| کد مطلب: ۱۱۰۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

ابراز امیدواری گروسی نسبت به دیدار با پوتین

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که امیدوار است طی سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.


ابراز امیدواری گروسی نسبت به دیدار با پوتین

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، گروسی روز دوشنبه در کنفرانسی خبری درباره احتمال دیدار با پوتین گفت: انتظار دارم که روسیه به طور رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی کند. این هدف (دیدار با پوتین) وجود دارد اما تا زمانی که دولت روسیه این مسئله را به طور رسمی تایید نکرده، من نیز نباید به طور قطعی در این زمینه صحبت کنم.

مدیرکل آژانس اتمی عنوان کرد که انجام گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه در رابطه با «نکات فنی و مسائل مرتبط با عملیات‌های آتی در نیروگاه زاپوریژیا بسیار حائز اهمیت است».گروسی همچنین تاکید کرد در حفظ روابط در سطوح بالا با روسیه و اوکراین در این شرایط «شکننده» بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در این هفته تیم ما از افزایش فعالیت‌های نظامی پیرامون نیروگاه (زاپوریژیا) خبر داد که این بدان معناست که این نیروگاه از لحاظ فیزیکی در خطر است. شرایط در آنجا روز به روز دگرگون می‌شود.گروسی قرار است روز سه‌شنبه به مسکو سفر کند.مدیرکل آژانس اتمی همچنین روز دوشنبه در جلسه شورای حکام اعلام کرد که ایران تا بدین لحظه هیچ توضیح موجه معتبری در رابطه با وجود ذرات اورانیوم در برخی سایت‌ها در ایران نداده و مکان کنونی این ذرات را به اطلاع آژانس اتمی نرسانده است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار