| کد مطلب: ۱۱۰۲۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

سقف زمانی حماس برای پایان مذاکرات با اسرائیل

منابع رهبری در حماس تاکید کردند که این جنبش «هیچ امتیازدهی» که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تحمیل آن بر مقاومت در جریان مذاکرات غیرمستقیم هستند، نخواهد داشت.

سقف زمانی حماس برای پایان مذاکرات با اسرائیل

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، یکی از رهبران این جنبش به العربی الجدید گفت: «حماس و مقاومت هیچ جزئیات یا اطلاعاتی در مورد اسیران خود بدون اینکه هزینه زیادی برای کاهش درد و رنج مردم غزه پرداخت و آتش‌بس جامع و فراگیر برقرار شود، ارائه نمی‌کنند.»

این منبع توضیح داد: «آنچه در مورد شرط تل‌آویو برای دریافت لیست اسامی اسیران زنده به منظور از سرگیری مذاکرات آتش‌بس مطرح می‌شود، نمی‌تواند نشان دهنده فشار بر مقاومت باشد.»

وی گفت: هر چیزی در روند مذاکرات باید بهایی داشته باشد و مطالبات روشنی از سوی جنبش وجود دارد که اشغالگران باید برای آزادی اسیران خود و نجات آنهایی که در قید حیات هستند، آن را اجرا کنند.

گزارش‌های عبری حاکی از آن بودند که «دولت (بنیامین) نتانیاهو به مصر و قطر اطلاع داد که دور جدیدی از مذاکرات درباره توافق آزادی اسیران را تا زمانی که حماس لیست اسرای نزد خود که هنوز زنده هستند، ارائه ندهد، برگزار نخواهد کرد.

این منبع تاکید کرد که «آغاز ماه رمضان که از ۱۱ مارس آغاز می‌شود سقف مورد توافق جناح‌های مقاومت برای ادامه مذاکرات است».

وی گفت: ما مسیری را که توسط نتانیاهو برای کاهش فشار بر ائتلاف خود و روحیه دادن به آن به واسطه سوء استفاده از جان فلسطینیان مهندسی شده، ادامه نخواهیم داد.

این منبع افزود: این مقاومت است که اعلام می‌کند ادامه حضورش در روند مذاکرات غیرمستقیم منوط به احساس جدیت و آمادگی برای رسیدن به خواسته‌هایش است.

این منبع ادامه داد: به میانجی‌ها اطلاع داده می‌شود که این دور مذاکره‌ای که در قاهره برگزار می‌شود آخرین فرصت قبل از ماه رمضان است، یا توافقی حاصل می‌شود یا این در بسته شده و همه به ویژه با تشدید وضعیت در قدس و کرانه باختری با سرنوشت خود روبه‌رو می‌شوند.

این در حالی است که یک منبع مصری گفت: «هیئتی از جنبش حماس، از جمله خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش حماس در غزه و زاهر جبارین، برای ارائه پاسخ نهایی جنبش مذکور به چارچوب پاریس ۲ وارد قاهره خواهند شد. همزمان یک هیئت امنیتی اسرائیل در قاهره خواهد بود که نیتزان آلون مسؤول پرونده اسیران در ارتش اشغالگر برای بررسی محتوای پاسخ فلسطین در مذاکرات شرکت خواهد کرد.»

این منبع مصری توضیح داد: «هیئت اسرائیلی که به قاهره می‌آید، پس از اطمینان از اینکه پاسخ مقاومت حداقل‌های تعیین‌شده توسط دولت اسرائیل را برآورده می‌کند، صلاحیت مذاکره را خواهد داشت.»

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار