| کد مطلب: ۱۱۰۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان اتباع بیگانه در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ارایه خدمات درمانی به اتباع بیگانه شناسه‌دار و بی‌شناسه هزینه کرده است.

یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان اتباع بیگانه در مشهد

به گزارش آرمان ملی به نقل از انتخاب،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از سال گذشته تا کنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ارایه خدمات درمانی به اتباع بیگانه شناسه‌دار و بی‌شناسه هزینه کرده است.

 محمد دهقانی روز یکشنبه در بیست و یکمین اجلاس دوره ششم شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابت ارائه خدمات درمانی به اتباع بیگانه هیچ اعتباری دریافت نکرده و این امر بار مالی بسیاری بر دانشگاه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه افزون بر پنج میلیون نفر زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و از این تعداد بیش از سه میلیون نفر در مشهد سکونت دارند، ادامه داد: افزون بر این، بین ۷۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت اتباع بیگانه که سرشماری نشده اند نیز از امکانات درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه استفاده می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این تعداد بدون پرداخت هزینه‌ای از امکانات درمانی استفاده می‌کنند و این موضوع بار مالی فراوانی بر دانشگاه وارد کرده است.

دهقانی تاکید کرد: همچنین ۳۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد زائر و یا مسافر با کد ملی از دیگر استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار