| کد مطلب: ۱۰۹۸۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

راهکاری متفاوت برای مشکلات زندگی زناشویی

مشکلات زندگی زناشویی، امروزه بیشتر از گذشته گریبان‌گیر زوجین شده است. در این میان، راهکارهای متفاوتی برای حل این مشکلات، پیشنهاد می‌شود؛ اما مسئله مهم این است که این راهکارها، همواره حلال مشکلات نیستند. در این مطلب، قصد داریم راجع به مشکلات زناشویی، بیشتر صحبت کرده و راهکاری متفاوت برای حل آن‌ها، ارائه کنیم.

راهکاری متفاوت برای مشکلات زندگی زناشویی

طلاق توافقی و پایان اختلافات

یکی از راهکارهایی که به زوجین برای اتمام اختلافات پیشنهاد می‌شود، طلاق به شکل توافقی است. این نوع طلاق، همان‌طور که از نام آن مشخص است، با توافق بین زوجین، صورت می‌گیرد. بعد از تصمیم برای طلاق، لازم است تا زوجین بر سر مواردی مانند، امور مالی، حضانت فرزندان، مهریه و...، به توافق برسند. در گام بعدی، توافق‌نامه طلاقی که بین زوجین منعقدشده است، به دادگاه خانواده سپرده می‌شود. برای توافق سریع‌تر و رسیدن به نتایج مطلوب و مشکل‌گشا، مشاوره حقوقی خانواده، می‌تواند در این‌گونه موارد، به زوجین کمک کند.

جاری شدن طلاق توافقی، چه شرایطی دارد؟

بعد از صحبت با زوجین و سنجش شرایط موجود، مشاور حقوقی خانواده، ممکن است به آن‌ها پیشنهاد طلاق به شکل توافقی را بدهد. در این‌گونه موارد، زوجین باید شرایط خاص طلاق را بررسی کرده و اجرا کنند. همان‌طور که ذکر شد، لازم است یک توافق‌نامه بین زوجین تنظیم شود و به دادگاه ارائه گردد. در این توافق‌نامه، درباره امور مالی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و...، تصمیم زوجین، اعلام می‌شود. بعد از ارائه توافق‌نامه به دادگاه، لازم است تا مراحل بعدی روند طلاق انجام شود؛ این مراحل، از سوی دادگاه، اعلام می‌شود.

نگاهی به شرایط جدید برای توافق در طلاق

در گذشته، صرفاً رضایت زوجین برای اجرای طلاق به شکل توافقی، کافی بود. اما در سال 97، بخش‌نامه‌ای به تصویب رسید که به‌موجب آن، شرایط کمی تغییر کرد. تا قبل از تصویب این بخش‌نامه، ارائه توافق‌نامه برای صدور گواهی عدم امکان سازش، کافی بود و در مراحل بعدی، طلاق به شکل توافقی اجرا می‌شد. در سال 97، با توجه به اینکه آمار طلاق توافقی به‌شدت افزایش یافت، تصمیمات دیگری اخذ شد. بدین ترتیب، زوجین باید بعد از توافق با یکدیگر، ابتدا به مراکز مشاوره و غربالگری مراجعه کنند. برای نوبت‌دهی جهت مشاوره، یک سامانه اینترنتی در نظر گرفته شد و زوجین، از این طریق می‌توانند وقت مشاوره حضوری دریافت کنند. با کمک مشاور، زوجین راجع به تصمیمشان برای ادامه زندگی و حل مشکلات زندگی خود، بیشتر فکر می‌کنند. درنهایت، اگر بر تصمیم خود اصرار داشتند، با کمک مشاوره حقوقی خانواده، مراحل بعدی طلاق را پیش می‌گیرند.

شرایط و نحوه دریافت گواهی عدم امکان سازش

برای اجرای طلاق به شکل توافقی، زوجین باید گواهی عدم امکان سازش ارائه دهند. برای انجام هرچه سریع‌تر این روند، زوجین می‌توانند مراحل طلاق توافقی را با کمک یک وکیل خبره، پیش ببرند. برای صدور گواهی عدم امکان سازش، نیاز به ارائه مدارک مختلفی از طرف هر دو نفر است. در ادامه، به بررسی مدارک لازم جهت صدور گواهی عدم امکان سازش می‌پردازیم.

مدارک لازم برای صدور گواهی عدم امکان سازش

برای صدور این گواهی، ارائه دادخواست حقوقی، توافق‌نامه زوجین، مدارک شناسایی، سند ازدواج و تأییدیه مبنی بر عدم امکان سازش، نیاز است. بعد از ارائه کلیه مدارک ذکرشده، مرجع قانونی، در یک جلسه رسمی، رأی خود را صادر می‌کند. رأی صادرشده، بعد از مدت کوتاهی، به زوجین ابلاغ می‌شود. بعد از ابلاغ این رأی، زوجین می‌توانند حداکثر تا سه ماه، به دفترخانه ازدواج و طلاق مراجعه کرده و طلاق را جاری کنند. برای تسهیل مراحل طلاق توافقی، زوجین می‌توانند به یک وکیل طلاق معتبر، جهت پیگیری امور حقوقی، مراجعه کنند. یک وکیل طلاق خبره، می‌تواند توافق‌نامه بین زوجین را به شکل مناسبی تنظیم کرده و سایر مراحل را به بهترین شکل ممکن، پیش ببرد.

گروه وکلای خانواده، متشکل از وکلای خبره پایه‌یک است. وکلای این گروه می‌توانند موکلین را در تمامی مراحل طلاق، اعم از حضانت و سلب حضانت، فسخ نکاح، گرفتن اجرت‌المثل، گرفتن مهریه و نفقه و...، همراهی کنند. بدون شک، حضور یک وکیل خبره پایه‌یک در تمامی امور حقوقی، می‌تواند مسیر را برای موکلین هموارتر کند.

مراجعه به وکیل خبره درزمینه طلاق، چه ضرورتی دارد؟

در بسیاری از موارد، افراد حضور وکیل را برای اجرای حکم طلاق به شکل توافقی، ضروری نمی‌دانند. اما بهتر است بدانید که حضور بهترین وکیل طلاق توافقی در فرایند طلاق، می‌تواند روند امور حقوقی را سرعت بخشد. هرچند اجرای طلاق به شکل توافقی، سریع‌تر از انواع طلاق‌های دیگر است، اما درهرصورت، دارای تشریفات خاصی است که باید حتماً اجرا شود. درواقع، در صورت عدم اجرای این تشریفات، دادگاه رأی به اجرای طلاق نخواهد داد.

در ابتدای فرایند طلاق، دادخواست حقوقی باید به شکل قانونی طرح شود، سپس، هر دو زوجین، در دادگاه مربوطه برای رسیدگی به دعوی، حاضر می‌شوند. در گام بعدی، باید مابقی تشریفات، اعم از گذراندن جلسات مشاوره و همچنین، صدور گواهی عدم سازش، طی شود. بعد از سپری کردن این مراحل، تأییدیه مبنی بر عدم امکان سازش و اجرای حکم طلاق، صادر می‌شود. با این توصیفات می‌توان متوجه شد که انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی برای اجرای حکم طلاق، حتی به شکل توافقی، تا چه اندازه ضروری است. با کمک وکیل ماهر در این زمینه، می‌توان روند طلاق را با دردسر کمتری و در زمان سریع‌تری، انجام داد.

 

میزان حق‌الزحمه وکیل برای طلاق چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای استخدام وکیل در هر زمینه‌ای، میزان حق‌الزحمه وکیل مربوطه است. حق‌الزحمه وکیل، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه، به برخی از عواملی که بر حق‌الزحمه وکیل تأثیرگذار هستند، اشاره می‌کنیم.

میزان تجربه و سابقه کاری

هرچه وکیل انتخابی شما، سابقه بیشتر و سواد علمی بالاتری داشته باشد، قطعاً دستمزد بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. در اکثر موارد، وکلای باتجربه می‌توانند پرونده مربوطه را به بهترین شکل و با سرعت بالایی، به مرحله پایانی برسانند. گروه وکلای خانواده، یکی از برترین گروه‌های حقوقی حال حاضر در ایران هستند. وکلای این گروه، با داشتن سابقه کاری بالا و همچنین، برخورداری از حق‌الزحمه معقول، اقدام به ارائه انواع خدمات حقوقی برای موکلین می‌کنند. هزینه طلاق توافقی، با کمک یک وکیل خوب و باسابقه، می‌تواند بسیار به‌صرفه‌تر باشد. همچنین، توجه داشته باشید که در صورت بهره‌مندی از یک وکیل خوب و توانا، اجرای پروسه طلاق شما، در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

مرحله دادرسی پرونده

با توجه به اینکه پرونده شما در کدام مرحله دادرسی قرار دارد، حق‌الزحمه وکیل، متفاوت خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید کل روند پرونده، توسط وکیل پیگیری شود، باید حق‌الزحمه بالاتری برای وی در نظر بگیرید. در برخی مواقع نیز، افراد صرفاً در مرحله‌ای خاص مانند، تجدیدنظرخواهی و...، به وکیل مراجعه می‌کنند. بدیهی است که هزینه حق‌الزحمه وکیل در این‌گونه موارد، کمتر خواهد بود.

کلام آخر

روند طلاق به شکل توافقی، امروزه نسبت به گذشته، کمی متفاوت پیش می‌رود. در این مطلب، راجع به این موضوع، صحبت کرده و به جزئیات آن اشاره کردیم. برای برخورداری از یک وکیل خوب و خبره، می‌توانید به گروه وکلای خانواده، مراجعه کرده و از وکلای خبره این تیم، بهره ببرید. هزینه طلاق توافقی تعیین‌شده توسط این تیم، بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و وکلای این تیم، روند طلاق را به سریع‌ترین شکل ممکن، پیش خواهند برد. توجه داشته باشید که عدم بهره‌مندی از یک وکیل مناسب و توانا، می‌تواند روند طلاق را برای شما طولانی و آزاردهنده کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار