| کد مطلب: ۱۰۸۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

منظور از بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

گاهی اوقات برخی از آژانس‌های هواپیمایی بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را پیش خرید کرده تا این صندلی‌ها را به‌عنوان بلیط چارتر به مشتریان ارائه کنند. این کار باعث می‌شود تا قیمت دلخواه را بر روی بلیط‌های خود قرار دهند.

منظور از بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط هواپیما لحظه آخری بیشتر بر روی پروازهای چارتری اعمال می‌شود. گاهی اوقات برخی از آژانس‌های هواپیمایی بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را پیش خرید کرده تا این صندلی‌ها را به‌عنوان بلیط چارتر به مشتریان ارائه کنند. این کار باعث می‌شود تا قیمت دلخواه را بر روی بلیط‌های خود قرار دهند. گاهی اوقات نیز همین آژانس‌ها موفق به فروش بلیط‌های چارتر خود نشده و ضرر و زیان فراوانی را متحمل می‌شوند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند تا بلیط‌ها را با نرخی پایین‌تر تحت عنوان بلیط لحظه آخری ارائه کنند. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان بلیط‌های لحظه آخری را هوشمندانه تهیه کرد.

تهیه بلیط پرواز لحظه آخری

در ادامه ۵ راهکار هوشمندانه را به‌عنوان گزینه‌های روی میز در مقابل شما قرار خواهیم داد تا با دانستن آن‌ها درست مانند یک کارمند با تجربه آژانس هواپیمایی، خیلی حرفه‌ای بهترین بلیط پرواز لحظه آخری را تهیه کنید.

برنامه ریزی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

درست متوجه شدید! حتی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشید. اما لازم است یک برنامه‌ریزی کاملا منعطف داشته باشید. اگر زمان و البته تاریخ سفر در دست خود شما است باید یک بازه مشخص با امکان بررسی نوسانات روز و تاریخ پرواز را در نظر داشته باشید. در این حالت است که به‌راحتی می‌توانید با رصد کردن بلیط‌های لحظه آخری موجود در سیستم یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و هزینه کمتری را برای سفر خود پرداخت کنید.

کلاس پروازی برای انتخاب پرواز لحظه آخری

پرواز لحظه آخری به کلاس پرواز نیز بستگی دارد. فرست کلاس، اکونومی یا بیزینس بودن پرواز تاثیر بسیار زیادی در انتهای نهایی دارد. به عبارتی شما باید در بین بلیط‌هایی که در پرواز‌های کلاس بالاتر ارائه می‍‌شوند هم خوب بگردید و آن‌ها را جستجو کنید. گاهی اوقات خیلی از صندلی‌‌های کلاس پروازهای بالاتر هنوز ظرفیت خود را تکمیل نکرده و امکان خرید این صندلی‌ها با مبلغی کمتر در میان بلیط‌های لحظه آخری فراهم است. این یک فرصت طلایی است، آن را از دست ندهید.

تعویض بلیط برای تهیه بلیط لحظه آخری

این ترفند به شما کمک خواهد کرد که با پس‌دادن بلیط خود بتوانید یک بلیط لحظه آخری تهیه کنید و هزینه سفر را کاهش دهید. برخی از پروازها به شما امکان می‌دهند که پرواز خریداری شده خود را در زمان‌هایی غیر از نزدیک به زمان پرواز پس داده و سپس با مرور کردن شرایط موجود، یک بلیط لحظه آخری مناسب تهیه کنید.

بررسی زمان نزدیک به پرواز

برای عملی شدن این ترفند شما باید برای مثال حداقل ۳ هفته به پرواز مانده یا در یک بازه زمانی نزدیک‌تر، اقدام به خرید بلیط کنید. ضمنا به زمان‌هایی که نزدیک به پرواز شما هستند هم دقت کنید. باید حواستان به این موضوع باشد که قیمت‌ها در این موقعیت‌های خاص پایین‌تر هستند. این راهکار ترفندی عملی برای خرید یک بلیط هواپیما لحظه آخری مناسب و خوش قیمت است.

یا شانس و یا اقبال

این گزینه اولین بار در موتور جستجوگر گوگل نشان داده شد. در مورد تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری بد نیست بدانید که گاهی اوقات تنها با مراجعه کردن به یک آژانس هواپیمایی یا یک سایت برای تهیه بلیط، به‌راحتی می‌توانید بلیط فروش نرفته مورد نیاز خود را تهیه کنید. همین کار ساده باعث می‌شود که شما به‌عنوان پرواز لحظه آخری یک بلیط بی‌نظیر تهیه کرده و از سفر اقتصادی و مقرون به صرفه خود در کلاسی لوکس لذت ببرید. به عبارتی گاهی اوقات مسئولان، بلیط‌های فروش نرفته را که از کلاس‌های بالاتر مثل فرست کلاس یا بیزینس کلاس باقی مانده‌اند و زمان پرواز آن‎ها هم نزدیک است، با قیمتی پایین‌تر و ارزان‌تر به مشتریان ارائه می‌دهند.

استرداد کردن بلیط هواپیما لحظه آخری

همان‌طور که می‌دانید یکی از مشکلات مسافران در زمان پرواز با هواپیما قوانین استرداد بلیط است. کنسل کردن بلیط اتفاقی است که می‌تواند برای هر شخصی رخ بدهد. اگر شما بلیط خود را سیستمی تهیه کرده باشید به‌راحتی می‌توانید آن را کنسل کنید و قسمت عمده‌ای از هزینه به شما پرداخت خواهد شد. اما بلیط‌های لحظه آخری از نوع بلیط‌های سیستمی نبوده و کاملا متفاوت هستند. بلیط‌های لحظه آخری بیشتر از نوع بلیط‌های چارتری هستند و استرداد آن‌ها اصلا کار راحتی نیست. ناگفته نماند که تهیه بلیط‌های لحظه آخری و کنسل کردن این بلیط‌ها به آژانس هواپیمایی و ایرلاینی که از آن خرید می‌کنید هم‌بستگی دارد. نرخ کلاس پروازی و قوانین حاکم بر ایرلاین موجود می‌تواند شما را با چالش‌های مختلفی در زمان کنسل کردن بلیط لحظه آخری روبرو کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از خرید بلیط‌های چارتری و خصوصاً بلیط‌های لحظه آخری حتماً با قوانین ایرلاین مورد نظر خود آشنا باشید تا در صورت نیاز به کنسل کردن بلیط با مشکل جدی مواجه نشوید.

بلیط هواپیما لحظه آخری خارجی

شاید ندانید که برای پروازهای خارجی هم بلیط‌های هواپیمای لحظه آخری وجود دارند. البته بهترین زمان برای انجام سفرهای خارجی زمانی است که اوج فصل سفر به کشور مورد نظر شما نباشد. اگر شما فصل‌های پر سفر را برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنید با بلیط‌هایی روبرو خواهید بود که خیلی زود به فروش رفته و البته با هزینه بیشتری محاسبه می‌شوند.

ولی در دیگر اوقات که زمان سفر به مقصد مورد نظرتان نیست، شما با صندلی‌های خالی زیادی روبرو هستید که می‌توانید حتی بلیط‌های لحظه آخری مناسبی به مقاصد خارجی با قیمت‌های ارزان‌تری را تهیه کنید. اگر برای سفر خارجی خود برنامه مشخصی ندارید و زمان سفر هم برایتان مهم نیست توصیه می‌کنیم که برای این پرواز خود نیز از بلیط‌های لحظه آخری خارجی استفاده کنید تا در هزینه سفرتان به نحو چشمگیری صرفه‌جویی شود.

بلیط لحظه آخری برای تمام لحظات

همه ما می‌دانیم که بلیط هواپیما در مقابل هزینه سایر وسایل نقلیه برای سفر، قیمت بالاتری دارد. بر همین اساس ما در این مطلب خیلی سریع و کوتاه به شما گفتیم که با چه راهکارهای جذاب و هوشمندانه‌‌ای از جمله خرید از پلتفرم اسنپ تریپ به‌راحتی می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما لحظه آخری کرده و از سفر دلچسب و البته اقتصادی خود، تا جایی که ممکن است لذت ببرید. این راهکارها همگی امتحان شده و به طور حتم عملی هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار