| کد مطلب: ۱۰۹۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

شکست مصلحتی ایران مقابل امارات؟

بازی با امارات، واپسین دستگرمی تیم ملی قبل از جدی‌شدن جام ملت‌هاست؛ ۲نفر برای این بازی انگیزه‌های ویژه دارند.

شکست مصلحتی ایران مقابل امارات؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبرورزشی،  مهمانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، امشب برای تیم ملی ایران به پایان خواهد رسید. بدون شک تیم ایران در یکی از ساده‌ترین گروه‌های جام ملت‌های آسیا قرار داشت. در تایید این ادعا، تنها کافی است به هماوردی ژاپن با عراق یا کره‌جنوبی با اردن توجه کنید. ایران اما در گروهش فاقد چنین رقیب سرسختی بود. تنها حریف اسم و رسم‌دار ایران در این گروه همین امارات است که همیشه به آسانی آب خوردن مقابل تیم کشورمان شکست خورده است. بنابراین صعود مقتدرانه از این گروه کاملا محتمل بود و از حالا به بعد تیم ایران باید آماده مراحل جدی‌تر مسابقات شود.

همیشه تسلیم

در صورتی که ایران سودای دوم شدن در گروه و تحمل شکست مصلحتی مقابل امارات را در سر نداشته باشد، امروز به آسانی باید از سد امارات بگذرد؛ تیمی که در بهترین روزهای فوتبالش هم در بازی با ایران حرفی برای گفتن نداشته است. طی ۱۸تقابل ۲ تیم، ۱۴بار ایران برنده بوده، ۳بازی به تساوی کشیده و تنها یک مرتبه امارات برده که همان هم به یک مسابقه دوستانه در دهه ۷۰ برمی‌گردد. جالب اینجاست که امارات در آن بازی تدارکاتی ۳گل به ایران زده و در۱۷ مسابقه دیگر مجموعا فقط یک بار موفق به گشودن دروازه ما شده است! این آمار همه چیز را به وضوح نشان می‌دهد و البته به سیاهه مصائب امارات باید محرومیت یک و مصدومیت چند بازیکن کلیدی را اضافه کرد؛ از جمله سلطان عادل جوان که مهاجم فیکس و مورد علاقه بنتو محسوب می‌شود. بله، این بازی از هر جهت یک مهمانی است؛ بزم آخر، پیش از آغاز رزم‌های جدی.

یک انگیزه روی نیمکت

شاید برخی‌ها از مصلحت بودن شکست عمدی ایران در این بازی و حضورش در سمت مقابل جدول حرف بزنند اما بعید می‌دانیم امیر قلعه‌نویی طاقت این داستان را داشته باشد و بتواند طعنه و کنایه‌های بعدش را تحمل کند. او پس از نمایش ضعیف ملی‌پوشان مقابل هنگ‌کنگ، چند روز پرتنش و بسیار دشوار را پشت سر گذاشت و حتما امروز به ثبت یک برد مقتدرانه می‌اندیشد؛ انگیزه‌ای فراتر از هر حساب و کتاب دیگری. امیر علاقه دارد به سرعت به موضع بالادست برگردد و به منتقدان پنجه نشان بدهد.

یک انگیزه درون میدان

طبیعتا همه بازیکنان در تورنمنتی مثل جام ملت‌های آسیا برای درخشش و ثبت اسمشان در تاریخ انگیزه دارند، اما دست‌کم در این بازی شور و اشتیاق یک نفر به این منظور بیشتر است؛ مهدی طارمی. حتما می‌دانید که مشهورترین و بین‌المللی‌ترین بازیکن حال‌حاضر فوتبال ایران شروع خوبی در جام ملت‌ها نداشته و بعد از یک نمایش معمولی مقابل فلسطین، در بازی با هنگ‌کنگ هم به‌قدری بد بود که تعویض شد. ‌ طارمی که همچنان شایعات زیادی در مورد انتقالش به یک باشگاه بزرگ‌تر در تابستان آینده به گوش می‌رسد، برای تحقق این هدف هم که شده نیاز به دستاوردهای بیشتری در این تورنمنت دارد. مخصوصا حالا که پورتو بدون حضور مهاجم ایرانی‌اش بردهای پر گلی به دست می‌آورد، طارمی هم باید این طرف دنیا استحقاقش را نشان بدهد و البته که امارات برای شروع درخشش او از هر نظر حریف مناسبی است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار