

حالا با این تفاسیر خبر خوبی برایتان داریم از رکوردشکنی مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۲؛ حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داده که در طول یکسال گذشته، مجموعا ۲۹۷۲ فضای آموزشی و تربیتی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده که ۶۵ درصد مدارس تحویلی با هدف عدالت تربیتی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور قرار دارد.

گفته می‌شود، ابن میزان مدرسه‌سازی طی یکسال، رکوردی استثنایی به شمار می‌رود که امیدواریم این روند در سال‌های آتی نیز تداوم پیداکند.

 

تظاهر به روزه خواری ممنوع!

بگذارید با زبان ساده بگوییم؛ در این روزهای آخر سال خیلی از مردم مشغول خریدهای نوروزی هستند و با زبان روزه راهی بازار می‌شوند، بنابراین احترام تمام این روزه داران واجب است و تظاهر به روزه خواری حتی اگر حرام هم نباشد، به لحاظ عرفی، کار ناشایستی است و البته جرم محسوب می‌شود. حالا با این تفاسیر اگر بنا به هر دلیلی توفیق مهمانی خدا را نداریم، حداقل حرمت مهمانانش را نگه داریم و حواسمان باشد که حتی سهوا نیز در ملا عام، روزه خواری نکنیم. متاسفانه روزه خواری در انظار عمومی مساله‌ای است که این روزها به اتفاقی عادی در جامعه تبدیل شده و قطعا این قبح شکنی، نه به لحاط شرعی و نه عرفی، شایسته جامعه ما نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار