| کد مطلب: ۱۱۰۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

مار آبی و لاک پشت نخرید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی و لاک پشت و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر لاله واژگون ممنوع است.

مار آبی و لاک پشت نخرید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حسن قاسم پور بیان کرد: برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی هموطنان، در ایام پایانی سال اقدام به عرضه و فروش برخی گونه ‌های در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک پشت و غیره می کنند که غیرقانونی است. ایرنا نوشت: وی اظهار کرد: هر یک از این آبزیان نقشی موثر در حفظ اکوسیستم طبیعی خود دارند که با صید آنها این نقش از بین رفته و اکوسیستم طبیعی آنها بر هم می خورد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه احتمال خطر بروز بیماریی های مشترک انسان و دام وجود دارد از مردم درخواست می شود در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شیوع بیماری از خرید و فروش آبزیان و گونه ‌های گیاهی وحشی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف، فرد متخلف با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

قاسم پور از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌ محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌ زیست استان گزارش کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار