| کد مطلب: ۱۰۹۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

کاهش یک و نیم میلیونی قیمت سکه!

نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به سیر صعودی که قیمت سکه و طلا از حدود ١٠ روز گذشته در پیش گرفته بود، از تغییر مسیر صورت گرفته با انتشار اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری شمش طلا به اصناف این حوزه و عرضه سکه‌های بدون تاریخ خبر داد که منجر به کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار شد و حباب سکه را به طرز قابل توجهی تخلیه کرد؛ به طوریکه سکه تمام جدید یک میلیون و ۴۵٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

کاهش یک و نیم میلیونی قیمت سکه!

به گزارش آرمان ملی به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: حدوداً از ١٢ - ١٠ روز گذشته، مجدداً  باتوجه به تحولات سیاسی منطقه و اتفاقات سیاسی که رخ داد و همچنین بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی (حدود ١٠ روز پیش)، قیمت سکه و طلا هم سیر صعودی خود به گرفت. از سوی دیگر، باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و روزهای پایانی سال و همچنین باتوجه به محدودیت‌هایی که برای ورود طلا ایجاد شده بود، نرخ ارز نیز روبه افزایش گذاشته بود. 

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این روند صعودی تا روز شنبه ادامه پیدا کرد و در روز شنبه، قیمت سکه، طلا و ارز به بالاترین سطح خود رسید و اوایل صبح روز شنبه، قیمت سکه تا ٣۴ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد؛ ساعت ١١ صبح روز شنبه، اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری شمش طلا در اتاق ارز و طلا و همچنین واگذاری سکه‌های جدیدِ بهار آزادی، بدون تاریخ، شوک قیمتی به بازار وارد کرد که در همان ابتدای امر، حدود دو میلیون و ۵٠٠ هزار تومان سکه با کاهش قیمت همراه شد.

وی افزود: البته قیمت طلا تغییری نداشت؛ به دلیل اینکه، پیش از تعطیلی بازارهای جهانی (شنبه و یکشنبه) بود و قیمت جهانی طلا، تغییری نداشت و بازارهای جهانی تعطیل بودند اما سکه کاهش پیدا کرد؛ البته که این ٢.۵ میلیون تومان کاهش، تخلیه حباب سکه بود. این درحالیست که در همان روز شنبه، حباب سکه تا هفت میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده بود و اطلاعیه بانک مرکزی، سبب شد حباب سکه ابتدا به پنج میلیون تومان و سپس به ۴.۵ میلیون تومان برسد و تخلیه ٢.۵ میلیون تومانی را تجربه کند.

کارشناس بازار سکه و طلا تشریح کرد: در ادامه، از روز شنبه تا چهارشنبه، معاملات بازار به نوعی متوقف بود و سطح دادوستدها کاهش قابل توجهی پیدا کرد و معاملات با احتیاط انجام می‌شد و همه برای انجام معاملات خود، منتظر روز چهارشنبه بودند تا ببیند قولی که بانک مرکزی برای واگذاری طلا داده است، به چه شکلی خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار