| کد مطلب: ۱۰۹۲۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

حمله به یک پایگاه نظامی در یمن

منابع خبری شنبه شب از حمله به یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه الحدیده یمن خبر دادند

حمله به یک پایگاه نظامی در یمن

به گزار آرمان ملی به نقل از ایرنا، یک منبع نظامی یمنی گفت:۲ حمله به پادگان الجبنه در نزدیکی فرودگاه الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند.

هنوز منابع یمنی گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام روز شنبه ادعا کرد: به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای حفاظت از آزادی ناوبری و جلوگیری از حملات به کشتی‌های دریایی، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) تقریباً ساعت ۴ صبح (به وقت صنعا)، حملات هوایی را علیه یک موشک ضد کشتی حوثی‌ها (انصارالله یمن) انجام دادند که به سمت خلیج عدن هدف گیری شده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور آمریکا ۲۸ دی ماه به خبرنگاران گفت که حملات نظامی آمریکا علیه «حوثی ها» (انصارالله یمن) ادامه خواهد داشت، اما اذعان کرد که بمباران آمریکا و انگلیس هنوز حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف نکرده است.

بایدن تصریح کرد: «وقتی می‌گوئیم آیا آنها حوثی‌ها را متوقف می‌کنند، پاسخ خیر است و اگر بپرسیم آیا آنها ادامه خواهند یافت، پاسخ بله است.»

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار