| کد مطلب: ۱۰۹۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

نهالکار نمونه کشور در دماوند را بشناسید

اگر شما نهال کار نمونه کشور دماوند را بشناسید با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر دماوند آشنا خواهید شد.

نهالکار نمونه کشور در دماوند را بشناسید

اگر شما نهال کار نمونه کشور دماوند را بشناسید با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر دماوند آشنا خواهید شد، مسئولین نهالستان در دماوند آماده ارائه هرگونه اطلاعات علمی و تخصصی در این زمینه هستند؛ یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دماوند کاشت نهال‌های گرمسیری و سردسیری در یک منطقه هست؛ همین امر باعث شده تا به عنوان یک فرصت کلیدی برای سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی محسوب شود، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

 اقلیم شناسی شهر دماوند

شهر دماوند یک منطقه کوهستانی بوده و ۱۸۰۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد ، شهر دماوند از شمال با سلسله جبال البرز مرکزی همسایه بوده و همین امر تاثیر بسزایی بر اقلیم آن داشته است؛ جالب است بدانید برای خرید نهال برتر نهال شما باید مختصات دقیق منطقه خود را به دست آورده تا بدانید در منطقه سردسیری کوهستانی قرار گرفتید یا در مناطق دشتی و استپی!

شهر دماوند در واقع یکی از شهرهای تهران بوده و مرز آن به صورت یک شش ضلعی است، مساحت دماوند حدود ۲/۴۶۴۵ کیلومتر مربع تخمین زده‌اند و بیشتر از ۷۰ درصد این اراضی مربوط به احداث باغات میوه و زراعی است چون اکثر مردم دماوند مشغول به کشاورزی و باغداری بوده و اقتصاد خود را بر روی کشاورزی و باغداری پایه گذاری کرده‌اند، دلایل تاکید مهندسین نهالستان بر احداث باغ در دماوند باید به شرایط ویژه و ایده آل این شهر اشاره کنیم:

  • ذخایر آبی شهر دماوند برای آبیاری تمامی باغات کافی هست.
  • حداکثر دما در فصل تابستان در مناطق کوهستانی و مناطق دشتی ۳۵ درجه سانتیگراد هست یعنی این منطقه تابستان معتدلی را تجربه می‌کند.
  • دمای فصل زمستان به منفی ۲۰ درجه کاهش می‌یابد، بنابراین نهال‌هایی را خریداری کنید تا نیاز سرمایی طولانی مدتی داشته باشد.
  • اقلیم غالب در شهر دماوند نبمه مرطوب هست؛ کشاورزان به هنگام احداث باغ در دماوند باید نهال‌هایی را انتخاب کنند که رطوبت دوست باشند.

در واقع در مناطق کوهستانی و مرتفع شهر دماوند دارای اقلیم کوهستانی و سردسیری بوده و در مناطق میانی آن که ارتفاع کمتری دارد، اقلیم نیمه استپی سرد را تجربه می‌کند؛ بنابراین برای خرید نهال در دماوند توجه داشته باشید که اقلیم غالب نیمه خشک سردسیری هست.

تامین آب مورد نیاز کشاورزان در دماوند

 تامین آب مورد نیاز کشاورزان در دماوند کار چندان پبچیده‌ای نیست، از اینرو نهال کاران نمونه در دماوند تاکید می‌کنند، کشاورزان باغات مدرن را به صورت آبی راه‌اندازی کنند تا باردهی بیشتر و کیفیت بالاتری داشته باشد، در مورد ویژگی شهر دماوند باید به دره‌ای بودن آن اشاره کنیم، دوتا دور شهر دماوند را کوه‌های مرتفع با ارتفاع ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متری احاطه کرده است؛ به هنگام گرم شدن هوا برف‌های گله کوه‌ها آب شده و به صورت رودهای فصلی و ذخایر زیرزمینی در این شهر ذخیره می‌شوند؛ در واقع آب مورد نیاز کشاورزی در این منطقه به صورت زیر تامین می‌شود:

  • رودخانه‌های فصلی
  •  چشمه سارها 
  • چاه‌های عمیق 
  • آب پشت سدها

اگر نقشه جغرافیایی شهر دماوند را مطالعه کنید، خواهید فهمید اکثر باغات سرسبز و پربار در حاشیه رودخانه‌های این شهر از جمله رودخانه جاجرود قرار گرفته است؛ در واقع دلایل سودآور بودن احداث باغ در دماوند وجود کوه‌های پر از برف قله کوه‌ها در این منطقه هست.

محصولات سردرختی در دماوند

نهالستان‌های معتبر و مجوزدار از وزارت جهاد کشاورزی با فروش نهال اصلاح شده و پیوندی کمک زیادی به کشاورزان دماوند کردند تا میوه‌های با کیفیت و در حد صادراتی تولید کنند از انواع محصولات تولید شده در نقاط مختلف شهر دماوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در روستای احمدآباد که شمال غربی شهر دماوند قرار دارد به خاطر وجود چشمه اعلا باغستان‌های پر از میوه و پرسودی راه‌اندازی شده است؛ در این مناطق تولید انواع خشکبار مخصوصاً گردو و بادام و نهال سیب گلابی انگور رواج بیشتری دارد.
  2. بخش‌های مرکزی شهر دماوند به عنوان مراکز آبرفتی می‌شناسند، زردآلو، آلو، آلبالو، گیلاس و گردو سازگاری بیشتری با مناطق آبرفتی شهر دماوند دارند.
  3. ولی جنوب شهر دماوند جزو مناطق گرمسیری و خشک محسوب می‌شود، در این مناطق بیشتر باغات انار و انجیر به صورت دیم کاشته می‌شود.

البته کشاورزان دماوند علاوه بر توسعه باغات میوه، به پرورش زنبور عسل نیز در این باغ‌ها پرداخته‌اند؛ یعنی سودآوری باغ میوه را تا تا حد زیادی افزایش داده‌اند؛ شاید شما هم جزو کسانی باشید که نام عسل دماوند را شنیده‌اید؛ پتانسیل بالای شهر دماوند باعث شده تا توجه سرمایه‌گذاران را از اقصی نقاط کشور مخصوصاً شهر تهران به این منطقه جلب کند؛ با مراجعه به سایت bartarnahal.ir می‌توانید با شرایط احداث باغ در دماوند و قیمت نهال در دماوند آشنا شوید.

محصولات باغی تولیدی در کوه‌های اطراف دماوند

باید بدانید حتی یک متر از شهر دماوند بدون استفاده باقی نمی‌ماند، محصولات باغی تولیدی در کوه‌های اطراف دماوند نشانگر این مسئله هست حتی ارتفاعات شهر دماوند دارای خاک حاصلخیز و اکوسیستم مناسبی برای رشد درختان گرمسیری و دیمی هست از جمله این درختان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زرشک
  • نهال انجیر
  • نهال بادام

تولید داروهای گیاهی در دماوند

سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی دماوند تنها به باغات خشکبار و باغات میوه ختم نمی‌شود، بلکه کشاورزان می‌توانند با خرید نهال گل محمدی در دماوند و نهال عناب به تولید این محصولات ارزشمند بپردازند؛ از نظر مسئولین نهالستان نهال گل محمدی و نهال عناب سازگاری ویژه‌ای با اکوسیستم دماوند دارد.

 چون گل محمدی و عناب به عنوان داروی گیاهی شناخته می‌شود، در طب سنتی دارای ارزش و اعتبار خاصی بوده و فروش گل محمدی و عناب همچنین فرآورده‌های آن مانند گلاب، اسانس گل محمدی، مربای گل محمدی و عناب خشک شده در بازار داخلی و صادرات آن به بازار برون مرزی سودآور خواهد بود.

کلام آخر

 ما در این مقاله از سازگاری تمام نهال‌های میوه در شهر دماوند مطالبی ارائه دادیم، کشاورزان می‌توانند به فکر خرید نهال‌های غیر مثمر از جمله نهال صنوبر و نهال پالونیا باشند فراموش نکنید که بازار چوب در کشور ایران همواره فعال است.

نهال صنوبر و نهال پالونیا رشد سریعی داشته و در ۵ سال اول کاشت می‌توان چوب آنها را به فروش رساند؛ وقتی شهرت دماوند پتانسیل و شرایط ایده‌آلی برای احداث باغ مدرن دارد، کشاورزان با خرید نهال در دماوند می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری را در صنعت کشاورزی کرده و به درآمد طولانی مدت برسند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

منبع: برتر نهال

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار