| کد مطلب: ۱۰۹۷۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

لبنان : اسرائیل از مرزها عقب نشینی کند

وزیر امور خارجه لبنان بر ضرورت عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی به پشت خط مرزی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی تاکید و آن را یگانه راه آرامش در منطقه ارزیابی کرد.

لبنان : اسرائیل از مرزها عقب نشینی کند

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایرنا، «عبد الله بوحبیب» اظهار داشت: ثبات اوضاع در جنوب و توقف تشدید تنش در منطقه، اولویت لبنان است.

وی افزود: اجرای همه جانبه قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت که منجر به عقب نشینی «اسرائیل» به مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی می‌شود، دروازه‌ای برای آرامش پایدار است.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ در سازمان ملل تصویب شد خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد. دولت لبنان نیز در ۱۲ اوت به اجماع، با این قطعنامه موافقت کرد.

۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در ۱۴ همین ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. این قطعنامه همچنین خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار