| کد مطلب: ۱۰۹۰۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

گوجه فرنگی رو دست کشاورزان مانده

تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی باعث شده تا بازرگانان تمایل و رغبتی به خرید و صادرات این محصول نداشته باشند و این موضوع بازار فروش را تحت تاثیر قرار داده است.

گوجه فرنگی رو دست کشاورزان مانده

به گزارش ارمان ملی به نقل از مهر، استان بوشهر با تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل به عنوان قطب تولید این محصول شناخته می‌شود که نیازهای کشور را در فصل سرد سال تأمین می‌کند.

در فصل زمستان کشاورزان استان بوشهر با سختی و فشارهای فراوان به تولید می‌پردازند که بخشی از محصول در داخل مصرف می‌شود و بخشی از آن نیز به خارج از کشور صادر شود.

اتخاذ برخی از تصمیمات از جمله تعرفه سنگین صادرات باعث شده بازرگانان تمایل و رغبتی به صادرات این محصول نداشته باشند و این موضوع بازار فروش محصول را تحت تأثیر قرار داده است.

آبدان یکی از مهمترین مراکز تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر و کشور است که در حال حاضر کشاورزان برای فروش محصول خود چالش جدی دارند و خواستار حذف تعرفه ۳۰ درصد محصول گوجه فرنگی شده‌اند.

کشاورزان گوجه کار بخش آبدان هرساله با تعرفه گذاری محصول مخالف هستند و خواستار ورود نهادهای نظارتی شدند تا با اصلاح این تعرفه‌ها زمینه برای بهبود وضعیت فروش محصول و جلوگیری از ضرر و زیان فراوان فراهم شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار