| کد مطلب: ۱۰۹۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

ورود پوتین به مذاکرات آتش بس در غزه

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

ورود پوتین به مذاکرات آتش بس در غزه

به گزارش آرمان ملی آنلاین: رئیس جمهور روسیه و رئیس امارات در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص اوضاع غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و 2 طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه پرداختند.

براساس گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است، پوتین و محمد بن زاید در این تماس تلفنی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری و ازسرگیری روند سیاسی جهت دستیابی به راهکاری طولانی‌مدت و عادلانه برای مسأله فلسطین براساس قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

 

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

کرملین همچنین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه و رئیس امارات همچنین درخصوص اوضاع اوکراین با یکدیگر به بحث‌و تبادل‌نظر پرداختند.

ولادیمیر پوتین طی این تماس از رئیس امارات به دلیل میانجیگری در امور مربوط به تبادل اسرا تشکر و قدردانی کرد.

وزارت خارجه امارات روز چهارشنبه از موفقیت‌آمیز بودن میانجیگری کشورش در تبادل اسرا در جنگ میان روسیه و اوکراین خبر داده بود.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای عنوان کرده بود که در نتیجه مذاکرات، در کل ۱۹۵ نظامی روس از سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین به خانه خود در روسیه بازگشتند و ۱۹۵ نظامی اوکراینی نیز به کی‌یف تحویل داده شدند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار