| کد مطلب: ۱۱۰۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

سوژه های منتخب هفته ای که گذشت

وضعیت بازار ملک، ایمن سازی ناوگان، دلایل تورم، قاچاق زعفران، لایحه حقوق بیماران دارای اختلالات روانی، زوایای پنهان به سرپرستی گرفته شدن کودکان، خسارت های سیل در سیستان و بلوچستان، ساز وکار فروش داروهای گیاهی از جمله سوژه های منتخب هفته ای است که گذشت.

سوژه های منتخب هفته ای که گذشت

به گزارش آرمان ملی آنلاین، گزینش اخبار و گزارش های رسانه ها اگرچه دشوار و پیچیده است، اما بنا داریم از این پس مطالبی از مطبوعات و خبرگزاری ها را به ارزیابی بگذاریم تا به نوعی بهترین گزارش، مصاحبه و متن را در پایان هر هفته معرفی شود. شفقنا نوشت: در این ارزیابی مولفه هایی چون انتخاب سوژه، خلاقیت و نوآوری، سرعت، دقت، انصاف و جامعیت اطلاع رسانی، مطالبه گری رسانه و پاسخگو کردن مسئولان و رعایت دیگر معیارهای حرفه ای و اخلاق رسانه ای به همراه روش ارائه از ویراستاری تا گرافیک، در نظر گرفته شده است. البته انتخاب نشدن مطالب دیگر رسانه ها به هیچ عنوان به معنای انکار ارزش کاری و خبری آنان نیست.

براساس این گزارش، روزنامه آرمان ملی در مطلبی با اشاره به حادثه متروی شوش بر ایمن سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد. توصیف وضعیت حال حاضر مترو، هشدار به مسئولان و ارایه راهکار از ویژگی های این متن است.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در گزارش خوبی به بررسی بازارهای ملکی در پایان سال پرداخت و ضمن بیان فصل مشترک آنها به مقایسه این بازار در طول فصول مختلف پرداخت و  وضعیت آن را برای سال جدید پیش بینی کرد. سوژه پردازی، نگاه تاریخی و آینده نگرانه را می توان از مولفه های این گزارش دانست.

این روزها بسیاری از رسانه ها به بیان دلایل تورم در کشور می پردازند اما یکی از بهترین نگاه ها را می توان در روزنامه شهروند دید که به بررسی تاریخی و دلایل ۵۰ ساله تورم در ایران پرداخته است. همین نگاه تاریخی می تواند چراغ راهی برای حوزه اقتصادی کشور باشد.

روزنامه جام جم که مدتی است نسبت به قاچاق کالا در کشور حساسیت نشان‌ می دهد و سوژه های خوبی را در این باره پیگیری می کند در یکی از مطالب خود نسبت به قاچاق زعفران هشدار می دهد و مقدار خسارتی که از این بابت متوجه کشور می شود را ارائه می دهد.

مروری بر لایحه‌ حمایت از حقوق بیماران دارای اختلالات روانی و روان‌پزشکی که حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده، سوژه روزنامه شرق است که مورد توجه قرار گرفت. توجه به مطالبه ای که مدت زیادی از آن غفلت شده، سوژه پردازی خوب و نگاه حرفه ای به موضوع از دلایل انتخاب این گزارش است.

روزنامه شرق همچنین در گزارش خوبی به بررسی زوایای پنهان به سرپرستی گرفته شدن کودکان پرداخت که با توجه به سوژه پردازی خوب و نحوه ورود به مسئله مورد توجه قرار گرفت.

سوژه منتخب بعدی از روزنامه خراسان با عنوان «مصیبت روی سیلاب» است که در گزارشی به خسارت های سیل در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و سعی کرد با یک خبرنگار محلی در چابهار درباره وضعیت آنجا گفتگو کند. گفتگو با خبرنگاران محلی و پرداختن به مشکلات سیل‌زده ها از دلایل انتخاب این گزارش است.

روزنامه اعتماد هم در گزارش خوبی با عنوان «تجویزچند برگ خشک با چاشنی آمفتامین» به بررسی ساز وکار فروش داروهای گیاهی و نظارت بر عطاری‌ها پرداخت. صحبت با عطاری ها و کارشناسان این حوزه، هشدار نسبت به تجویز و ترکیب برخی از داروهای گیاهی با نام مواردی چون داروهای لاغری، چاقی و… از دلایل انتخاب این گزارش است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار