| کد مطلب: ۱۰۹۷۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با «آرمان ملی» مطرح کرد: مثلث قدرت ایران

آرمان ملی: سخت است پذیرفتن این واقعیت که ایالات متحده آمریکا در پس هزاران میلیارد دلار هزینه در منطقه برای دستبرد به منافع کشورها کرده اکنون زیر بار موشک‌های مقاومت در منطقه، قصد خروج از عراق و سوریه را داشته باشد. به نظر می‌رسد گرگ‌هایی که این روزها در وزارت خارجه آمریکا در حال چانه‌زنی روی مسائل مختلف در حوزه غرب آسیا هستند را باید درنده‌ترین گرگ‌های تاریخ سیاست خارجی در واشنگتن دانست.

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با «آرمان ملی» مطرح کرد: مثلث قدرت ایران

 ترور سران مقاومت در منطقه اساسا نه طرح دولت حاکم بر تل‌آویو بلکه طرح محافل سیاست خارجی آمریکاست. اگر با این دید به مسائل مربوط به ساختار سیاست خارجی در آمریکا و خصوصا بخش مربوط به غرب آسیا  نگاه کنیم، احتمالا تئوری‌های دیگری هم در ذهن ما  نقش خواهد بست که ساختار‌ها درآمریکا برنامه هایی را برای کشورهای مستقل در منطقه از جمله ایران در نظر دارد.

«آرمان ملی» برای بررسی آنچه از منظرآمریکایی ها در منطقه درحال اجراست با حشمت ا... فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم به گفت و گو پرداخته است. فلاحت‌پیشه معتقد است. آمریکا از 7 اکتبر برداشتی یازده سپتامیری داشته است.

وی می‌گوید:اینکه  تل‌آویو و واشنگتن نوعی اختلاف نظر را به رسانه‌ها بروز می‌دهند که آخرین آن مواضع بایدن در مورد غزه بود که وی اعلام کرد که اسرائیل در غزه زیاده از حد واکنش نشان می‌دهد احتمالا تا حدودی وجود دارد اما در معنای تفاوت دیدگاه کلی در بین دو طرف در مورد منطقه نیست.

 وی معتقد است:آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی اعضای ناتو  روی خنثی کردن مثلث ایران تمرکز  دارند. به نظر این دو با هم به نقشه‌هایی هم رسیده‌اند.ایران دارای مثلثی از قدرت است که این مثلث باعث شده راهبردهای غرب در منطقه به نتیجه دلخواه آنها نرسد. یک ضلع این مثلث برنامه موشکی، ضلع دیگر توان هسته‌ای و ضلع سوم عمق استراتژیک تهران در منطقه است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار